Autorádio LG LCS300AR a 12V zdroj
Moderátor: Moderátoři
Autorádio LG LCS300AR a 12V zdroj
Dobry den chtel sem se zeptat mam autorádio LG LCS300AR a zajimalo by me jestli bych ho mohl napajet 12V zdrojem kdyz je v aute 14V a pripadne kolikatiamperovej by mel ten 12V zdroj byt aby to utahl dekuji za trpelivou odpoved
Aby z toho dostal 53W na kanál při běžné impedanci repráků 4Ω nebo 8Ω, musel by mít na napájení měnič - a při 4x53W a účinnosti běžných zesilovačů ve třídě AB (kolem 65% nejvíc - teoreticky až 68%) a účinnosti běžných měničů napětí kolem 80-85% mi to vychází na odběr kolem 30-32A ze zdroje 12V. A samozřejmě - musela by to být škatule obdobných parametrů, jako jsou všecky výkonové autozesy, tedy žebra, žebra a ještě jednou žebra, jinak není možné uchladit takový ztrátový výkon.
Ale klidně bych to napájel z nějaké "gelovky" 12V/12Ah do UPSky, trvale dobíjené zdrojem 13,5V/2 až 3A. Ten odběr 30A to stejně mít nebude, to je jen lákadlo na zákazníka, skutečný výkon koncových stupňů v můstku je nanejvýš 14-15W na kanál - ale i tak to bude ve špičkách "žrát" kolem 5-6A, což ale ta 12Ah baterka v pohodě zvládne...
Ale klidně bych to napájel z nějaké "gelovky" 12V/12Ah do UPSky, trvale dobíjené zdrojem 13,5V/2 až 3A. Ten odběr 30A to stejně mít nebude, to je jen lákadlo na zákazníka, skutečný výkon koncových stupňů v můstku je nanejvýš 14-15W na kanál - ale i tak to bude ve špičkách "žrát" kolem 5-6A, což ale ta 12Ah baterka v pohodě zvládne...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ty si myslíš, že to na ten výkon někdy dostaneš? (dejme tomu, že to rádio to doopravdy umožňuje)
Prozatím všechny autorádia, co mi prošly rukama uživil na "komorná hraní" 1.5A univerzální adaptér od HAMA. Pokud to chceš hlasitější, doporučím Ti napájecí zdroj 13.8V/5A, nebo 13.8V/10A. Pamatuj na to, aby byl pořádně "těžký", neboť tehdy v něm najdeš transformátor a ne spínaný zdroj, který se obtížně v amatérkých podmínkách odrušuje. Do klasickýho zdroje jen dosadíš k usměrňovači již několikrát zmiňované kondenzátory 100nF na patřičné napětí.
Pokud použiješ pulsní zdroj z autolednice, použij několik odrušovacích kostek, kterýma se odrušují kartáčové motorky. Zdroj vestav do kovové krabice a nezapomeň na uzemnění (3 žilový napájecí kabel). Kostry odrušovacích kostek zapojíš na zemnění kovové skřínky.
Nezapomeň ale hlavně na to, aby žádný zdroj naprázdno nedával víc, jak 15V.
Pokud budeš používat zdrojové moduly od GM, upozorňuju Tě, že mi jeden explodoval po 3 minutách provozu (12V/12A). Takže mě čeká reklamace a těm pulsním nádherám v děrovaným plechu už nevěřím.
(bouchnul kond 1000uF/16V, co je na výstupu. Značka JAMICON, takže se asi splašila regulace)
Prozatím všechny autorádia, co mi prošly rukama uživil na "komorná hraní" 1.5A univerzální adaptér od HAMA. Pokud to chceš hlasitější, doporučím Ti napájecí zdroj 13.8V/5A, nebo 13.8V/10A. Pamatuj na to, aby byl pořádně "těžký", neboť tehdy v něm najdeš transformátor a ne spínaný zdroj, který se obtížně v amatérkých podmínkách odrušuje. Do klasickýho zdroje jen dosadíš k usměrňovači již několikrát zmiňované kondenzátory 100nF na patřičné napětí.
Pokud použiješ pulsní zdroj z autolednice, použij několik odrušovacích kostek, kterýma se odrušují kartáčové motorky. Zdroj vestav do kovové krabice a nezapomeň na uzemnění (3 žilový napájecí kabel). Kostry odrušovacích kostek zapojíš na zemnění kovové skřínky.
Nezapomeň ale hlavně na to, aby žádný zdroj naprázdno nedával víc, jak 15V.
Pokud budeš používat zdrojové moduly od GM, upozorňuju Tě, že mi jeden explodoval po 3 minutách provozu (12V/12A). Takže mě čeká reklamace a těm pulsním nádherám v děrovaným plechu už nevěřím.
(bouchnul kond 1000uF/16V, co je na výstupu. Značka JAMICON, takže se asi splašila regulace)
Už jsem několik autorádií napájel běžnými zdroji a nikdy se nestalo, že by nestíhaly. Sice jsem nikdy nenapájel autorádio s takovým udávaným výkonem ale jen 4x25W. Záleží, k čemu má to radio sloužit. Pokud je ten zdroj jen na vyzkoušení, stačí i slabý. Pokud má sloužit na plnohodnotné hraní, potřebuje více ampér.
Netřep se mnou!
sehnal sem zdroj co si kdysi otec delal ke starymu autoradiu na prazdno dava 18V a pri zatizeni 14V radio na nej hraje ale jakmile ho jakoby vypnu napeti stoupne na 15V to jde jeste zapnout jakymkoli tlacitkem ale pak se jakoby uplne vypne a napeti stoupne na 18V jakoby se uplne odpojilo a uz nejde zapnout jak mam udelat aby na tom zdroji bylo i pri odpojenym radiu stalych 14 az 15V? a kdyz zvysim hlasitost nad 21 tak napeti klesne pod 12V a radio prestane hrat
Naposledy upravil(a) DaveCZ dne 07 srp 2010, 21:32, celkem upraveno 1 x.
Externí zdroj k autorádiu
Artaban001 v r.2004 doporučil, aby zdroj byl těžký, to znamená s trafem a automaticky se předpokládá i s lineárním stabilizátorem, což je z hlediska rušení ideální kombinace.
Bohužel, "pokrok" zařídil, že existují i napájecí adaptéry s železným trafem a měničem. (nekecám, Hadex je prodává)
Pravda, zdroj trošku méně hřeje. Ale to rušení . . .
Bohužel, "pokrok" zařídil, že existují i napájecí adaptéry s železným trafem a měničem. (nekecám, Hadex je prodává)
Pravda, zdroj trošku méně hřeje. Ale to rušení . . .