Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?
Moderátor: Moderátoři
Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?
http://www.autorevue.cz/Magazin/Tesla-M ... fault.aspx
nevypadá špatně
nevypadá špatně
Elektromobily sú jednoznačne najschodnejšou alternatívou, kedže zásuvka je v obývanej oblasti skoro na každom rohu, ale pokiaľ sa stane, že sásuvka bude v nedohladne, zabudovávajú sa malé rezervné benzínové motory pre dojazd.
Benzínové motory sú však naďalej zdrojom okamžitého znečistenia.
Riešením má byť práve záloha vo forme elektro vodíkového palivového článku, ale kedže skladovanie vodíku skýta problémy, použije sa binárne riešenie, kedy sa vyrobí okamžite potrebné množstvo vodíka chemickou reakciou sodíka s vodou a aby nedošlo ku plýtvaniu, ďalšie množstvo vodíka sa vyrobý druhotnou chemickou reakciou vzniknutého hydroxidu sodneho s hliníkom. Síce vznikne chemický odpad, ten sa však vymení spolu s reakčnou nádobou a recykluje - pri činosti palivového článku teda nevzniknú okamžité splodiny. Nie je to dokonalé riešnie, ale akýsi medzistupeň ku ďalším inováciam.
Benzínové motory sú však naďalej zdrojom okamžitého znečistenia.
Riešením má byť práve záloha vo forme elektro vodíkového palivového článku, ale kedže skladovanie vodíku skýta problémy, použije sa binárne riešenie, kedy sa vyrobí okamžite potrebné množstvo vodíka chemickou reakciou sodíka s vodou a aby nedošlo ku plýtvaniu, ďalšie množstvo vodíka sa vyrobý druhotnou chemickou reakciou vzniknutého hydroxidu sodneho s hliníkom. Síce vznikne chemický odpad, ten sa však vymení spolu s reakčnou nádobou a recykluje - pri činosti palivového článku teda nevzniknú okamžité splodiny. Nie je to dokonalé riešnie, ale akýsi medzistupeň ku ďalším inováciam.
No, keď to fungovalo s propánovými flašami tak prečo nie aj s akumulátormiSplit píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1) citace: "... Vůz Tesla Model S může být dobíjen napjetím 120, 240 i 480V, přičemž v posledním případě vám k plnému nabití vystačí jen 45 minut..."
V zásuvce mám NAPĚTÍ, s napjetím jsem se ještě nesetkal - a ani 120, ani 240 a ani 480V nikde nemám...
2) a otázka - protože název TESLA byl patentovaným obchodním jménem časkoslovenské elektroniky, jakpak to je v tomto případě - protože je to elmobil, s elektronikou to dost podstatně souvisí...
V zásuvce mám NAPĚTÍ, s napjetím jsem se ještě nesetkal - a ani 120, ani 240 a ani 480V nikde nemám...
2) a otázka - protože název TESLA byl patentovaným obchodním jménem časkoslovenské elektroniky, jakpak to je v tomto případě - protože je to elmobil, s elektronikou to dost podstatně souvisí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mna to tiez napadlo - a podla mna je to v sucasnosti jedine mozne riesenie hromadneho pouzivania elektromobilov. Vsetky auta by boli na rovnaky typ akumulatorov a na "benzinke" by si vymenil prazdny za plny.Split píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
Odpadaju tym totiz mnohe technicke problemy - rychlost nabijania (nemusis cakat, kym sa to nabije), nedostupnost nabijania (na sidlisku pred panelakom si nenabijes nic), maly dojazd (mozes jazdit aj dlhe trasy - len budes castejsie "tankovat". A tiez velky ekologicko-ekonomicky problem - opotrebovany akumulator neostane "na krku" majitelovi auta.
A tiez sa toho mozu chytit "ropne" firmy, ktore maju existujucu siet benziniek.