zapojenie rgb ovladaca na svetlo
Moderátor: Moderátoři
- psychoxkps
- Příspěvky: 59
- Registrován: 06 srp 2010, 02:00
zapojenie rgb ovladaca na svetlo
ako by to slo? diki..
- psychoxkps
- Příspěvky: 59
- Registrován: 06 srp 2010, 02:00
- psychoxkps
- Příspěvky: 59
- Registrován: 06 srp 2010, 02:00
pro aditivní míchání barev (R-G-B) existuje míchací hlava ke zvětšovákům MAGNIFAX, halogenová žárovka 12V/100W a tři točítka ovládající clony dichroických zrcadel.
http://nazdarbazar.unas.cz/nazdarbazar/ ... g00005.jpg
http://nazdarbazar.unas.cz/nazdarbazar/ ... g00005.jpg
Cardifo , magnifax je označení typové řady zvětšováků . Ta barevná hlava samotná je Meochrom . Novější verze nese jméno Meocolor (varianta 3 a 4-ES) - opět sada dichroických zrcadel a v případě meocoloru i neutráního šedého filtru (D) . http://www.meopta.com/index.php?id=143 .
Mimochodem , míchání je u zvětšovákových hlav subtraktivní , nikoli aditivní - Cyan , Magneta , Yelow !
Mimochodem , nevíš kde by se dala sehnat ona 100W halogenka - zatím jsem narazil jen na varianty se strukturovanou odraznou plochou a předním sklem - takováto tam nepatří . Měla by být od Phlilipse , na Osram nepěkně nadávalo několik kolegů , že prý v průběhu životnosti mění vyzařované spektrum.
Typ. číslo 6884 - http://arawak-distribution.com/images/laa231llp.jpg . Taktéž bývá problém se zažloutlými míchacími komorami , takže kdyby se někomu doma válelo příslušenství k oné hlavě v odkazu nahoře (mám Color 3) .
K tomu objektivu - jednoho času se vyráběli objektivy polské prominence se zabudovanými filtry vč. regulační mechaniky . Je to spíše výstavkový kousek , ale stejně mě zajíma .[/img]
Mimochodem , míchání je u zvětšovákových hlav subtraktivní , nikoli aditivní - Cyan , Magneta , Yelow !
Mimochodem , nevíš kde by se dala sehnat ona 100W halogenka - zatím jsem narazil jen na varianty se strukturovanou odraznou plochou a předním sklem - takováto tam nepatří . Měla by být od Phlilipse , na Osram nepěkně nadávalo několik kolegů , že prý v průběhu životnosti mění vyzařované spektrum.
Typ. číslo 6884 - http://arawak-distribution.com/images/laa231llp.jpg . Taktéž bývá problém se zažloutlými míchacími komorami , takže kdyby se někomu doma válelo příslušenství k oné hlavě v odkazu nahoře (mám Color 3) .
K tomu objektivu - jednoho času se vyráběli objektivy polské prominence se zabudovanými filtry vč. regulační mechaniky . Je to spíše výstavkový kousek , ale stejně mě zajíma .[/img]
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
koníku2708, míchání světla v Meochromu je skutečně RGB, viz nápisy na točítkách. Z bílého světla filtry vyseknou a pustí dál monochromaticku část, takže v téhle chvíli máš zdroje světla R, G a B a ty se pak aditivně míchají v součtu. V kulové hlavě se světlo vytváří aditivně.
Subtrakce by to byla, kdyby se barvové složky ze spektra zadržovaly.
Že to je součet je jasné i z toho, že stupňováním složek se světlo přidává, nikoliv ubírá jako u filtrů CMY.
Žárovka by se dala snad použít samotná a z původní vyšťourat z reflektoru vadnou (je to sádra) a zatmelit novou, ev. změnit rozteč patice.
Ale při těch hodinách co svítí hlava, je otázka životnosti otázkou dlouhé doby.
Mně multigradační papíry k srdci zrovna nepřirostly, nejen tou cenou.
Subtrakce by to byla, kdyby se barvové složky ze spektra zadržovaly.
Že to je součet je jasné i z toho, že stupňováním složek se světlo přidává, nikoliv ubírá jako u filtrů CMY.
Žárovka by se dala snad použít samotná a z původní vyšťourat z reflektoru vadnou (je to sádra) a zatmelit novou, ev. změnit rozteč patice.
Ale při těch hodinách co svítí hlava, je otázka životnosti otázkou dlouhé doby.
Mně multigradační papíry k srdci zrovna nepřirostly, nejen tou cenou.
Rozhodně se nechci hádat , meochrom zevnitř jsem viděl jen párkrát , ale stále mám pocit , že konstrukce taky byla na principu subtrakce - do toku světla směřujícího do míchací komory byli zasouvány filtry , tedy stejná jako u Color 3 atp. Nebo to byl už meochrom 2 a ten by měl jinou konstrukci ?
Multigradace je strašně fajn , pokud zvětšuju z mnoha typů filmů , které jsou různě zpracované (fotografický kroužek , zvětšování ze starých negativů z rodinných archivů ) - mít čtyři pakle papírů od každé gradace ve všech formátech - né , díky ! Takhle si to ukočíruju přesně dle potřeby , navíc mi to dává možnost měnit gradaci lokálně - např oblohu si udělám v měkce , kresbu architektrury pod ní tvrdou . Cenový rozdíl je dnes již zanedbatelný - je mi jedno , jestli dám za stejnou plochu papíru 200 nebo 250kč - mám mnohem více možností . No a poslední týdny si brousím zuby na barvu , zbývá zakoupit roli barevného papíru a můžu začít !
Zasádrování nové žárovky - u tohoto se obávám , že se netrefím do ohniska paraboly a směřování toku světla nebude takové , jaké má být .
Multigradace je strašně fajn , pokud zvětšuju z mnoha typů filmů , které jsou různě zpracované (fotografický kroužek , zvětšování ze starých negativů z rodinných archivů ) - mít čtyři pakle papírů od každé gradace ve všech formátech - né , díky ! Takhle si to ukočíruju přesně dle potřeby , navíc mi to dává možnost měnit gradaci lokálně - např oblohu si udělám v měkce , kresbu architektrury pod ní tvrdou . Cenový rozdíl je dnes již zanedbatelný - je mi jedno , jestli dám za stejnou plochu papíru 200 nebo 250kč - mám mnohem více možností . No a poslední týdny si brousím zuby na barvu , zbývá zakoupit roli barevného papíru a můžu začít !
Zasádrování nové žárovky - u tohoto se obávám , že se netrefím do ohniska paraboly a směřování toku světla nebude takové , jaké má být .
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
ano, do toku světla se zasouvají filtry. Do tohohle momentu je to stejné jako u subtraktivní metody. Jenže tady je množství světla úměrné ploše vysunutého filtru a dichroické filtry pouštějí každý jednu monochromatickou složku. Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. Nenech se zmást tím stejným počátkem světla, bílou plnospektrální žárovkou.
U elektroniky obdoba pásmové zádrže a pásmové propusti. Představ si, že máš zdroj bílého šumu, z něj pásmovou propustí naděláš x jednotlivých tónů a z nich pak harmonickou syntézou složíš (aditivně) požadovaný průběh. (analogie se světlem není přesná, tam nezáleží na fázi)
Žárovka by se asi dala předběžně najustovat v žádané poloze nějakým přípravkem a až pak najisto zatmelit.
U elektroniky obdoba pásmové zádrže a pásmové propusti. Představ si, že máš zdroj bílého šumu, z něj pásmovou propustí naděláš x jednotlivých tónů a z nich pak harmonickou syntézou složíš (aditivně) požadovaný průběh. (analogie se světlem není přesná, tam nezáleží na fázi)
Žárovka by se asi dala předběžně najustovat v žádané poloze nějakým přípravkem a až pak najisto zatmelit.
Nějak se mi to nezdá naopak, ale to samý.Crifodo píše:..... Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. ....
Co bych neprozradil:kony2807 píše:Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)
- Přílohy
-
- JANPOL-COLOR.jpg
- (18.9 KiB) Staženo 52 x