Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

A co kontakty zespod, velkoplošné, pod nějakým odsouvatelným "deklem" - prostě auto by "najelo" do nabíječky čumákem nebo zadkem, jako to dělají už dneska ty robotické samoobslužné vysavače podlah? Tam by se dalo ledacos vymyslet, myslím, že by to bylo univerzálnější, nž se snažit do mnoha různých šasí "vtěsnat" nějakou standartizovanou škatuli s akumulátorem - a s velmi snadným přístupem ven, aby se baterka dala jednoduše vyšoupnout a stejně rychle a jednoduše do auta i zašoupnout jiná, nabitá.
Navíc - uvědomme si následující fakt: životnost baterie a její pokles kapacity s nárůstem počtu nabíjecích cyklů. Pokud si někdo koupí auto s new baterií nebo i jen novou baterku, jestlipak se mu bude líbit, že na ni při prvním použití najede dejme tomu 250km - a při výměně dostane už notně "vyhvízdanou", která i když plně nabitá, zajistí mu dojezd "jen" 150km, zatímco "jeho původní" po nabití bude sloužit zase někomu jinému...? Uvažoval někdo i o této lidské vlastnosti při návrzích oněch "výměnných systémů" ???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#32 Příspěvek od rnbw »

Auto by sa zdvihlo na velkom zdvihaku - ako v servise, akurat by bol rozdeleny na dva poly: cela lava strana auta + a prava -, na celom spodku auta by boli kontakty :D

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#33 Příspěvek od dj_Paul »

rnbw píše:... nabit za 5 minut ....
ten akumulátor si potom bude ale týden odfukovat,néé?
Já když se nažeru moc rychle,tak taky odfukuju pěkně dlouho.... :chicken:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#34 Příspěvek od rnbw »

Tak sa tam namontuje este spalovaci motor na vodik :D

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#35 Příspěvek od bastliar »

V posledných mesiacoch rezonovala mediami reportáž o "dieťatku" spolutvorcu resp. splofinančnika, mazaného Billa. Ide o reaktor využívajúci U238, ktorý doteraz tvoril "odpad, kedže v reťazových reaktoroch sa využíva U235, ktorého je len 0,75 %.
Nimi predložený reaktor obsahuje najmä U238 ale aj, to je dôležité, len malé množstvo štartovacieho U235. Po započatí reakcie, palivo pomaly "vyhorí". To už je reevolučné využitie. A zo vzniknutým plutoniom, nech si "robí" dodávatelská firma čo chce.
Ak si niekto myslí, že si reaktor kúpi a je jeho, tak nie, jeho obsah je aj po vyhorení paliva, stále majetkom firmy.

Uživatelský avatar
Burajko
Příspěvky: 1803
Registrován: 21 srp 2009, 02:00

#36 Příspěvek od Burajko »

Ked s tym havarujes v greenpeace nebudu nadseny.A mimochodom urcite by sa nasiel blbec co by to pouzil na spinavu bombu. :wink:
Už druhý krát strihám a furt je to krátke

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#38 Příspěvek od procesor »

Batéria bude zadarmo, iba bude mať taký šuplík do ktorého strčíš 1000Kačku, alebo 40Eurače. A pri výmene ti zvyšok vydá. To isté spraví,ak ti skape v polceste. Aspoň bude na žltých anjelov, ktorí ti dotrepú nabitú :wink:

Uživatelský avatar
Burajko
Příspěvky: 1803
Registrován: 21 srp 2009, 02:00

#39 Příspěvek od Burajko »

EKKAR píše:Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
V praktickej realizacii reaktoru do druzic su najdalej rusi.
Už druhý krát strihám a furt je to krátke

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#40 Příspěvek od bastliar »

EKKAR píše:Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
Ale až v tomto tisícročí došlo ku komerčnému využitiu aj pre konkrétne súkromné subjekty, ak opomeniem malé výskumné skupiny - ďalší krok ku decentralizácii energetickej sebestačnosti.
Podobné zdroje by som si vedel predstaviť na urovni malého mesta, pričom zisk by šiel do mestskej kasy, teda pre tých, ktorý by uvedený zdroj využívali. Alebo aj pre konkrétne elektriké čerpacie stanice.

Uživatelský avatar
Burajko
Příspěvky: 1803
Registrován: 21 srp 2009, 02:00

#41 Příspěvek od Burajko »

rnbw píše:Auto by sa zdvihlo na velkom zdvihaku - ako v servise, akurat by bol rozdeleny na dva poly: cela lava strana auta + a prava -, na celom spodku auta by boli kontakty :D
Ked s tym pri havarke vylezies niekomu na kapotu ,tak sa rovno privaris :wink:
Už druhý krát strihám a furt je to krátke

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#42 Příspěvek od rnbw »

Bola by tam velka dioda :D

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#43 Příspěvek od PeteBurns »

rnbw píše:Auto by sa zdvihlo na velkom zdvihaku - ako v servise, akurat by bol rozdeleny na dva poly: cela lava strana auta + a prava -, na celom spodku auta by boli kontakty :D
A polovica výrobcov by určite vyrábala pravú stranu + a ľavú stranu -, ako na autách, tak aj na zdvihákoch :D Takže by nikto netušil, či tam bude treba normálne vôjsť alebo to zacúvať :lol: Takže tá veľká dióda tam musí bezpodmienečne byť, aby neboli ohňostroje, ako pri búračke na strechu, tak aj dobíjaní :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#44 Příspěvek od rnbw »

Tak by sa tam dali 4 velke diody :)

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Jirka »

EKKAR píše:... nebo i centrálně zásobovaných dálkových tratí s přenosem energie přímo do vozidla mikrovlnami nebo indukcí, ...
Při představě ceny za 1km takové trati mě mrazí ... Podívej se kolik stojí v ČR km obyčejné dálnice. To by museli u všeho zvednout DPH na 40% a mýtném se raději bavit nebudeme ... :D :D

Jinak tu fantazírujete pěkně. Možná to taky na pár desítek let skončí jen u automobilů, které budou jezdit na baterie pouze ve měste při krátkých popojížděních. Něco jako vylepšený stop start systém. Prostě úsporný dieselový motor naskočí až při trvalejší jízdě nebo když dojdou baterie. Mimo město pojede na dieselový motor a z toho bude zároveň dobíjet i baterie. K tomu i solární články. ( např. )

Pak buďto přijde nová technologie baterií s vyhodným poměrem uchovaná energie / hmotnost / nízká cena nebo palivové články.
*****

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“