V tom případě jsem to upravil takto:rezbuch píše:OK, mohu vyzkoušet. Jen mi prosím ještě dopiš hodnoty všech ostatních součástek, abych to mohl zrealizovat. Díky
Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný, tj. spínané plus.
Casove rele 12V
Moderátor: Moderátoři
- Přílohy
-
- zrcatko4.PNG
- (14.81 KiB) Staženo 56 x
Naposledy upravil(a) breta1 dne 06 led 2010, 15:08, celkem upraveno 1 x.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = takže záleží jenom na tom, jak zapojíš silový kontakty, tudíž ten tranzistor PNP je zbytečnej. A ještě jedna věc k tomuhle zapojení - nevim proč je tam stabilizace na 5V, spíš by tam měl bejt transil 15V. A pokud to tlačítko nemáš přístupný (soudím podle toho, že na něm chceš zrovna + impuls), tak to stejně nebudeš moct použít, protože je zapojený až ZA stabilizacírezbuch píše: Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...
Myslím, že obě zapojení (ode mne i od breta1) budou fungovat, ikdyž jsou mezi nimi m.j. i funkční rozdíly. Zatímco tlačítko v zapojení od breta1 má funkci START (STOP je po uplynutí času nebo odpojení časovače), v mém zapojení má funkci START/STOP s nulováním času. LED ve stavu STOP svítí trvale a při časování bliká.
S tím tlačítkem se mi vloudila chybička, omlouvám se, už jsem to opravil.frantajetel11 píše:Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = .....rezbuch píše: Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...
K tomu napájení - v autě lítají někdy až neuvěřitelné napěťové špičky. Já dávám přednost předřadnému odporu a zenerce. Samozřejmě je možné to vynechat a napájet přímo a chránit třeba tím transilem, ale já dávám přednost té zenerce.
To přání výstupu jsem pochopil tak, že bude mít vinutí relé na zemi a spínat na plus, proto ten PNP. Ale to už jsou prkotiny.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Abych to uvedl na pravou míru. Nějaké zapojení v autě bylo, řídící jednotka od vyhřívání okna se pokazila a topení se spínalo samo, třeba i když bylo auto vypnuté a zamknuté. Takže jsem odpojil výstup z jednotky ke spínacímu relé a taky jsem odpojil vstup do jednotky od tlačítka na palubce. Místo řídící jednotky dám vlastní zapojení a kvůli jednoduchosti a minimálním úpravám potřebuji spouštět časování pulzem +12V a výstup z časovače potřebuji taktéž kladný - ten se zapojí na rélé. Takže tak . Teď tam mám časovač nějaký vlastní, jenže se spouští sám od sebe a možná se ani nevypíná (zatím jsem neměl možnost to pořádně vyzkoušet)...to jsem popisoval v jiném tématu. Takže místo toho mého dám jedno z vašich zapojení, až se k tomu zase dostanu. Zatím díky!
Tak jestli jsem správně pochopil datašít 4541, mělo by to fungovat na zmáčknutí tlačítka a celé jsem to zjednodušil (skoro je zbytečné vyrábět tišťák).
Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).
Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).
- Přílohy
-
- 4541 _.PNG
- (4.84 KiB) Staženo 43 x
no to je problem ten, ze to zapomene nekdo vypnout... u 120gls bezny jev... jsou mrazy, a vyhrivame okno. zastavime, okno hreje, chcipneme, okno stale hreje. jdeme nekam, vratime se, otocime klickem, a civime na nevypnuty spinac vyhrivani zadniho okna... a to stacilo pridelat ten drat misto primo na baterku, prez pojistku na autoradio popr. na blinkry (od klicku vede tlustej kabel. 1250gls mely nektere radio prez klicek, nektere ne.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY