Nevim jak tento pristroj nazvat.

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#16 Příspěvek od Petr-II »

to masar: Velmi dekuji. Urcite vyzkousim.

to rezis: Ja nechtel flame o E85. Nikoho nepresvedcuji pouzivat ho. A pro ekologii ci s presvedceni to nedelam. Chtel jsem jen sestrojit to zarizeni.
Jen pro tve info. Spotreba sla o 1-1,5l nahoru podle stylu jizdy. Je to podle BC i dotankovani +/- stejne. Podle toho, co jsem pochopil ze zkusenosti ostatnich, co to jiz nekolik roku vyuzivaji je predstrik pri startovani potreba z duvodu, ze E85 ma bod vzplanuti 12stupnu. Takze pri nizsich teplotach je to problem. Proto se v zime vstrikne pro start vice paliva tzn. je tam vice benzinu, ktery jiz zaruci bezproblemovy start. NEkdo nema problem pri 5°C a nekdo ma problem jiz od 15°C. Zalezi na typu motoru. A neber me doslova, nejsem chemik, technik ci konstrukter motoru. Me to funguje, jsem spokojen a pokud to za me bude delat automat od masar, budu spokojenejsi.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#17 Příspěvek od rezis »

Já tě nechci přesvědčovat. To ne. Jen sám jsem to zkoušel na Puntu 1.2. SPi.
Teplé to jelo celkem Ok. Ale se studeným autem se drcat po městě v zácpách a křižovatkách bylo utrpení. A když cítíš jak sebou ten motor škube a vynechává tak nějak ostatní součásti musí taky trpět. A vzhledem k tomu, že spotřeba šla nahoru jsem se na to vykašlal. A to jsem taky před tím zjišťoval na netu jak je to super. Takže důvěřuji, ale prověřuji.
Teď kupuji benzín za 30,1Kč/L a spotřebu mám 7,2L/100km tedy cca 2,17Kč/km
Pokud bych nakupoval E85 za 24,9Kč/L a šla spotřeba o litr výš tak jezdím za
2.04Kč/km pokud by šla o 1,5litru tak 2,17Kč/km
Kdyby šla spotřeba nahoru o 1/3 tak to vyjde 2,39Kč/km
.......
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Já vycházím z toho, co mám já jako svou osobní zkušenost a co jiní uživatelé na škoda-fóru. Poslední 2 roky, co se do benzínu povinně podle eurohujerismu přimíchává (někde i více než) 5% etanolu, jsou motory starých i moderních škodovek háklivější na podmínky při studeném až ledovém startu, množí se stížnosti na nepravidelnosti chodu za studena a motory trpí na podtočení daleko víc než dřív - spousta uživatelů si myslí, že se jej jejich motor opotřeboval a proto nechce táhnout z malých otáček, kdy jsou motory obecně daleko citlivější na kvalitu směsi. Takže jen přidají víc plynu - a ono se to srovná. Jenže tím přidáním plynu samozřejmě naroste spotřeba... Kdepak, panstvo, fyzika je v tomhle neúprosná - a dokud někdo radikálně nehejbne s účinností spalovacího cyklu, kilowatt z našich miláčků za míň paliva zkrátka nedostanem...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od WLAB »

Petr-II: pokud vystacis se preklenutim odporu nebo s prepinanim nekolika paralelnich odporu treba fetem, je to vec celkem jednoducha (viz. schema) - pokud by ti slo o plynulou (nebo mnohokrokovou) simulaci odporu, je to uz tezsi. Ale jak na to tak koukam, mysli, ze ti postatci ten nacrtnuty prkelenovac, pripadne znasobeny umoznujici pripnout misto preklenuti jeden az dva rezistory.

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#20 Příspěvek od Petr-II »

to WLAB: Memu motoru opravdu staci pri nizsich teplotach jen ten odpor pri startovani. Takze pokud schema od masar je vporadku, muze se toto tema uzamknout. Nemel jsem v umyslu zalozit flame.

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#21 Příspěvek od Petr-II »

to masar: Dik za doplneni schematu. Za 14 dni pojedu pro soucastky, tak pak napisu. Jeste jednou dik.

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#22 Příspěvek od Petr-II »

to rezis: V okruhu 20km za cenu co uvadis nenatankuji. Cena u nas je 32,50.

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od WLAB »

Petr-II: neznam ten opticky fet spinac. Jinak se to zda v poradku, hysterezi bych tam urcite dal a nemusela by byt jen mala. Tema bych nezamykal, at muze v budoucnu kdokoliv navazat, nebo se ptat...
Naposledy upravil(a) WLAB dne 01 říj 2010, 22:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od WLAB »

Ja bych to s vyssim vykonem na E85 nevidel az tak cerne, je pravda, ze je ve smesi vic paliva se zbytecnym kyslikem, ale zas ma vetsi vyparne teplo, takze smes plnici valec muze byt chladnejsi a hmotnostne se ji tam vejde vic. Casem to mozna vyzkousim.

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#25 Příspěvek od Petr-II »

OK necham to na adminovi.

to rezis: Dotaz. Jak jsi zacal pouzivat E85?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#26 Příspěvek od rezis »

Něco jsem o tom četl. A později jsem toho nakoupil 60litrů na zkoušku. U nás v té době benzínka nebyla. Doma jsme to lil do auta to to moc nechtělo. Pak do sekačky - ta se blbě startovala a taky se ji moc nechtělo. Dorážka byl bráchův malotraktor. Ten s klasickým karburátorem do 3tis otáček nebyl schopný tahat. Nakonec jsem to dorazil na dálkové cestě tam to poznat moc nešlo.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Je to jednoduchý - lihosměsi ano, ale jen do vysokootáčkového agregátu s vyšší kompresí a smířit se s vysokou litrovou spotřebou, úměrnou energetické účinnosti motoru a energetickému obsahu kila paliva. Jednoduše na to musí být ten motor připravený - a ne že se to naleje do nádrže a motore, poraď si jak umíš. Musejí být vstřikovače s větším objemem nebo (u karburátoru) otryskování s větším průměrem, zapalování musí umožňovat nastavit větší hodnotu předstihu zážehu. Stačí si připomenout možnosti, které používání metylových směsí dává motorům pro modely (žhavíky v modelářství), motorům plochodrážních speciálů nebo závodních monopostů amerických formulí NASCAR. Vysoký litrový výkon, vysoké dosahované otáčky bez zvýšeného rizika klepání (alkoholové směsi mají všeobecně vyšší oktanové číslo) - ale také odpovídající spotřeba, o které nikdo z prosazovatelů alkoholových náhražek i pro běžný provoz zásadně nechce mluvit. A to je také asi hlavní věc u lihosměsí - cena jakéhokoliv paliva musí být úměrná jeho užitné hodnotě - ne tedy nadměrně přemrštěná, jako to dnes u nás je s E85.
Důležité je tedy mít motor schopný provozu i na energeticky méně bohaté palivo - palivovou instalací i rozsahem nastavení pohyblivých hodnot a mít takové palivo v dostupné ceně za ujetý kilometr. Ne tedy litr v průměru za 25Kč, ale za mnohem rozumnější a přístupnější cenu. V každém jiném případě je používání lihových směsí naprosto k hovnu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#28 Příspěvek od tomasjedno »

Já už půl roku jezdím na směs 1/3 E85 + 2/3 N95 a pozor, to je důležité: motor s turbokompresorem. Spotřeba (v litrech) stejná, chování motoru stejné.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Turbo ve spojení s pístovým motorem se chová jako motor s měnitelnou geometrií neboli s proměnným kompresním poměrem. Už pouhým stlačením plnicího vzduchu turbem o desetinu baru vzroste kompresní poměr pístového motoru také o 1/10 původní hodnoty. Tam ve spojení s odpovídající řídicí elektronikou a správně dimenzovanou palivovou instalací má lihosměs opodstatnění. Kompresní teplo z turba i přes mezichladiče stlačeného vzduchu pak úspěšně kompenzuje vyšší výparné teplo paliva - o tom právě mluvím, když říkám, že dokud se nezmění účinnost agregátů, vyššího měrného výkonu se nedočkáme - turbo je jedna z cest, jak vrátit energii z výfukových plynů zpátky do oběhu a tak zvednout účinnost spalovacího procesu... Bohužel nejde jen tak našroubovat jakýkoliv turbokompresor k jakémukoliv motoru - ale je to proces dost náročný na testování a případnou počítačovou podporu v oblasti simulace a řídicích procesů...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#30 Příspěvek od Davidsev »

Petr-II: Jestli mi to někde uniklo, omlouvám se... Ale co máš prosím za auto?
Ten článek si můžete přečíst tady...
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“