náhrada klas. žárovky za LED

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milmarek
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2007, 02:00

náhrada klas. žárovky za LED

#1 Příspěvek od milmarek »

může někdo poradit jak "obelstít" řídící jednotku světel v MB W203, aby když nahradím klasickou parkovací žárovku W5W za LED nehlásila chybu ?
Nevím co hlídá - jestli proud, nebo odpor. Klas. žárovka je 12V -5W, LED je 5x 3-chip SMD, 12 V, 1,4 W
Dík

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#2 Příspěvek od Honza_dy »

Už se to tu několikrát řešilo, projdi si fórum a používej funkci hledat

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#3 Příspěvek od procesor »

Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#4 Příspěvek od PeteBurns »

To už stará škodovka embéčka mala riadiacu jednotku svetiel? :twisted:

Uživatelský avatar
1010
Příspěvky: 208
Registrován: 05 úno 2006, 01:00

#5 Příspěvek od 1010 »

PeteBurns píše:To už stará škodovka embéčka mala riadiacu jednotku svetiel? :twisted:
To je na meďoura,ne škodovku :lol:

Uživatelský avatar
milmarek
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2007, 02:00

#6 Příspěvek od milmarek »

procesor píše:Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W
Kluci díky, vypnout to nejde, zkusím odpor, uvidím. V servise řekli, že náhrada 5 W žárovky se dá řešit, ale např.21 W je již problém. Dám vědět.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PeteBurns »

Mohol by si ešte skúsiť zapojiť LEDkovú žiarovku paralelne k pôvodnej, možno to ešte bude v medziach tolerancie odberu a chybu to hlásiť nebude, minimálne u tej 21W žiarovky by to mohlo fungovať...určite by bolo lepšie, keby tavila žiarovka na to určená, ako odpory, aj tak treba potom vyriešiť ich umiestnenie...to už by som to skôr skúsil vyriešiť nastaviteľným prúdovým zdrojom s trandom na chladiči, zapojeným ako elektronická záťaž, asi by to bolo praktickejšie aj rozmerovo výhodnejšie ako obyčajné odpory :? Ale tak či tak pri tom zaniká význam použitia LEDiek kvôli ich menšiemu odberu, no a takto to dopadne, milmarek, ked niekto nevníma auto, že to je v skutočnosti iba dopravný prostriedok, potom rieši problémy, ktoré v skutočnosti vôbec neexistujú :wink: Dúfam, že máš aspoň 8000°K HID sadu ked už riešiš LEDkové parkovačky :twisted:

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#8 Příspěvek od janousek »

A co tam rovnou nechat původní žárovku. :brakelamp:

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#9 Příspěvek od mi-ro »

milmarek píše:
procesor píše:Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W
Kluci díky, vypnout to nejde, zkusím odpor, uvidím. V servise řekli, že náhrada 5 W žárovky se dá řešit, ale např.21 W je již problém. Dám vědět.
Připomíná mi to památnou větu z jednoho filmu "nechci slevu zadarmo"
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#10 Příspěvek od procesor »

:wink: ešte by to šlo vyriešiť záťažovým modulom, ktorým by sa dobíjala naspäť batétia a prúdové čidlo v MCU by bolo spokojné :wink:
Tak by sa dali nahradiť aj 60W dialkače.

Inak...nemusí sa tým "jalovým" prúdom doplniť cely výkon žiarovky. Funguje to už pri 60-70% celkového výkonu- treba to v konkrétnej káre vyskúšať.
Elektronická a odporová záťaž je z pohľadu vyžiareného tepla úplne rovnaká, ibaže zložitosť má pre niekoho nejakú výhodu...neviem.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“