Mlhovky u Fabie...
Moderátor: Moderátoři
Mlhovky u Fabie...
Zdravím přítomné,...
poraďte prosím jak připojit mlhovky do Fabie kdysi platilo že mlhovky musí svítit s obrysovými a tlumenými světly a naopak nesměly svítit s dálkovými světly. Slyšel jsem - že teď už to prý neplatí - neví někdo jak to vlastně je???...ferda
poraďte prosím jak připojit mlhovky do Fabie kdysi platilo že mlhovky musí svítit s obrysovými a tlumenými světly a naopak nesměly svítit s dálkovými světly. Slyšel jsem - že teď už to prý neplatí - neví někdo jak to vlastně je???...ferda
Jestli se nemejlím, tak podle aktuálních předpisů přední mlhovky:
1) musejí mít vlastní spínač nebo samostatnou polohu sdruženého spínače
2) můžou jít rozsvítit až s obrysovkami - ne samostatně
3) potom můžou svítit jak s potkávacími, tak s dálkovými světly.
4) v zorném poli řidiče musejí mít kontrolku zelené barvy.
Barva světla musí být u nových vozidel bílá a předpisy o umístění si najdi sám - všecko by mělo být v zákoně 361/2000 Sb. a pozdějších souvisejících předpisech. Ve Fóbiji bych to ale neřešil, ta má instalaci danou tím svým sdruženým spínačem světel nad levým kolenem řidiče - normální světla se zapínají otáčením o jedno (obrysovky) a dvě cvaknutí (potkávací/dálkové) DOPRAVA od nulové polohy - zatímco mlhovky se zapínají jeho povytažením o jednu (přední) nebo o dvě (zadní) pozice. Příslušné dráty by měly v instalaci už být, stejně tak minimálně patice na relé. Vzhledem k tomu, že Fóbija už patří do kategorie vozidel silně elektronizovaných bych se přikláněl k tomu, aby Ti minimálně zapojení a vyvedení kabelů udělal někdo, kdo elektrické zapojení toho skoroauta dobře zná. Jinak můžeš víc pokazit...
1) musejí mít vlastní spínač nebo samostatnou polohu sdruženého spínače
2) můžou jít rozsvítit až s obrysovkami - ne samostatně
3) potom můžou svítit jak s potkávacími, tak s dálkovými světly.
4) v zorném poli řidiče musejí mít kontrolku zelené barvy.
Barva světla musí být u nových vozidel bílá a předpisy o umístění si najdi sám - všecko by mělo být v zákoně 361/2000 Sb. a pozdějších souvisejících předpisech. Ve Fóbiji bych to ale neřešil, ta má instalaci danou tím svým sdruženým spínačem světel nad levým kolenem řidiče - normální světla se zapínají otáčením o jedno (obrysovky) a dvě cvaknutí (potkávací/dálkové) DOPRAVA od nulové polohy - zatímco mlhovky se zapínají jeho povytažením o jednu (přední) nebo o dvě (zadní) pozice. Příslušné dráty by měly v instalaci už být, stejně tak minimálně patice na relé. Vzhledem k tomu, že Fóbija už patří do kategorie vozidel silně elektronizovaných bych se přikláněl k tomu, aby Ti minimálně zapojení a vyvedení kabelů udělal někdo, kdo elektrické zapojení toho skoroauta dobře zná. Jinak můžeš víc pokazit...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
najjednoduchsie riesenie je kupit kombinovany spinac svetiel s polohou na predne hmlovky. Potom staci zapojit podla schemy vyrobcu, t.j. kabel cez poistku dopredu ku svetlam a do kontrolky. Vzhladom na setrenie vyrobcu nepredpokladam pouzitie relatka, spinac by mal byt dimenzovany na prud ziarovkami. Kontrolak by mala byt neobsadena na pristrojovom stite takze staci dokablovat a osadit ziarovkou.
ja teda navidel vypinac co by zvladl 200W vykonu zarovek ( v favoritu to mam 100W/kus u mlhovekxmurgi píše:Vzhladom na setrenie vyrobcu nepredpokladam pouzitie relatka, spinac by mal byt dimenzovany na prud ziarovkami.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
ja mam teda na passate vpredu svetla H7/H1 stretavacie/dialkove t.j. cca 110W vykonu na kazdy par ziaroviek a relatka okolo svetiel ani len nechodili. Vsetko taha len kombonovany vypinac. Netvrdim, ze je to idealne riesenie ale biznis je biznis a vyrobca to tak robi bezne. Relatko pouzije len v nevyhnutnych pripadoch.
Milan222, to nic, on někdo neumí počítat nebo se ještě nesetkal s hořícím vypínačem, dimenzovaným na 5A, když se přes něj "dudá" nějakých 15-20A...
Xmurgi - ono už jen přes běžná obrysová světla teče odběr odpovídající příkonu 2 x 55W = 9,167A... A když mají ty mlhovky žárovky z nějakého tuňáckého shopu s příkonem 80-100W na jednu, tak tam tečou proudy, na kterých se dá málem grilovat...
Kupodivu, světla osazená xenony "žerou" podstatně míň, souvisí to s mnohem vyšší světelnou účinností výbojek - 35W výbojka svítí obdobným světeleným tokem, jako 150-200W halogenka, jenže právě proto jsou pro jejich používání tak striktní předpisy - které policajti jaxi pořád zapomínají stejně striktně vymáhat...
Xmurgi - ono už jen přes běžná obrysová světla teče odběr odpovídající příkonu 2 x 55W = 9,167A... A když mají ty mlhovky žárovky z nějakého tuňáckého shopu s příkonem 80-100W na jednu, tak tam tečou proudy, na kterých se dá málem grilovat...
Kupodivu, světla osazená xenony "žerou" podstatně míň, souvisí to s mnohem vyšší světelnou účinností výbojek - 35W výbojka svítí obdobným světeleným tokem, jako 150-200W halogenka, jenže právě proto jsou pro jejich používání tak striktní předpisy - které policajti jaxi pořád zapomínají stejně striktně vymáhat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
[quote="EKKAR"]Xmurgi - ono už jen přes běžná obrysová světla teče odběr odpovídající příkonu 2 x 55W = 9,167A... A když mají ty mlhovky žárovky z nějakého tuňáckého shopu s příkonem 80-100W na jednu, tak tam tečou proudy, na kterých se dá málem grilovat...
Je jasne, ze vyrobca pocita s maximalnym prikonom ziarovky 55W. Staci sa pozret do schem od VW group a zistis, ze vazne tie relatka nemontuju. Na druhu stranu treba povedat, ze nejako to prepocitane maju, lebo v porovnani s francuskymi autami je spolahlivost spinacov neporovnatelne vyssia aj ked urcite bezporuchove nie su.
btw. 80 - 100W ziarovky by som tym hovadam co to maju namontovane pichol rozsvietene do zadku.
Je jasne, ze vyrobca pocita s maximalnym prikonom ziarovky 55W. Staci sa pozret do schem od VW group a zistis, ze vazne tie relatka nemontuju. Na druhu stranu treba povedat, ze nejako to prepocitane maju, lebo v porovnani s francuskymi autami je spolahlivost spinacov neporovnatelne vyssia aj ked urcite bezporuchove nie su.
btw. 80 - 100W ziarovky by som tym hovadam co to maju namontovane pichol rozsvietene do zadku.
Samotný spínače se montujou jen do odběru cca 10A - jak je možnost, že bude odběr vyšší, používají se přednostně relé. Ono totiž pro výrobce je daleko lacinější používat designové spínače na palubku jen na nějakých 2-5A a výkon spínat běžným, po miliardách vyráběným relátkem na 30A než nechávat spešl designovat vypínače na 10-15A... A navíc - spousta věcí v autech se už dnes spíná pomocí povelů po CAN-bus POLOVODIČOVÝMI spínači = SSR... Takže Ty se podívej do AUTA - že VW nekreslí do schémat relé ještě neznamená, že je tam nemontuje.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Aby sme sa tu len nemlatili prazdnu slamu a pomohli zakladatelovi vlakna, tak prikladam schemu svetiel vybratu z oficialnej dielenskej prirucky skoda pre vozy fabia 1 od r.2000 tusim.
To ekkar: V pripade CAN zbernice samozrejme ina moznost nie je ako pouzit vykonovy spinaci prvok v riadiacej jednotke. Predpokladam, ze zakladatel vlakna myslel fabie strasie, tie az tak elektronizovane nie su. V novsich autach s CAN tie hmlovky bez diagnostickeho kabla samozrejme nerozchodis.
Pokial sa pozres do prilozenej schemy, tak zapojenie je koncipovane tak, ze pouzitie relatka by bolo diskutabilne. nevidim totiz dovod istit cievku rele 15A poistkou. To iste plati aj o ostatnom osvetleni dialkove/stretavacie svetla. Co sa tyka tvojej narazky aby som sa pozrel do auta, tak som sa pozrel a musim ta sklamat pretoze rele tykajuce sa svetiel som nenasiel. Pri zapnuti svetiel je absolutne ticho, ziadne rele sa nehlasi ani len najslabsim cvaknutim.
Ako som napisal, netvrdim, ze zapojenie priamo cez spinac je koser, ale pre vyrobcu je to evidentne lacnejsie, comu sa necudujem pretoze spinace svetiel pouziva v ramci platforiem prakticky rovnake snad od cias golfov tretej generacie. Lisia sa len vonkajsim dizajnom. Usetri aj na kablovacke ktora vychadza jednoduchsia.
Moznost, ze kable uz budu natiahnute je tiez pomerne mala, pretoze dodavatel kablovaciek dodava zvazok vzdy pre konkretne auto a klablami nezvykne plytvat.
To ekkar: V pripade CAN zbernice samozrejme ina moznost nie je ako pouzit vykonovy spinaci prvok v riadiacej jednotke. Predpokladam, ze zakladatel vlakna myslel fabie strasie, tie az tak elektronizovane nie su. V novsich autach s CAN tie hmlovky bez diagnostickeho kabla samozrejme nerozchodis.
Pokial sa pozres do prilozenej schemy, tak zapojenie je koncipovane tak, ze pouzitie relatka by bolo diskutabilne. nevidim totiz dovod istit cievku rele 15A poistkou. To iste plati aj o ostatnom osvetleni dialkove/stretavacie svetla. Co sa tyka tvojej narazky aby som sa pozrel do auta, tak som sa pozrel a musim ta sklamat pretoze rele tykajuce sa svetiel som nenasiel. Pri zapnuti svetiel je absolutne ticho, ziadne rele sa nehlasi ani len najslabsim cvaknutim.
Ako som napisal, netvrdim, ze zapojenie priamo cez spinac je koser, ale pre vyrobcu je to evidentne lacnejsie, comu sa necudujem pretoze spinace svetiel pouziva v ramci platforiem prakticky rovnake snad od cias golfov tretej generacie. Lisia sa len vonkajsim dizajnom. Usetri aj na kablovacke ktora vychadza jednoduchsia.
Moznost, ze kable uz budu natiahnute je tiez pomerne mala, pretoze dodavatel kablovaciek dodava zvazok vzdy pre konkretne auto a klablami nezvykne plytvat.
- Přílohy
-
- spinac_svetiel2.rar
- (278.48 KiB) Staženo 1185 x
-
- spinac_svetiel1.rar
- (184.04 KiB) Staženo 1578 x
-
- hmlovky.rar
- (85.71 KiB) Staženo 877 x
Zdravím,....všem díky za odpovědi, a ještě bych potřeboval jednu věc: nákres zapojení konektoru spínače světel (fabie) - na který vývod "co" vede, jasně a přehledně....viz obrázek......díky...ferda
- Přílohy
-
- 4b048d0178259.jpg
- (85.56 KiB) Staženo 317 x
Stiahni si schemy co som dal vyssie. Je to rozhodene na viac kusov, lebo sa to inak sem nedalo dat. V subore spinac svetiel 1 mas schematicky nakresleny ten kombinovany spinac ktory si dal na fotke. V subore hmlovky najdes zapojenie samotnych hmloviek a aj odkaz kam ich zapojit na spinaci. Ak som dobre pozeral, tak by to malo ist na pin oznaceny NL. Kabelaz ale budes musiet prehnat cez poistkovu skrinku a tam osadit nejaku volnu poziciu, snad nejaku najdes. Nezabudni potom osadit aj kontrolku v pristrojovke.
Pokial su ti tie schemy spanielska dedina, radsej to daj zapojit niekomu kto sa s autoelektrikou zaobera, lebo si mozes urobit viac skody ako uzitku.
Najprv ale pozri ci nebudes mat to stastie, ze kabelaz bude uz natiahnuta, aj ked to nepredpokladam.
Pokial su ti tie schemy spanielska dedina, radsej to daj zapojit niekomu kto sa s autoelektrikou zaobera, lebo si mozes urobit viac skody ako uzitku.
Najprv ale pozri ci nebudes mat to stastie, ze kabelaz bude uz natiahnuta, aj ked to nepredpokladam.