Ale to se točíme pořád dokola...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
breta1 píše:Já si myslím, že problém nebude ve špičkách, ale ve šmejďáckých ledkách. Ledka na jmenovitý proud snese proudové špičky v řádu milisekund desetinásobně, to by musely být špičky v autě přes 100V.
Ale ochranou se nic nezkazí
Špice sú rádovo 100-ky (klidne i 300 V), a to hlavne pri štartovaní (resp. pri jeho ukončení)Serifus píše:Mám takovej hloupej dotaz... jaký napěťový špičky vznikaj v autě? A kvůli čemu? Marně nad tím přemýšlím... Když vypnu spotřebič, tak tam asi něco stoupne,.. ale že by to byla ona špička?![]()
Kravina je to čo vravíš, tie špice sú tam 100%stres3d píše:nejaky spicky to je kravina je to spis tim ze ma odpory na 12V/max proud led a pri otackach cca 3000 dava alternator 14,4V..
koukni na tohle http://www.belza.cz/simple/psld.htm
trochu umazes par veci a je to