Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?
Moderátor: Moderátoři
A co kontakty zespod, velkoplošné, pod nějakým odsouvatelným "deklem" - prostě auto by "najelo" do nabíječky čumákem nebo zadkem, jako to dělají už dneska ty robotické samoobslužné vysavače podlah? Tam by se dalo ledacos vymyslet, myslím, že by to bylo univerzálnější, nž se snažit do mnoha různých šasí "vtěsnat" nějakou standartizovanou škatuli s akumulátorem - a s velmi snadným přístupem ven, aby se baterka dala jednoduše vyšoupnout a stejně rychle a jednoduše do auta i zašoupnout jiná, nabitá.
Navíc - uvědomme si následující fakt: životnost baterie a její pokles kapacity s nárůstem počtu nabíjecích cyklů. Pokud si někdo koupí auto s new baterií nebo i jen novou baterku, jestlipak se mu bude líbit, že na ni při prvním použití najede dejme tomu 250km - a při výměně dostane už notně "vyhvízdanou", která i když plně nabitá, zajistí mu dojezd "jen" 150km, zatímco "jeho původní" po nabití bude sloužit zase někomu jinému...? Uvažoval někdo i o této lidské vlastnosti při návrzích oněch "výměnných systémů" ???
Navíc - uvědomme si následující fakt: životnost baterie a její pokles kapacity s nárůstem počtu nabíjecích cyklů. Pokud si někdo koupí auto s new baterií nebo i jen novou baterku, jestlipak se mu bude líbit, že na ni při prvním použití najede dejme tomu 250km - a při výměně dostane už notně "vyhvízdanou", která i když plně nabitá, zajistí mu dojezd "jen" 150km, zatímco "jeho původní" po nabití bude sloužit zase někomu jinému...? Uvažoval někdo i o této lidské vlastnosti při návrzích oněch "výměnných systémů" ???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
V posledných mesiacoch rezonovala mediami reportáž o "dieťatku" spolutvorcu resp. splofinančnika, mazaného Billa. Ide o reaktor využívajúci U238, ktorý doteraz tvoril "odpad, kedže v reťazových reaktoroch sa využíva U235, ktorého je len 0,75 %.
Nimi predložený reaktor obsahuje najmä U238 ale aj, to je dôležité, len malé množstvo štartovacieho U235. Po započatí reakcie, palivo pomaly "vyhorí". To už je reevolučné využitie. A zo vzniknutým plutoniom, nech si "robí" dodávatelská firma čo chce.
Ak si niekto myslí, že si reaktor kúpi a je jeho, tak nie, jeho obsah je aj po vyhorení paliva, stále majetkom firmy.
Nimi predložený reaktor obsahuje najmä U238 ale aj, to je dôležité, len malé množstvo štartovacieho U235. Po započatí reakcie, palivo pomaly "vyhorí". To už je reevolučné využitie. A zo vzniknutým plutoniom, nech si "robí" dodávatelská firma čo chce.
Ak si niekto myslí, že si reaktor kúpi a je jeho, tak nie, jeho obsah je aj po vyhorení paliva, stále majetkom firmy.
Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
V praktickej realizacii reaktoru do druzic su najdalej rusi.EKKAR píše:Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
Už druhý krát strihám a furt je to krátke
Ale až v tomto tisícročí došlo ku komerčnému využitiu aj pre konkrétne súkromné subjekty, ak opomeniem malé výskumné skupiny - ďalší krok ku decentralizácii energetickej sebestačnosti.EKKAR píše:Bastliar - popisuješ velmi zjednodušeně asi tak 50 let známý princip "množivého reaktoru s rychlými neutrony"... Jinak Francouzi jsou ve vývoji této technologie nejdál, asi 30% francouzských jaderných reaktorů jsou "rychlé"... Takže zase - objev nového kontinentu se nekoná, milý Kryštofe Kolumbe, Erik Leif Rudovous už tady byl před pár sty lety...
Podobné zdroje by som si vedel predstaviť na urovni malého mesta, pričom zisk by šiel do mestskej kasy, teda pre tých, ktorý by uvedený zdroj využívali. Alebo aj pre konkrétne elektriké čerpacie stanice.
A polovica výrobcov by určite vyrábala pravú stranu + a ľavú stranu -, ako na autách, tak aj na zdvihákochrnbw píše:Auto by sa zdvihlo na velkom zdvihaku - ako v servise, akurat by bol rozdeleny na dva poly: cela lava strana auta + a prava -, na celom spodku auta by boli kontakty
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Příspěvky: 2031
- Registrován: 01 črc 2005, 02:00
- Bydliště: zbídačený kraj
- Kontaktovat uživatele:
Při představě ceny za 1km takové trati mě mrazí ... Podívej se kolik stojí v ČR km obyčejné dálnice. To by museli u všeho zvednout DPH na 40% a mýtném se raději bavit nebudeme ...EKKAR píše:... nebo i centrálně zásobovaných dálkových tratí s přenosem energie přímo do vozidla mikrovlnami nebo indukcí, ...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak tu fantazírujete pěkně. Možná to taky na pár desítek let skončí jen u automobilů, které budou jezdit na baterie pouze ve měste při krátkých popojížděních. Něco jako vylepšený stop start systém. Prostě úsporný dieselový motor naskočí až při trvalejší jízdě nebo když dojdou baterie. Mimo město pojede na dieselový motor a z toho bude zároveň dobíjet i baterie. K tomu i solární články. ( např. )
Pak buďto přijde nová technologie baterií s vyhodným poměrem uchovaná energie / hmotnost / nízká cena nebo palivové články.
*****