Jaký články budeš pájet a jakou páječkou?Duvsan píše:Vďaka páni. Takže odrhnúť, preventívne poliať kolofóniou a pocínovať. Ak sa nepodarí, skúsim tú kvapalinu na nikel
Čím spájkovať nikel a hliník
Moderátor: Moderátoři
Lepší než samotná kalafuna je koupit tohle- http://www.ges.cz/-mtl-461-ges07713098.html - popřípadě tohle- http://www.ges.cz/-mtl-468-ges07713099.html .
To znie dobre. Kolofónia je stará klasika, zvykol som si na ňu. Ale prečo nevyskúšať.
Doma mám pájaciu kvapalinu TOPNIK RF800 http://www.avelmak.sk/index.php?pg=srch&vyraz=RF800 Pomôže?
Prečo? Myslel som, že kolofónia zamedzí prístupu vzduchu a tým oxidácii a súčasne povrch odmastí a tým zlepší rozliatie cínu. Či?BOBOBO píše:Pokud nepájíš měď a výrobky z ní , kalafunu nepoužívej .
Doma mám pájaciu kvapalinu TOPNIK RF800 http://www.avelmak.sk/index.php?pg=srch&vyraz=RF800 Pomôže?
Tohle zcela nechápu.Tou správnou chemií myslíš co?BOBOBO píše:Všechny (v podstatě pro hnidopichy) ostatní potřebují povrch "připravit pro spojení " s pájkou . Jakmile dáš do pájeného spoje kalafunu , tak poleze vrch a uzavře bo (nalakuje ho) a i když chceš poté přejít na správnou chemii , tak to nejde , protože kalafuna zabrala prostor .
Obecně - Cu + slitiny kalafuna , Zn + ocel+titanzinek - solná a její soli , salmiak , na nikl , kapalina na nikl , na nerez kapalina na nerez , na hliník kapalina na hliník a nepoužívám dopředu něco na něco tam , kam to nepatří . Co v tom hledáš za pudla . Ganz einfach . Pokud Ti chybí obecné základy pájení , můžu dodat , ale o tom toto vlákno není .
O pájení něco "malinko"vím - díky za nabídku. Jen si myslím že se stále bavíme spíš o pájení v oblasti elektro (PCB a pod) a ne o letování okapů či plechových střech. A co vím tak rozpuštěnou kalafunou se natírají třeba odleptané plošňáky (vím jsou na to i třeba pájitelné laky ale v amatérské praxi se to normál praktikuje) - a nevím o tom že by nějak bránila pájení třeba trubičkovou pájkou s jakýmkoli jiným tavidlem.Tedy myslím tavidla MTL(kalafunová báze) které naprosto stačí. Agresivní pájecí prostředky na DPS(a elektroniku obecně-kabely,konektory, aku....) nepoužívám a dle mě tam ani nemají co pohledávat.
Tak som oškrabal plošku baterky (stará NiCd z akupacku vrtačky), pokapal tou mojou kvapalinou, potom, keď uschla, preventívne kolofóniou kvôli zamedzeniu vzdušnej oxidácii a dal cín. Celkom pekne sa rozlial. Ovšem problém je v tom, že tie cca 3-4 sekundy potrebné k prehriatiu plošky a rozliatiu cínu stačili na to, aby sa z článku ozval sypot a teda konečná. Zopakoval som u druhého článku, rovnaký výsledok. Tak teda neviem.
Skúsil som ešte raz, bez tej kvapaliny to nejde. Skúsil som to na dva krát ale než sa ten cín rozleje (ten plech sa musí prehriať), začne sypieť. Spájkujem transformátorovou pištoľkou.
Stretol som sa so samolepiacou hliníkovou fóliou. Neexistuje obojstranne lepivá? Na tú druhú stranu by som dal krúžok plechu.
Stretol som sa so samolepiacou hliníkovou fóliou. Neexistuje obojstranne lepivá? Na tú druhú stranu by som dal krúžok plechu.
Tady bude spíš problém s nevhodnou páječkou- malý výkon na hrotu a potřeba delšího času na ohřev. Já používám 150W s hrotem "kladívko" - stačí i tavidlo v trubičkovce - povrch článků jen lehce ošudlám brusným rounem - dám na něj trubičkovku a přiložím hrot- za cirka vteřinu je povrch krásně ocínovaný a teplý jen ten plech ne vnitřek článku. Páječku mám tuhle:
Přesně tak - jde hlavně o masivní hrot a rychlý přestup tepla - pak se místo rychle zapájí a zbytek se neohřeje (nebo jen nepatrně) - tímhle pájím od tužkovek (pájení do půl vteřiny) až po velký "buřky" -tam to trvá nepatrně dýl-ale do dvou vteřin to je 100%. Jinak ten hrot dodává Megamotor s různými průměry upínací části.