Prosím znáte někdo tyto akumulátory?
Prý je to z železničních vagónů. Je to NiCD nebo NiFe, nebo nějaký jiný?
Jakou má kapacitu, napětí, maximální nabíjecí a vybíjecí proud? Lze je dobíjet nabíječkou na olověné akumulátory?
Děkuji za případnou informaci.
Co je to za akumulátor?
Moderátor: Moderátoři
Co je to za akumulátor?
- Přílohy
-
- akumulator.jpg
- (211.31 KiB) Staženo 149 x
Jestli je to z vagonu, tak to je NiFe (případně NiCd ale ty jsou spíše u zabezpečovacího zařízení).
NiFe má jmenovité napětí 1,2 V takže tato basa má 6V, podle toho se k ní musíš chovat.
Jinak NiFe jsou téměř nezničitelné, pokud mají čistý elektrolyt, nejsou přetěžované zkraty a tak podobně.
Na jednom krátkém boku basy by měl být štítek s údaji.
NiFe má jmenovité napětí 1,2 V takže tato basa má 6V, podle toho se k ní musíš chovat.
Jinak NiFe jsou téměř nezničitelné, pokud mají čistý elektrolyt, nejsou přetěžované zkraty a tak podobně.
Na jednom krátkém boku basy by měl být štítek s údaji.
Děkuji za informaci. Štítek pohledám jak budu u akumulátoru a změřím napětí. Pravděpodobně to bude typ KPM http://www.saft-ferak.cz/ferak_web/htm_ ... wnload.htm.Variola píše:Jestli je to z vagonu, tak to je NiFe (případně NiCd ale ty jsou spíše u zabezpečovacího zařízení).
NiFe má jmenovité napětí 1,2 V takže tato basa má 6V, podle toho se k ní musíš chovat.
Jinak NiFe jsou téměř nezničitelné, pokud mají čistý elektrolyt, nejsou přetěžované zkraty a tak podobně.
Na jednom krátkém boku basy by měl být štítek s údaji.
Jen nevím proč má každý článek 4 svorky? Kvůli velkým proudům? Potom by to tedy mohl být typ KPH pro startování lokomotiv.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Když jsem ještě dělal ve fabrice, tak se takovéto Ni-Fe baterie používaly k pohonu el. vozíků - tzv. "ještěrek"
Přepravoval se na nich materiál, jak po jednotlivých dílnách, tak mezi halami (po venku).
Elektroúdržba měla vyčleněnu "Nabíjárnu", kde se o aku staral 1 pracovník. Každý řidič dovezl ještěrku (na konci směny) do nabíjárny - údržbář připojil nabíjení a ráno zase mohla ještěrka vyjet
Tyto ještěrky tam jezdily téměř 50 let - než fabrika "krachla"
Ještěrky se rovněž používaly u ČSD - vozívaly se na nich balíky k vlakům (do služ. oddílu) - většina z nás je ještě pamatuje![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Přepravoval se na nich materiál, jak po jednotlivých dílnách, tak mezi halami (po venku).
Elektroúdržba měla vyčleněnu "Nabíjárnu", kde se o aku staral 1 pracovník. Každý řidič dovezl ještěrku (na konci směny) do nabíjárny - údržbář připojil nabíjení a ráno zase mohla ještěrka vyjet
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tyto ještěrky tam jezdily téměř 50 let - než fabrika "krachla"
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
Ještěrky se rovněž používaly u ČSD - vozívaly se na nich balíky k vlakům (do služ. oddílu) - většina z nás je ještě pamatuje
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov