Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor

Návštěvník

#2 Příspěvek od Návštěvník »

Akorát nevím, èím by se tady u nás dobíjel, když v síti tu máme napìtí a oni píšou že se dobíjí napjetím 8O

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Davidus »

já bych to dobíjel proudem :lol:

Uživatelský avatar
mckvak
Příspěvky: 149
Registrován: 01 led 2009, 01:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mckvak »

Anonym píše:Akorát nevím, čím by se tady u nás dobíjel, když v síti tu máme napětí a oni píšou že se dobíjí napjetím 8O
Tím mysllí to že dostaneš koncovku do zásuvky samozdřejmě se musí dobíjet proudem. Škoda že neuvádějí průřez dobíjecího vodiče

Návštěvník

#5 Příspěvek od Návštěvník »

Tím myslím, že ten, kdo to psal, neumí èesky, ale to ty zjevnì také ne. :roll:

Uživatelský avatar
mckvak
Příspěvky: 149
Registrován: 01 led 2009, 01:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mckvak »

Jestli narážíš na čárky, tak ty nedělám v chatech a forech. Jestli myslíš slovo samozdřejmě, tak to D tam dávám k zviditelnění. Na důležitých dokumentech to nedělám :twisted:

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#7 Příspěvek od bastliar »

Elektromobily sú jednoznačne najschodnejšou alternatívou, kedže zásuvka je v obývanej oblasti skoro na každom rohu, ale pokiaľ sa stane, že sásuvka bude v nedohladne, zabudovávajú sa malé rezervné benzínové motory pre dojazd.
Benzínové motory sú však naďalej zdrojom okamžitého znečistenia.
Riešením má byť práve záloha vo forme elektro vodíkového palivového článku, ale kedže skladovanie vodíku skýta problémy, použije sa binárne riešenie, kedy sa vyrobí okamžite potrebné množstvo vodíka chemickou reakciou sodíka s vodou a aby nedošlo ku plýtvaniu, ďalšie množstvo vodíka sa vyrobý druhotnou chemickou reakciou vzniknutého hydroxidu sodneho s hliníkom. Síce vznikne chemický odpad, ten sa však vymení spolu s reakčnou nádobou a recykluje - pri činosti palivového článku teda nevzniknú okamžité splodiny. Nie je to dokonalé riešnie, ale akýsi medzistupeň ku ďalším inováciam.

Uživatelský avatar
Split
Příspěvky: 762
Registrován: 02 pro 2006, 01:00
Bydliště: Komárno

#8 Příspěvek od Split »

vyzera to slusne ale aj tak nikto nenapisal aku maju tie baterie zivotnost a podla mna je este aj tych 45 minut dost...
Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.

Uživatelský avatar
Burajko
Příspěvky: 1803
Registrován: 21 srp 2009, 02:00

#9 Příspěvek od Burajko »

Konecne budeme opravovat auta :lol:
Už druhý krát strihám a furt je to krátke

Uživatelský avatar
Hop377
Příspěvky: 439
Registrován: 19 čer 2004, 02:00

#10 Příspěvek od Hop377 »

To bastliar, obavam sa, ze elektromobil znecistuje a zatazuje zivotne prostredie ovela viac ako klasicky spalovaci motor. mimochodom nikde neuvadzaju kolko nabiacich cyklov znesu baterie 500 alebo 1000? teda najneskor za 2 roky vymena kompletneho packu, to nebude zvlast lacna a ekologicka operacia.

Uživatelský avatar
Split
Příspěvky: 762
Registrován: 02 pro 2006, 01:00
Bydliště: Komárno

#11 Příspěvek od Split »

v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#12 Příspěvek od bastliar »

Split píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
No, keď to fungovalo s propánovými flašami tak prečo nie aj s akumulátormi :) zložíš zálohu a následky za opotrebovanie ( samozrejme nie poškodenie ) ponesie dodávateľ. To za predpokladu, že sa toho chytí nejaký gigant s rozpočtom malej republiky. Mnohý by si na takúto výmennu službu vedeli zvyknúť a zájde to až tak ďaleko, že zopár skalných časom začnú na nete rozširovať návody ako ušetriť a nabíjať radšej akumulátory doma zo zásuvky :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

1) citace: "... Vůz Tesla Model S může být dobíjen napjetím 120, 240 i 480V, přičemž v posledním případě vám k plnému nabití vystačí jen 45 minut..."
V zásuvce mám NAPĚTÍ, s napjetím jsem se ještě nesetkal - a ani 120, ani 240 a ani 480V nikde nemám...
2) a otázka - protože název TESLA byl patentovaným obchodním jménem časkoslovenské elektroniky, jakpak to je v tomto případě - protože je to elmobil, s elektronikou to dost podstatně souvisí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Split píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
Mna to tiez napadlo - a podla mna je to v sucasnosti jedine mozne riesenie hromadneho pouzivania elektromobilov. Vsetky auta by boli na rovnaky typ akumulatorov a na "benzinke" by si vymenil prazdny za plny.

Odpadaju tym totiz mnohe technicke problemy - rychlost nabijania (nemusis cakat, kym sa to nabije), nedostupnost nabijania (na sidlisku pred panelakom si nenabijes nic), maly dojazd (mozes jazdit aj dlhe trasy - len budes castejsie "tankovat". A tiez velky ekologicko-ekonomicky problem - opotrebovany akumulator neostane "na krku" majitelovi auta.

A tiez sa toho mozu chytit "ropne" firmy, ktore maju existujucu siet benziniek.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#15 Příspěvek od procesor »

To sa vráťme na začiatok, keď sa menili kone za napojené, nakŕmené a odpočinuté. K tej baterke to naviac nestojí za reč (trochu gumy, plastov).

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“