Napětí na autobaterii

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavel16
Příspěvky: 821
Registrován: 19 pro 2007, 01:00
Bydliště: Litovel

#16 Příspěvek od pavel16 »

Dlouho jsem ve své škodovce používal zapalování s dlouhou jiskrou podle AR A10-79.Ještě ho někde mám,ale musel bych ho spravit.Je fakt , že s ním to jelo jak ďas.Pálilo to jiskru na dvoucentimetrovou vzdálenost jako nic.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Přesně tohle jsem měl na mysli - a těch zapojení je víc, vycházela i ve sbornících Udelej-Urob si sám. Takto "připravená" jiskra zapálí skoro cokoliv - známý to postavil ke staré odhlášené Jawě 350 (panelka), použité jako motor do home made traktůrku - od instalace bastlu motor sežere jako palivo skoro cokoliv - syntetické ředidlo, technický benzín, petrolej, dokonce i výpalky z destilátoru po pálení samohonky - stačí přidat určité procento normálního benzínu (zhruba třetinu) a nešetřit na oleji ve směsi - při poměru 1:25 až 1:28 motor sice dýmí jak ruská ponorka, ale jede... Jiný známý postavil měničové zapalování podle Amára ke Š100 - motor, který předtím nebylo možné málem ani normálně nastartovat (tlačný lano na denním pořádku) se "zázračně zotavil" a jezdil pak ještě několik dalších let, než "škůdku" definitivně odstavila havárie...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mirku
Příspěvky: 198
Registrován: 15 čer 2006, 02:00

#18 Příspěvek od mirku »

... tlačný lano :lol: - strašně dlouho ho sháním ... :lol:

Uživatelský avatar
lintik
Příspěvky: 209
Registrován: 12 zář 2004, 02:00
Bydliště: PRAHA SEX (6)

#19 Příspěvek od lintik »

PLV píše:Š120 za tepla musí chytat dobře. Karburátor dává chudou směs, která vyhovuje při startování za tepla. Horší je to za studena. Pokud za tepla špatně chytá, něco není v pořádku.
hm pán chytrej ...přečti si co se píše dole -prostě to dělalo všem

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#20 Příspěvek od MiraSt »

Pokud je to to s transformátorem tak to na naší stodvacítce běží doteď od roku 1985 :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Ano, samokmit s feritovým tráfkem nahoru na cca 280-300V, primární odběr z baterie cca 2-3A, za ním kondíky a spínače pro přesně a definované generování impulsů do zapalovací cívky podle signálu z přerušovače - jsou i verze pro upravenou cívku, která je konstrukčně podobná cívce z prvních verzí Favorita - dokonce se snad v jedné verzi i přímo kulatá cívka PAL z karburátorového Favorita používala. Sice jsou někdy problémy s remcajícími techniky na STK, protože to není originální zapojení, ale protože na emisích se těmto typům měří jen CO a CHx, většinou brzy zmlknou - tahle zapalování dovolují motor pro STK hodně "utáhnout", takže povolené limity splní s poměrně velkou rezervou (osobní zkušenost - měl jsem to tak ve Š120L). Pokud by se jim měřily i NOx, bylo by to (vzhledem k velmi ochuzené směsi a absenci katalyzátoru byť i v jednodušší pasivní neřízené formě) asi velmi rychlé jednání (bez šance na projití), protože se ale těmto starým motorům NOx neměří, lze jejich legální provozní životnost takto poměrně úspěšně prodloužit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#22 Příspěvek od MiraSt »

Tak to asi nebude ono protože trafko je skládané z plechů.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Jsou různá provedení - ale pokud to má šlapat aspoň v kHz oblasti, mělo by jádro být ferit - plechy jsou vhodné tak do 1kHz, pak už mají moc velké ztráty. Kmitočet měniče určují kapku jiné součástky, než ty pro dobu hoření jiskry a její energii - takže se to dá poměrně jednoduše přepočítat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MirekCh
Příspěvky: 18
Registrován: 03 zář 2007, 02:00

#24 Příspěvek od MirekCh »

pavel16 píše:Syn si stěžuje,že se mu vybíjí baterka-přitom je nová a v klidu má odběr 20mA.Ještě se zeptám,auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?
Zkontroluj a nastav výšku hladiny v plovákové komoře karburátoru (viz kniha- údržba a opravy automobilu škoda 120 strana 87 a 92

Uživatelský avatar
pavel16
Příspěvky: 821
Registrován: 19 pro 2007, 01:00
Bydliště: Litovel

#25 Příspěvek od pavel16 »

Dík za radu.
Dnes jsem se kouknul do karbce a našel jsem prasklý plovák plný benzínu.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#26 Příspěvek od Dingo7 »

Pokud bys jiný plovák nemohl sehnat, mám tady 2ks.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Plovák se dá jednoduše opravit - mosazný plechový se dá po vysušení zaletovat cínem a plastový se buď slepí nebo zataví hrotem páječky - netřeba zoufat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#28 Příspěvek od Dingo7 »

No já jen že tady mám dva plováky a brzo asi poletí do koše, starý karbce jdou do sběru. Jsem to měl jako zdroj ND, když jsem měl šádynu.

Jestli plováky někdo chce, za poštovné jsou jeho a mohu přihodit nějaké vymontované trysky a vzdušníky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Výborný řešení - ale i když já měl šáde sám víc jak 6 let a v rodině předtím byla jiná nejméně 10 let, celou dobu jsme náhradní plováky nepotřebovali. Fakt je, že tenkrát byly dostupné v každé Mototechně, kdežto dneska už jejich dostupnost rozhodně tak dobrá nebude - a o to větší má takováhle nabídka význam...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“