Čtení dat z LCD BASCOM

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

Čtení dat z LCD BASCOM

#1 Příspěvek od michalino »

Dobrý den,

prosím ještě o tuto radu:
Jedná se o čtení dat z klasického LCD displeje 16x2 s řadičem, například na tomto zapojení:

http://www.extremeelectronics.co.in/avr ... TMEGA8.gif

Jak prosím provést čtení dat z tohoto displeje tak, abych je třeba po tomto přečtení mohl vypsat přes seriový port a to vše v bascomu?

prosím Vás o radu,
děkuji

Uživatelský avatar
AB1
Příspěvky: 312
Registrován: 23 lis 2009, 01:00

#2 Příspěvek od AB1 »

Data se z displeje nečtou.
Data se do něho zapisují a displej je zobrazuje.

Michalino, měl bys nám raději vždycky podrobně popsat o co se snažíš.
Např. takto:
Tady je schema atmelu s hodinami reálného času. Chtěl bych to vyzkoušet,
ale chtěl bych čas zobrazovat na terminálu v PC, ne na displeji.

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#3 Příspěvek od michalino »

AB1,

děkuji za odpověď. Zkusím to nyní napravit:

Představte si prosím tento názorný příklad:

Mám ATmega8 a v tomto obvodu tlačítko. Podle toho jak dlouho ho držím, takové písmenko se mi zobrazí an LCD.
Takto můžu vedle sebe napsat třeba 10 písmenek, příčemž druhým tlačítkem se posouvám na řádku LCD displeje doprava na další znak.
Až jak mám napsané třeba: "elektroavr" tak chci stisknout třetí tlačítko, díky kterému atmega přečte z tohoto LCD všechny znaky a umozni mi je dale zpracovavat.

Prosím Vás o radu,
děkuji

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#4 Příspěvek od Atlan »

pre pocet znakov ktore vypisujes na displej vytvor pole alebo ich uloz do jednotlivych registrov.... potom ti uz len staci nacitat obsah pola/regisdtrov a poslat do PC.... na displej budes len vypisovat znaky z registrov.

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#5 Příspěvek od michalino »

Děkuji za radu, vyzkouším.....

Uživatelský avatar
AB1
Příspěvky: 312
Registrován: 23 lis 2009, 01:00

#6 Příspěvek od AB1 »

Začni třeba s tímhle kódem a zkus ho vylepšovat

Kód: Vybrat vše

$regfile = "m8def.dat"
$crystal = 8000000                      'Kmitočet oscilátoru v Hz
$hwstack = 100
$swstack = 64
$framesize = 64
$baud = 9600

Config Lcd = 16 * 2
Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portb.0 , Db5 = Portb.1 , Db6 = Portb.2 , _
                      Db7 = Portb.3 , E = Portb.4 , Rs = Portb.5


 Tlac1 Alias Pind.5
 Portd.5 = 1                            'pull-up
 Tlac2 Alias Pind.6
 Portd.6 = 1                            'pull-up
 Tlac3 Alias Pind.7
 Portd.7 = 1                            'pull-up


 ''''''''''''''' HLAVNI PROGRAM '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
 Dim Pozice As Byte
 Dim Znak As Byte
 Dim Vsechny_znaky As String * 20

   Znak = "A" - 1
   Pozice = 1
   Cls

   Do
      If Tlac1 = 0 Then                 'vyber znak
            Incr Znak
            Locate 1 , Pozice
            Lcd Chr(znak)
            Waitms 500
      End If

      If Tlac2 = 0 Then                 'potvrď znak
           Waitms 500
           Vsechny_znaky = Vsechny_znaky + Chr(znak)       'přidej znak do stringu
           Incr Pozice                  'další znak
           Znak = "A" - 1
      End If

      If Tlac3 = 0 Then                 'pošli string do PC
         Waitms 500
         Print Vsechny_znaky
         Znak = "A" - 1
         Pozice = 1
         Vsechny_znaky = ""
         Cls
      End If

   Loop                                 'jdi na Do

 ''''''''''''''' KONEC HLAVNIHO PROGRAMU ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
End

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#7 Příspěvek od michalino »

AB1,

děkuji za ukázku tohoto programu, který úplně nádherně člověka nakopne. Už to chodí v simulaci jak má, prostě paráda a přesně tohle jsem potřeboval.

Prosím ještě o radu....

Když chci opravit některé písmenko, třeba napíšu slovo:

"elektrPworld"

a písmeno "P" chci přepsat na "o" a po této opravě odeslat slovo "elektroworld" po seriovem portu...

Prosím, jakym smerem mam jit, aby reseni bylo efektivni?

Dekuji a hezky den

Uživatelský avatar
AB1
Příspěvky: 312
Registrován: 23 lis 2009, 01:00

#8 Příspěvek od AB1 »

Můžeš třeba přidat další tlačítko, které udělá to co Tlac3 kromě odeslání znaku.

Nebo opravíš špatně napsaný znak tak, že stlačení Tlac2 delší než 2 vteřiny vymaže poslední znak z "Vsechny_znaky" a nastaví zpátky pozici v displeji.

atd...

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#9 Příspěvek od michalino »

Dekuji za odpoved AB1..

u posledního písmenka opravu chapu, to ano...

ale problém nastane třeba u situace, kdy chci opravit třetí písmenka z 10....

Najedu na to 3 písmenko, opravim, ale vytiskne se mi na konci všech znaků...a ne na třetí pozici....

Řešení by spočívalo v tom, kdyby bylo možné z deseti znaků opravit pouze třetí znak, aniž by se pohlo zbývajícími devíti znaky....

je to prosím nějak snadno řešitelné? Je to modelový příklad nebo musím bádat nad vlastní funkcí?

Děkuji

Uživatelský avatar
popopepe
Příspěvky: 548
Registrován: 26 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od popopepe »

příkaz LOCATE?

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#11 Příspěvek od michalino »

Popopepe..

příkaz Locate samozřejmě ano....

ale vyřeší to pouze to, že vidím správně znaky na LCD....


ovšem v řetězci znaků, které ukládám:

Vsechny_znaky = Vsechny_znaky + Chr(znak)

to problém neřeší....ve znacích je pak chaos....když opravím 3 znak z 10 a potvrdím jej, uloží se mi jako znak v pořadí jedenáctý.....
a já h potřebuju uložit jako třetí bez změny ostatních znaků před a za tímto třetím znakem



děkuji

Uživatelský avatar
AB1
Příspěvky: 312
Registrován: 23 lis 2009, 01:00

#12 Příspěvek od AB1 »

Nevím přesně proč když se spleteš v písmenu tak napíšeš dalších pět a pak teprve to špatné opravíš.
Ale budiž, berme to jako teoretické cvičení.

Abys mohl snadno přistupovat k jednotlivým znakům ve stringu, napiš tyto deklarace

Kód: Vybrat vše

Dim Vsechny_znaky As String * 20
Dim Znaky(20) As Byte At Vsechny_znaky Overlay 
String "Vsechny_znaky" a pole "Znaky" se budou překrývat.
Co napíšeš např. do Znaky(3) bude zároveň v třetím znaku stringu.

Kód: Vybrat vše

Vsechny_znaky = Vsechny_znaky + Chr(znak) 

změň na

Kód: Vybrat vše

Znaky(pozice) = Znak         'přidej znak do stringu 
Dalším tlačítkem pak dekrementuj pozici a posuň kurzor doleva.
Až budeš na špatném znaku, opravíš ho tlačítkem1, potvrdíš tlačítkem2 atd.

Uživatelský avatar
michalino
Příspěvky: 348
Registrován: 03 srp 2009, 02:00

#13 Příspěvek od michalino »

AB1,

děkuji, děkuji, děkuji!!!!!!!!!!

To opravdu funguje....zkoušil jsem to řešit sám různými funkcemi jako zapamatování předchozích znaků od znaku v opravované pozici a zapamatování znaků za touto pozicí, pak tyto dvě množiny spojit...

a ono to funguje podle chytrého řešení AB1 na jeden řádek tak přesně, jak jsem potřeboval...


AB1 ještě jednou mockrát děkuji za pomoc a Váš čas!!!!!!!!!!! Funguje to a je to přesně to, co bylo potřeba!!

Odpovědět

Zpět na „Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů“