jednosmerny obvod z rezistormi
Moderátor: Moderátoři
jednosmerny obvod z rezistormi
ahojte,potreboval by som pomoct z tymto obvodom,neviem ho vyriesit uz tri dni a tak pisem sem, vedla schemy su hodnoty rezistorov a pod nimi vysledky prudov a napeti .
Mne prud I1 vysiel 0.2A co naozaj malo vyjst 0.125A , aj simulator co mam ukazuje ze cez odpor R1 prechadza prud 0.125A ,aky je vzorec teda na vypocet tohto obvodu ked mne to nevychadza a skusal som vseliako kombinovat vzorec pre obpory? Za rady vopred moc dakujem ,ked budem vediet riesit el.obvody tak budem schopny radit na tejto stranke a pomozem ako aj vy mne . prikladam ako som riesil tento obvod ja a nevyslo to :
R34=R3*R4/R3+R4=40*10/40+10=8 ohm
R15=R1*R5/R1+R5 =20 ohm
R= R34+R15+R2=8+20+2= 30 ohm
celkovy prud I = I1 = U/R = 6/30 = 0,2A
-------------------------------------------------
pouzil som aj ine kombinacie ,prikladam jednu snich:
R25=R2*R5/R2+R5=1.904
R34=R3*R4/R3+R4=40*10/40+10=8 ohm
R= R25 + R34 + R1= 49,904 ohm
I=U/R=0.12 A
Mne prud I1 vysiel 0.2A co naozaj malo vyjst 0.125A , aj simulator co mam ukazuje ze cez odpor R1 prechadza prud 0.125A ,aky je vzorec teda na vypocet tohto obvodu ked mne to nevychadza a skusal som vseliako kombinovat vzorec pre obpory? Za rady vopred moc dakujem ,ked budem vediet riesit el.obvody tak budem schopny radit na tejto stranke a pomozem ako aj vy mne . prikladam ako som riesil tento obvod ja a nevyslo to :
R34=R3*R4/R3+R4=40*10/40+10=8 ohm
R15=R1*R5/R1+R5 =20 ohm
R= R34+R15+R2=8+20+2= 30 ohm
celkovy prud I = I1 = U/R = 6/30 = 0,2A
-------------------------------------------------
pouzil som aj ine kombinacie ,prikladam jednu snich:
R25=R2*R5/R2+R5=1.904
R34=R3*R4/R3+R4=40*10/40+10=8 ohm
R= R25 + R34 + R1= 49,904 ohm
I=U/R=0.12 A
- Přílohy
-
- schemaR.JPG
- (19.81 KiB) Staženo 108 x
Zkoušením všemožných kombinací se to neřeší, řeší se to hlavou.
Takhle to taky nedokážeš spočítat bez kombinování?
Takhle to taky nedokážeš spočítat bez kombinování?
- Přílohy
-
- odpory.gif
- (1.2 KiB) Staženo 85 x
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
Správný postup kombinování odporů je v příloze...
Další řešení je přímý výpočet - viz druhá příloha...
Další řešení je přímý výpočet - viz druhá příloha...
- Přílohy
-
- ii_1.gif
- Proud
- (1.79 KiB) Staženo 88 x
-
- odpory.gif
- Kombinace
- (10.41 KiB) Staženo 102 x
Výpočty Rudy Škalouda
- Přílohy
-
- REZISTORY PARALELNÍ.zip
- (16.76 KiB) Staženo 105 x
-
- REZISTORY SERIOVÉ.zip
- (12.91 KiB) Staženo 117 x
S klidem se na mne zlobte , ale vzhledem k obsazení ZŠ a s jejich tisíce prázdninami , které mne při neustálém tlaku na mzdu značně s...ou , nepředpokládám , že povědomí o elektřině u absolventů je o mnoho větší než 0 . A poté když kantor výše si myslí , že má na co navázat , tak může vzniknout i tento příklad . Po pnějakých letech zkušeností si dovoluji tvrdit , že když by jste tento příklad zadali vyučeným elektrikářům po více než 5 letech praxe , tak více než 95% z nich to nespočítá ..... To se bude v menší míře týkat i absolventů SŠ , pokud nemá žák o problematiku vlastní zájem , je vše zbytečné a kolik jich takových je ?
Vyučení elektrikáři z praxe hlavně zpravidla za celou dobu nenarazí na tyhle školní případy, které musel vymýšlet od stolu nějaký školometský pablb... jinou tradiční hovadinou bývaly krychle z odporů s napájením v rozích.
To, že jsou matematické typy, které se vyžívají v převádění nad a pod zlomkovou čáru a v závorkách, případně v urputnějších případech v integrálech a derivacích, na věci nic nemění. Po elektrikářích z praxe se obyčejně chtějí jiné věci.
To, že jsou matematické typy, které se vyžívají v převádění nad a pod zlomkovou čáru a v závorkách, případně v urputnějších případech v integrálech a derivacích, na věci nic nemění. Po elektrikářích z praxe se obyčejně chtějí jiné věci.
podle mého názoru...
tohle schéma je hovadina, ale žáci potřebují nějak pochopit, co to jsou seriově a paralelně řazené součástky a hlavně umět rozlišovat, co to je potenciál (napětí v libovolném bodě vůči zemi) a referenční potenciál a co to je napětí (rozdíl dvou potenciálů atd).
Setkávám se totiž, že ani borci-elektrikáři, co znám, tohle neznají a jejich znalosti vycházejí z "praxe"
tohle schéma je hovadina, ale žáci potřebují nějak pochopit, co to jsou seriově a paralelně řazené součástky a hlavně umět rozlišovat, co to je potenciál (napětí v libovolném bodě vůči zemi) a referenční potenciál a co to je napětí (rozdíl dvou potenciálů atd).
Setkávám se totiž, že ani borci-elektrikáři, co znám, tohle neznají a jejich znalosti vycházejí z "praxe"