Cretive Inspire 5800 v aute
Moderátor: Moderátoři
Cretive Inspire 5800 v aute
Známi ma požiadal o zapojenie reproduktorov Creative Inspire 5800 5.1 do auta (Renault twingo sériové rádio Blaupunkt). Keďže sa mi to zdalo ako celkom dobrý nápad, veď to by znamenalo za málo peňazí celkom veľa muziky, tak som sa na to podujal. Hneď som vedel že to tak jednoduché nebude ako to na prvý pohľad vyzerá, ale však už sa s el. nejaký ten piatok zaoberám. Tak som sa do toho pustil. Prvom rade som odstránil(premostil) usmerňovací mostík, napájanie som pustil cez tlmivku zo starého autozosilňovača, uzemnil som to cca 30-40cm (4mm2)káblom priamo o kostru auta. Nakoľko jeho autorádio nedisponuje linkovým výstupom, signál som vyviedol cez 2 tienené dvojlinky z vstupu koncových IO (čiže z výstupu predzosilňovača). Zosilňovač autorádiom som prepojil 2x tienenou dvojlinkou s tým, že zem som zapojil len na strane rádia. Tak, toľko k realizácii. Problém je v tom, že sa v reproduktoroch objavuje značne rušenie. Je v ňom počuť všetko, od brzdového svetla cez smerovky, zapaľovania, až po „brumkanie“ palubného počítača. Skúšal som už všetko možné aj nemožne: uzemniť rádio aj zos. v jednom bode, napájania priamo z batérie, zapojenie zemnenia na oboch stranách sig. káblov, zem zapojiť cez tlmivku(ešte horšie), zlepšiť zemnenie rádia. Ak som skúšal na zos. zapojiť discman, alebo ak som zos. napájal zo siete a signál bral s autorádia tak so to rušenie neobjavovalo. Neviem, už by som sa na to aj vy... , ale jednoducho mi to nedá – veď podľa mňa by to malo fungovať.
Tak sa obraciam na vás, predsa sa tu otočí veľa skúsených ľudí. Kde môže byť problém?
Tak sa obraciam na vás, predsa sa tu otočí veľa skúsených ľudí. Kde môže byť problém?
V zemní smyčce. Musíš to zemění vstupů oddělit,už se to tu probíralo,nejjednodužší je použít serivě vyráběné trafo na oddělení zemí:http://eshop.dexon.cz/cgi-bin/wbcgi.exe ... dkud_det=M
Klídek chlapi,to je nulák...
Ďakujem za odpoveď.
Ale mohol by si mi objasniť o čo vlastne ide?
Vždy som si myslel, že stačí ak dosiahnem to aby zem bola pripojená len v raz. Preto som zem na sig. kábloch zapojil len na jednej strane. Zosilňovač aj rádio je tak uzemnené len o "kasňu". Takže žiadna smička by tam nemala byť. Alebo sa mýlim? Poprípade by si mohol hodiť link na ten thread. Resp. Nevieš čo ten oddeľovač obsahuje – schému?
Ale mohol by si mi objasniť o čo vlastne ide?
![Nerušit, přemýšlím :taunte:](./images/smilies/icon_taunte.gif)
Představ si tu kastli auta jako kus drátu,potom si uvědom,že zesilovač má odběr třeba 5A,přechodový odpor přívodního vedení je třeba 0,1 Ohmu x 5A = 500mV rušivého napětí o které se ti posune ůroveň na zemění zesilovače vůči rádiul. Toto napětí se přičte ke vstupnímu napětí do zesilovače a na světě je rušení jako prase...Jo a je to ještě horší o to že třeba při chcíplým motoru je vše OK,jak natočíš motor tak se změní napětí na jednotlivých částech kastle a je to.
Odkaz na to trafo: http://eshop.dexon.cz/cgi-bin/wbcgi.exe ... dkud_det=M
Neobsahuje to nic zázračnýho,uvnitř jsou dvě malinký oddělovací tráfka 1:1 a to je vše.
Odkaz na to trafo: http://eshop.dexon.cz/cgi-bin/wbcgi.exe ... dkud_det=M
Neobsahuje to nic zázračnýho,uvnitř jsou dvě malinký oddělovací tráfka 1:1 a to je vše.
Klídek chlapi,to je nulák...
Když to uzemníš v jednom bodě,tak se zase uplatňuje odpor přívodů. Tahle krabička mě vždycky usnadnila hodně práci u nějaké levnější instalace to vždy tyhle problémy odstranilo. Dražší autozesilovače mají totiž vstupní část už řešenou tak aby ke smyčkám a rušení nedocházelo.
Klídek chlapi,to je nulák...
Vůbec se toho neboj, ten filtr funguje suprově, taky s ním mám výborný zkušenosti
Ještě můžeš zkusit projet všechny země okolo motoru, alternátoru a baterie, já když na autě připojil ampérmetr mezi zemí baterie a motorem, tak přes něj lezlo asi 15mA, tak jsem vyčistil všechny zelený semnící spoje a rušení v zesíku zmizelo o takovejch 60procent-filtr mě neminul
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)