Prosim, potrebuju schemu na rozbeh el. motoru o výkone 50kW cez
stikače+časovač na 15 sekund. A to tak že pri zapnutí sepne hviezda a pak po rozbehu trojuhelník. Budu velmi vděčný. ´
Mimo mísu:
Já ti nevím božka, nechci bejt za moralistu, ale pokud se snažíš rozjet takovej ohromnej motor, tak by bylo radno o tom něco vědět - rozběhový proudy, jištění atp... a při studiu téhle problematiky bys jistě narazil na téma vhodného stylu spouštění K čemu to proboha je? Transmise na celou dílnu?
Kluci dík, inak ja sem elektrikář jen mám málo času, tož vyrábím zesilovače, opravujem mnoho věcí a v práci nemám net a tam je taky dost práce a ten motor je na lisu přepravek.
Záleží ako to chceš ovládať. Ak to chceš ovládať prepínačom hviezda-trojuholník tak potrebuješ len ten + motorovú ochranu+ veľké prívodné poistky...
Ale pochybujem že takýto motor budeš chcet špúštať cez prepínač Y/D
Takéto výkony sa väčšinou už ovládajú cez frekvenčné meniče.
Inak 50kW je celkom dosť... čo to bude? Daka výrobná linka?
Při takovém výkonu nepomůže ani přepínač hvězda/trojúhelník, záběrový proud by i tak se sítí pěkně zahoupal. Zajeď si na Šumavu a projeď se lanovkou Špičák-Hofmanky-Pancíř. Je to hezký výlet a hned se můžeš obsluhy zeptat jak se to spouští. První úsek má motor 71kW, druhý 54kW, takže skoro Tvůj případ. Spouští se to přes regulák-regulační transformátor, taky je hezky vidět ten pomalý, postupný rozjezd když se lanovka po přestávce zapíná. Zařízení ze z roku 1970, tehdy frekvenční měniče nebyly ještě dostupné.
Anebo jestli jsi z Prahy (případně z okolí), zajdi si na Úvoz a vyjeď si lanovkou na Petřín - v horní stanici mají hezké okno do strojovny, kde provozujou Ward-Leonardovu skupinu už hezkých pár desítek let - s originální konstrukcí Františka Křižíka...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dratak píše:Při takovém výkonu nepomůže ani přepínač hvězda/trojúhelník, záběrový proud by i tak se sítí pěkně zahoupal......
S tim bych polemizoval,v byvalem zamestnani jsme meli Y-D pohony i 200kW a ne jeden.Frekvencni menice by byly dost drahe reseni.Pro spousteni (ne regulaci) pohonu se pouzivaji softstartery.
To jo, ale měli jste určitě na to vlastní trafo. A nespouštěl se ten motor náhodou naprázdno? U té lanovky jde do plné zátěže hned a spustit to natvrdo, nevím, nevím. To by byla řádná šupa do převodovky i do nosného lana. Takhle se to rozjede hezky pomalu. Ta jmenovaná lanovka má na Hofmankách i trafačku, ale myslím že ze stejného trafa jede i blízký hotel. A kdyby jim tam každou půlhodinu poblikávala světla a padaly počítače, tak by je asi z toho omývali.
Třeba u nás na vodárně jsem měl možnost uvidět ještě mnohem větší stroje. 1,1MW motory čerpadel, kterými se v noci (kdy je malý odběr elektřiny) čerpá upravená voda z tzv. akumulačních nádrží do vodojemů, odkud pak teče samospádem po městě. Jsou to 6kV motory, ale jak se spouští jsem se zapomněl zeptat. Tak snad někdy příště.
A už vůbec si neumím představit jak se spouští podle mého názoru největší a nejvýkonnější elektromotor v Čechách-totiž čerpadlový provoz elektrárny Dlouhé Stráně. Jeden stroj má 325MW a jsou tam dva. Samozřejmě je to napojené přímo do sítě 400kV.
Trafostanice byly to jo,ale naprazdno ty pohony v zadnem pripade nebyly.6kV 200kW pumpy se bezne poustely nakratko,1,3 MW W-L mel spoustec(krouzkova kotva).Synchronni stroje (vse pres 1MW) postaru jako asynchron s krouzkovou kotvou(s rozbehovym trafem ktere se po rozjezdu vykratilo),ponovu jen s tlumivkou.