Rocnikovy projekt
Moderátor: Moderátoři
Rocnikovy projekt
Zdravim, doufam, ze jsem ve spravne sekci. Ceka me ted rocnikovy projekt, ktery budu muset obhajovat pristi rok u maturity. Nemam predstavu, co by jsem mel udelat. Proto bych se chtel zeptat, jestli by jste mi neco nedoporucili. Meli by jsme mit nejaky vytvor s mikroprocesorem ATtiny2313 nebo ATmega162. Mohlo by to byt i bez mikroprocesoru, ale by to melo svoji uroven a uspel s tim u maturity (nekdo dela treba zesilovace+equalizer). Ja jsem si myslel neco ohledne nejaky muziky, nejaky svetelny efekty k muzice nebo tak. Pride mi to ale moc jednoduchy na rocnikovy projekt. Diky za rady.
Celá naše třída na průmyslovce "stavěla" zesilovač. Většina z nich stejný typ jako ostatní. A prošlo nám to. Úroveň žádná.
Největší problémy měli ti, co se pokoušeli něco vymejšlet.
Na koníčky nebyl ve škole vůbec čas. Nedostatek talentu jsem doháněl pílí, a nedostatek píle obrovskou spotřebou času...
Největší problémy měli ti, co se pokoušeli něco vymejšlet.
Na koníčky nebyl ve škole vůbec čas. Nedostatek talentu jsem doháněl pílí, a nedostatek píle obrovskou spotřebou času...
Za nas to nebylo, byli jsme první ročník, co dostal na výběr - buďto praktická maturita stylem el.měření nebo něco podobného nebo nějaký praktický výrobek s dokumentací a předvedením.
Ze 30 co nás bylo ve třídě jsme pro konstrukci se rozhodli 4, zůstali jsme dva. Já jsem dělal sat.přijímač (samozřejmě tenkrát analog, BFRka se tahali z madarska a jedno stalo 80Kc), kamarad dělal mikroprocesorové řízení toho satelitního přijímače (CPU Z80, program měl 72kB a umel vse vc.OSD a ovladani pozicioneru). Dodnes ho mam vystaveny v dilně, bude mu jiz skoro 20let.
Ze 30 co nás bylo ve třídě jsme pro konstrukci se rozhodli 4, zůstali jsme dva. Já jsem dělal sat.přijímač (samozřejmě tenkrát analog, BFRka se tahali z madarska a jedno stalo 80Kc), kamarad dělal mikroprocesorové řízení toho satelitního přijímače (CPU Z80, program měl 72kB a umel vse vc.OSD a ovladani pozicioneru). Dodnes ho mam vystaveny v dilně, bude mu jiz skoro 20let.
Tak ja hlavne ve volnym case se zajimam o muziku v autech a svetelnou show pro ne , ale nvm co by mi na to rekli.Bernard píše:A co tě baví? Nějaké hobby? Abys to dělal se zájmem. Tak se nám trochu představ.
U nas kazdorocne vetsina dela hodiny s teplomerem, ale to mi pride takovy normalni no, navic teplomer jsem delal ted na konci tretaku. Delal bych neco zajimavyho urcite, proto jsem si rekl, ze se zkusim s vami poradit.
Myslel jsem spíš nějaké kontrolní, nebo měřicí zařízení. Sice spousta aut už dnes má palubní počítač, ale mnohé jeho výstupní údaje jsou "filtrované" a řidič nemá šanci se dovědět skutečné hodnoty.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Možná by bylo zajímavé postavit infračervené rozpoznávání okolí auta.
Na bázi jednoduchého procesoru a několika infra senzorů sledovat pohyby okolo auta:
1. stav) stačí jen registrovat pohyby okolo čidel + čas (zatím bez alarmu)
2. stav) spolu s nepatřičným pohybem auta spustit alarm. (podle IR čidel se zjistí odkud to přišlo)
3. stav) upozornění na překážku při couvání (5 až 10w žárovička s červeným filtrem + Ič čidlem udají vzdálenost překážky hlavně v prostoru kde je zakrytý výhled a to se hlavně týká malých dětí a zvířat za autem).
4. stav) sledování podélných čar na silnici při jízdě (hodíš-li blinkr a čidla oběví podélnou čáru ozve se otravný zvuk). vyhodnocení silnice bez čar, s přerušovanou čárou, a nepřerušenou čárou. Podle stavu pak svítí kontrolky což je v mlze neocenitelné.
5. stav) sledování překážky před autem, pippip pokud je překážka příliš blízko v závislosti na rychlosti
Atd..atd
Inspirativní příspěvek, prosím nekamenovat.
Na bázi jednoduchého procesoru a několika infra senzorů sledovat pohyby okolo auta:
1. stav) stačí jen registrovat pohyby okolo čidel + čas (zatím bez alarmu)
2. stav) spolu s nepatřičným pohybem auta spustit alarm. (podle IR čidel se zjistí odkud to přišlo)
3. stav) upozornění na překážku při couvání (5 až 10w žárovička s červeným filtrem + Ič čidlem udají vzdálenost překážky hlavně v prostoru kde je zakrytý výhled a to se hlavně týká malých dětí a zvířat za autem).
4. stav) sledování podélných čar na silnici při jízdě (hodíš-li blinkr a čidla oběví podélnou čáru ozve se otravný zvuk). vyhodnocení silnice bez čar, s přerušovanou čárou, a nepřerušenou čárou. Podle stavu pak svítí kontrolky což je v mlze neocenitelné.
5. stav) sledování překážky před autem, pippip pokud je překážka příliš blízko v závislosti na rychlosti
Atd..atd
Inspirativní příspěvek, prosím nekamenovat.