Pomoc s tematy do skoly
Moderátor: Moderátoři
Pomoc s tematy do skoly
Zdravim, nevim jestli to patri sem a kdyztak se omlouvam. Chtel sem poprosit, jestli nekdo z vas nezna nejake stranky, kde jsou materialy k temto vecem:
Televizní přijímač: hlavní části televizního přijímače, účel kanálového voliče, televizní norma (počet řádků, snímků, šířka kanálů, modulace).
Měřicí přístroje: systémy, přesnost, rozsah, použití, klasické a elektronické měř. přístroje.
Měření: přímé a nepřímé metody měření elektrických veličin, měření U, I, R, měření malých
a velkých odporů.
Diagnostika: Postup při hledání závad na elektronickém zařízení (např. v rádiovém přijímači), přístroje ke zjišťování závad.
Regulátory: základní typy lineárních regulátorů (P, I, D, PI, PD, PID), přechodové charakteristiky, parametry, elektrická zapojení s OZ, dvoupólová regulace, pulzní regulace, číslicový regulátor.
Snímače neelektrických veličin: snímače polohy, teploty, tlaku, průtoku, rychlosti, otáček, úhlu natočení, principy činnosti, příklady použití.
Hledal sem, ale moc sem toho nenasel. A kde neco bylo tak ne moc srozumitelne Dekuji za kazdou radu
Televizní přijímač: hlavní části televizního přijímače, účel kanálového voliče, televizní norma (počet řádků, snímků, šířka kanálů, modulace).
Měřicí přístroje: systémy, přesnost, rozsah, použití, klasické a elektronické měř. přístroje.
Měření: přímé a nepřímé metody měření elektrických veličin, měření U, I, R, měření malých
a velkých odporů.
Diagnostika: Postup při hledání závad na elektronickém zařízení (např. v rádiovém přijímači), přístroje ke zjišťování závad.
Regulátory: základní typy lineárních regulátorů (P, I, D, PI, PD, PID), přechodové charakteristiky, parametry, elektrická zapojení s OZ, dvoupólová regulace, pulzní regulace, číslicový regulátor.
Snímače neelektrických veličin: snímače polohy, teploty, tlaku, průtoku, rychlosti, otáček, úhlu natočení, principy činnosti, příklady použití.
Hledal sem, ale moc sem toho nenasel. A kde neco bylo tak ne moc srozumitelne Dekuji za kazdou radu
Pokec 1: analogový přenos
doporučuji rozšířit i o digitální přenos, protože analogový TV signál za chvíli nebude odkud přijímat.
O měřicích systémech je na webu třeba tady ta prezentace... v ní došlo i na můstková měření...
...diagnostika elektronických zařízení ba ti měla být jasná nebo aspoň srozumitelná..
...a tak můžeš pokračovat v gůglení, protože to vše už někdo někdy někde zpracoval.
doporučuji rozšířit i o digitální přenos, protože analogový TV signál za chvíli nebude odkud přijímat.
O měřicích systémech je na webu třeba tady ta prezentace... v ní došlo i na můstková měření...
...diagnostika elektronických zařízení ba ti měla být jasná nebo aspoň srozumitelná..
...a tak můžeš pokračovat v gůglení, protože to vše už někdo někdy někde zpracoval.
neni to maturitni zkouska, ale zaverecne zkousky na ucnak...ve skole v teorii mame takoveho ucitele, ze sme radi, kdyz neco rika, ze mu vubec rozumime, natoz aby nam neco vysvetlil a v ucebnici na tyto temata prave nic neni a ve tride je nas tak 5 a pul kdo si vubec nejaky vypracovani odpovedi dela je to tezky no ale tak diky aspon za tohle...pokusim se jeste zaguglovat
Je to tak: po chvilkách se ti snažím dát dohromady něco k těm otázkám, aby toho nebylo moc, ale stačilo to aspoň na trojku, pokud polovině porozumíš a budeš to umět vysvětlit. Ale už jen do konstrukce televizoru a TV norem jsem se docela zamotal. Tak jsem to uzavřel odkazem na pana Víta, ani on však neřeší zdaleka všechno. Ale všechno s ním jde daleko líp.
To samé je s měřením neelektrických veličin - to je ještě horší, protože to je na celý studijní obor, chceš li o nich mít aspoň základní znalosti. Tím míním, že budeš schopný rozeznat, kdy se do využití nějakého čidla zvládneš pustit sám, a kdy si na to pozvat někoho, kdo to umí.
To samé je s měřením neelektrických veličin - to je ještě horší, protože to je na celý studijní obor, chceš li o nich mít aspoň základní znalosti. Tím míním, že budeš schopný rozeznat, kdy se do využití nějakého čidla zvládneš pustit sám, a kdy si na to pozvat někoho, kdo to umí.
- Přílohy
-
- Otazky_TVP.pdf
- Je to bez obrázků. A rychleji psát taky neumím. Ber to tak, že jsem spustu věcí vynechal, pokládaje je pro tvoje potřeby za nepodstatné.
- (246.96 KiB) Staženo 175 x
Trošku odbočím. Internet je studnice vědomostí (někdy i hloupostí). Dnešní mladí nejen že nečtou knihy aby získali vědomosti, ale jsou už i líní vyhledávat na internetu a rovnou chtějí hotové výsledky. Myslím si, že to, že jim někdo v dobré vůli pomůže, jim vlastně nepomůže, protože je to podporuje v lenosti cokoli sehnat, shromáždit a nastudovat. Ale tak jsme si tu novou generaci vychovali, přijít k hotovému.
To mc-vlado , on majky je vyjímka už v tom , že se alespoň zeptá . Většina se na to úplně vy...... Nějakou chvíli již net používám a není snadné se jen tak dopátrat . Bydlet třeba v Hradci , tak si snad raději zajedu do vědecké a najdu . Majky nepotřebuje na každou z těch otázek knihu , stačila by mu česky psaná stránka , tím myslím psaná populárně . Podle stylu otázky nepředpokládám elektronika , takže to má jen doplňkové znalosti . Stejně bude jen běhat po škatulkách a zapojovat číselné svorky . Pokud nezačne zase studovat do dlších výšin , ale o tom nebyla řeč .
Školy takto mívají na stránkách vystavené laboratorní práce, dost se dalo najít pogůglením pod heslem "Druhá strana Panské", nebo přímo u firem, které se příslušnou technikou zabývají, což je například u měření neelektrických i elektrických veličin a automatizace Sick, Endres & Hauser, Technoprocur, Chirana, RST-GmbH, Jumo, Tesla Blatná, Illko, Metra, Beckhoff, Lenze, Siemens a mnoho dalších. Na jejich stránkách lze najít někdy i laicky velmi přijatelné vysvětlení principu převodníků a měřidel.
- Přílohy
-
- Televizní přenos informací.pdf
- Například toto jsem kdysi našel na stránkách ISŠ Nová Paka
- (606.91 KiB) Staženo 171 x