LiFePO4
Moderátor: Moderátoři
LiFePO4
Máte někdo praktické zkušenosti s novými akumulátory LiFePO4 ?
No to snad asi každý mluvíme o něčem jiném. LiFePO4 mají údajně 2-3000 cyklů a olovo tak 3-500. Co jsem tedy zatím zlistil. Kromě ceny mají jen výhody.mat100 píše:Praktické skušenosti nemám. Jen z doslechu.
Prý nemají zrovna dlouhou životnost - necelý 1 1/2 roku. což není zrovna mnoho.
A Pak náklady na nákup jsou zatím nerentabilní.
Pokud to chceš do svého elektrohybu taky bych raději zůstal u PB
Zkušenosti s LiFePO4 bat
Používám LiFePO4 bat. tedy konkrétně Lithium Yttrium High Power Battery LiFeYPO4 (12V/40Ah) 4Ks tedy 48V/40Ah od tohoto dovozce: http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1242
udává až 8000 cyklů a nejméně 10 Let životnost a typická životnost je až 30 let , díky yttriu které snižuje vnitřní korozi.
Používám je v elektrické motorce s 3000W synchroním 3fázovím motorem, frekvenčně řízeným bez převodovém, přímo v kole s rekuperací, tempomatem a zpátečkou. Dojezd při 60km/h po silnici asi 70km v terénu 40 km. Rok jsem jezdil s olovem ,ale jsou moc těžký a malý dojezd, LiFeYPO4 dáva více proudu proti olovu, váží polovinu a dojezd je dvojnásobný. Jsem s nimi naprosto spokojen.
Jejich cena se pohybuje dle kurzu dolaru a také prodejce dává slevu na individuální přestavby. mě stála jedna 12V/40Ah 5600 Kč s DPH.
udává až 8000 cyklů a nejméně 10 Let životnost a typická životnost je až 30 let , díky yttriu které snižuje vnitřní korozi.
Používám je v elektrické motorce s 3000W synchroním 3fázovím motorem, frekvenčně řízeným bez převodovém, přímo v kole s rekuperací, tempomatem a zpátečkou. Dojezd při 60km/h po silnici asi 70km v terénu 40 km. Rok jsem jezdil s olovem ,ale jsou moc těžký a malý dojezd, LiFeYPO4 dáva více proudu proti olovu, váží polovinu a dojezd je dvojnásobný. Jsem s nimi naprosto spokojen.
Jejich cena se pohybuje dle kurzu dolaru a také prodejce dává slevu na individuální přestavby. mě stála jedna 12V/40Ah 5600 Kč s DPH.
pro antosm
Díky, tak to je přesně to, co od LiFePO4 očekávám. Jenom jsem začal s opatrnosti s jednotlivými články, protože jsem byl upozorněn na to, že tzv. chemické balancování, které se používá u 12 V aku nějak nemá rádo větší odběry, než 1C. Takže mám koupené články 40 Ah a teď právě řeším nějaký jednoduchý obvod, který upozorní na nebezpečný pokles napětí u nějakého článku. Mám postavenou elektročtyřkolku, tak vylepšuju. Ještě jednou děkuju za informace.
Zde je foto mého elektrického Simsona.
Pokud bude zájem nafotím nějaké detailnější fotky.
Pokud bude zájem nafotím nějaké detailnější fotky.
- Přílohy
-
- DSC00116.jpg
- (232.92 KiB) Staženo 179 x
zajímá mì nabíjení LiFePO4 tak jsem se díval do toho èlánku v AR a podle toho co tam píšou má LiFePO4 koncové napìtí pøi nabíjení 3,6V, zatímco Li-Ion má tuto hodnotu cca 4,2V. Pokud to tak opravdu je, nejsou nabíjeèky pro tyto dvì technologie navzájem kompatibilní, je to opravdu tak?EKKAR píše:Dosti podrobný èlánek o LiFePol èláncích je v posledním AR-PE (9/2010) na stránkách 22 až 24.
nìjak mì totiž nekorespondují hodnoty napìtí u baterií, jmenovité U u LiFePO4 se udává vìtšinou 3,3V, ale baterie jsou napø. 36V nebo 48V což není žádný násobek