Školství (hlavně to technické)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#106 Příspěvek od Zmije »

Není rozdíl v tom, jestli člověk dělá jako soukromník, nebo v rámci nějaké firmy? Myslím, že ve firmě běžným montážníkům stačí 6tka nebo i 5tka a potom se za to zaručí revizák s vyšším paragrafem.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#107 Příspěvek od Andrea »

Zařízení na malé napětí potřebují revizi? Třeba kalkulačka?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#108 Příspěvek od Hill »

Andreo, ne, jen síťový zdroj k němu (unikající proud, případně přechodový odpor ochranného vodiče u tř.I., mechanický stav, oteplení...) podle ČSN33 1610.

Zmije: pokud má firma v předmětu podnikání dodavatelské montáže a opravy zařízení nn, musí mít jmenovat a u živnostenského úřadu zargistrovat zodpovědnou osobu s §8.1 (obě osmičky nevadí). Táž osoba ale musí mít i §6, protože automaticky neplatí, že osmička opravňuje k samostatné činnosti.
Zrovna tak revizák, pokud s sebou nechce tahat elektrikáře s oprávněním pro samostatnou činnost, musí k §9 mít i §6.
To je oficiální výklad stále platné vyhl50/78Sb.
Jinak firma nemusí mít nutně vlastního revizáka. Může mít smluvního dlouhodobě nebo na každou akci si najme jiného, to už je jedno.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#109 Příspěvek od Andrea »

Hill píše:Andreo, ne, jen síťový zdroj k němu (unikající proud, případně přechodový odpor ochranného vodiče u tř.I., mechanický stav, oteplení...) podle ČSN33 1610.
Síťový zdroj také není zařízení pracující s malým napětím.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#110 Příspěvek od Bernard »

zdenoeddie píše:...... 5 rokov na vysokej kvoli tomu aby som mohol kontrolovat vyrobky co dokaze uz aj absolvnet SOU?
Tohle není z mojí hlavy, a ani už si nepamatuju, odkud tu moudrost mám, zní nějak takto:
"Vzdělání slouží především na to, aby člověk dokázal využít příležitost, když se naskytne."
Tak bych se dopředu neznepokojoval, když není příležitost dnes, bude zítra nebo pozítří, a s diplomem v kapse budeš lépe připraven.

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#111 Příspěvek od zdenoeddie »

Bernard píše:... když není příležitost dnes, bude zítra nebo pozítří, a s diplomem v kapse budeš lépe připraven.
ano jasne, ved s tym ucelom aj tam chodim, ber to ako chvilkove znepokojenie sposobene sucasnou situaciou :)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#112 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:Já myslím, že kdyby to někoho zabilo, tak bych šla sedět i s 50kou. Navíc ta živnost byla jen na elektroniku napájenou malým napětím, tj. bezpečným napětím, žádná vyhrazená zařízení.
Přesně tak, už začátkem 90. let referent na živnostenském úřadě výslovně připisoval do znění předmětu v ŽL ten výrok o zdrojích bezpečného napětí a proudu, když člověk nepředložil platnou 50ku.
S tím kriminálem to tak jednoznačné není, při průseru by záleželo na papírama prokázané skutečnosti na jedné straně, zjištěním soudního znalce na druhé straně a kvalitou obhájců na třetí a čtvrté straně.

To výše uvedené zjištění, že se nelze živit donekonečna subvencí od rodičů je přirozeným poznatkem :D
i to, že nelze moc dobře žít přeprodáváním si leštěných prdů navzájem v konzultingových a IT firmách. Leštěným prdem se dá blbě nakrmit, zaplatit u benzínky, zaplatit za nájem...
To skupování pozemků pro solární elektrárnu je typický kšeft s leštěným prdem, až to splaskne, lidem zůstanou viset čelisti přesně jako po kuponové privatizaci atd. Pár vykuků se napakovalo a většina jim dělala užitečné blby.

Uživatelský avatar
buger
Příspěvky: 33
Registrován: 12 dub 2009, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#113 Příspěvek od buger »

Zmije píše:to buger: Zatímco na spše si nemohu po stránce vybavení a složení výuky stěžovat, tak na VOŠ na té samé škole bych nikdy nevlez, protože je to opakování středoškolské látky + nějaké věci z teorie navíc a hlavně vybavení laboratoří a jejich kapacita jsou vůči VŠ směšné. Kdybys býval nemarnil čas s VOŠ a šel na VŠ, tak si mohl o návrhu vf desek a obvodů s rozprostřenými parametri mít alespoň přehled a skrypta s potřebnými vzorci a postupy. I kdybys BC nakonec nezískal, byl bys natom lépe, než s titulem Dis, který je celkem k ničemu, dokonce už i některé voš mají BC. program, ale v technice bude problém s náklady na dráhé vybavení.
Zde bude opet zalezet na skole, v mem pripade to byla SPSE na Kounicova (stredni samo) a nasledne SPS a VOS Sokolska (VOS). Vybaveni srovnatelne, nijak oslnive moderni, nicmene na to naucit se s osciloskopem, generatorem etc naprosto vyhovujici (mozna lepsi ze tam byly starsi pristroje na kterych slo snadno demostrovat i jejich nedokonalosti) - ale dost mozna proto, ze Sokolska je stredni a voska v jedne budove. Nedozvedel sem se tam nic svetoborneho, uroven vetsiny ucitelu odbornych predmetu spatna (to kdyz zak kazdou hodinu vyvraci 2 uplne nesmysly typu ze tyristor s gatem u anody proste neexistuje), ale byly tam vyjimky - napr. predmet pneumatika o kterem sem predtim ani neslysel bavil a zajimal pomerne hodne lidi a jen nejvetsi flakaci se museli ucit. Pritom to nebylo uplne zadarmo, ale opravdu dobre, zajimave podany a praktickymi ukazkami / cvicenimi podlozeny predmet, ucitel znaly oboru. Bohuzel v prvaku tvrdili ze odborny ve druhaku, ve druhaku ze ve tretaku a ve tretaku bida ale co uz - byl bych blazen odejit a nemit nic....

Mezi VOS a SPSE sem byl jeste na VUT. Prubeh - nabrali spoooustu lidi a bylo potreba je vyhazet. Arogance vyucujicich hranicici se slusnosti, velky problem sehnat skripta (aka ste posledni rocnik co studuje rovnou magistersky, nic se tisknout nebude), vse postavene pro gymplaky - odborne predmety za ucast nebo pouzivajici matiku ktera se brala v nasledujicim semestru (elektromagnetismus), matika HC (aka dvojhodinovka vysvetlovani nove latky na jedinem priklade ktery nakonec nevysel a chybu si najdete doma, priste budeme delat neco jinyho, ale v pisemce to bude - a bylo), programovani - dosovej paskal od zacatku takze hallo world!, nulova vyuzitelnost te latky nebo aspon nastin jeji aplikovatelnosti v praxi, pocital sem neco co sem ani nevedel proc a co ten vysledek znamena, presne jak tu nekdo psal se 4T v jadru trafa... a tam pak clovek nenajde chybu kdyz nevi ktera bije. Po 3,5letech (z 5) sem to vzdal, celkove me to hodne zklamalo.

Typek co na zkousce z 50ky do labin zapojil 1f zasuvku na 3f rozvod tak, ze faze nahrubo spojil a supl na kolik, 0 a PEN pak na zdirky a jeste mel tu drzost se se zkousejicim hadat, ze v pripade ze by elektrarna byla idealni zdroj by to podle integralu XY fungovalo, tu skolu narozdil odeme dodelal. Kazdy si dokaze predstavit co takovyhle hujer asi ve vysledku umel.
### One love - Jah - Rastafari ###

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#114 Příspěvek od Zmije »

Tak to bude zkušenost staršího data, mě se celkem na VUT líbí, mylím, že je celkem rozumně propojená teorie s praxí, samozřejmě tolik praxe jako na střední tu není, ale bastlířské vyžití tu rozhodně je, třeba na našem ústavu je jakýsí bastlířský kroužek, já tam sice nechodím, ale je možnost využívat školní dílný a nechat si za režiji vyrobit kusovku dvoustraných tišťáku s prokovy a co se týče učitelů, tak kromě několika vyjímek jsou naprosto vpohodě.

Uživatelský avatar
buger
Příspěvky: 33
Registrován: 12 dub 2009, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#115 Příspěvek od buger »

Zmije píše:Tak to bude zkušenost staršího data, mě se celkem na VUT líbí, mylím, že je celkem rozumně propojená teorie s praxí, samozřejmě tolik praxe jako na střední tu není, ale bastlířské vyžití tu rozhodně je, třeba na našem ústavu je jakýsí bastlířský kroužek, já tam sice nechodím, ale je možnost využívat školní dílný a nechat si za režiji vyrobit kusovku dvoustraných tišťáku s prokovy a co se týče učitelů, tak kromě několika vyjímek jsou naprosto vpohodě.
Maturoval sem v roce 2000, byl sem ten posledni rocnik co mohl rovnou magistersky.
### One love - Jah - Rastafari ###

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#116 Příspěvek od Zmije »

Po 3,5 roce bych se asi zapřel a nějak to doklepal, možná, že to rozdělení BC+Mgr není tak uplně špatné.

Uživatelský avatar
buger
Příspěvky: 33
Registrován: 12 dub 2009, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#117 Příspěvek od buger »

Zmije píše:Po 3,5 roce bych se asi zapřel a nějak to doklepal, možná, že to rozdělení BC+Mgr není tak uplně špatné.
Byl sem tim opravdu dost znechuceny a zklamany. Radej sem sel pul roku delat a pak na tu VOSku, osnovy vypadaly dobre, a nebyly spatne, jen kdyby to ucili lide kteri vi co uci... Na VOSce byla zajimava latka, ale bohuzel vetsinou spatne podana, ucitel co cte porad z notysku a co v nem neni nevi, chyba v notysku = ze to tak proste je... Ja mam takovy tyristor doma... co dodoat...

V takovych hodinach sem pravidelne priznam se vubec nedaval pozor. Bylo to zytecne, stacilo si pred pisemkou projit sesit spoluzaka o cem ze to bylo a pripade veci co sem nevedel si najit na netu, protoze se casto stavalo, ze se zjistilo ze vyklad z hodiny x popira ten z hodiny y... Pak sem pulce tridy (te bystrejsi co si vsimla) vysvetloval jak to je a proc. Bylo to celkem vtipny a smutny zaroven, ale byl sem rad ze maji zajem to pochopit a nemel sem nejmensi duvod to neudelat. Samozrejme dochazka byla povinna a celkem prisne kontrolovana. Tech zbytecne prosezenych hodin... :-/
### One love - Jah - Rastafari ###

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#118 Příspěvek od Zmije »

VOŠ v Pce. je ve stejné budově jako SPŠE a učí tam většinou stejní učitelé jako na střední, takže kvalitní učitelé tam bývali, třeba zmiňovaný Nobilis, ale látku, na kterou má SŠ 4 roky nemají ani 2, navíc o laboratoře a odborné učebny se musejí podělit, takže ani kdyby byla maximální vůle a učitelé se rozkrájeli, nemůže tam být tak pestrá nabýdka odborných předmětů jako na VŠ a o dráhých přístrojích a SW nemluvě. Nevim jestli by si škola mohla dovolit byť jen 15 počítaču s pspice, ansoft desinger, comsol, matlab, matcad... a do labin spektrák Rohde & Schwarz + sweep generátor do 3GHz, vektorové analyzátory, mikrovlné generátory do 20GHz, stíněnou bezodrazovou laboratoř na elmag. pole, digitální osciloskopy s 5GS/s .... nebylo tam špatné vybavení, ale na VŠ to prostě nemá a mít nemůže, i kdyby někdo ty měřáky zaplatil, do toho baráku by se to nevešlo a ani by nebyl dostatek učitelů, aby zvládly všechno učit a vymýšlet inovace v předmětech. Pokud někdo chce VŠ vzdělání a potkat učitelé ze SPŠE Pardubice, ať jde raději na Univerzitu Pardubice, někteří učitelé vyučují na obou ústafech, někteří na UPCE přešli nadobro a jiní už jsou v důchodu a mají klid.

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#120 Příspěvek od Zmije »

I na VŠB čas od času nějaký ten USTAFák zabloudí, třeba naše třída tam byla na exkurzi do labin, měřili jsme tam něco na optice, potom jsme dělali nějakou simulaci v matlabu, a prohlédli si BTS :)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“