problem zo starterom na Toyota Avensis 02

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
r1a2s3t4o5
Příspěvky: 172
Registrován: 01 říj 2009, 02:00
Bydliště: Velke Prilepy
Kontaktovat uživatele:

problem zo starterom na Toyota Avensis 02

#1 Příspěvek od r1a2s3t4o5 »

minuly tyzden mi starter prestal tocit. Pri pokuse o nastartovanie sa ozvalo cvakanie. Teraz po vymene cievky-rele, to uz necvaka ale pootoci motorom mozno o pol obratky.

Mam to popisane tu:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16693

ked som skusal vinutia na rotore na odpor, vyzera to tak, ze su vsetky zoskratovane. Je to normalne? Ako to tam vlastne je?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

Startér je seriový motor a proto je ohmický odpor statoru téměř nulový . Stejně bych si nejdříve půjčil určitě dobrý aku a i když i potom nebude točit , vypadá to na rotor v (_._) .

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#3 Příspěvek od pepik9 »

Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.

Uživatelský avatar
r1a2s3t4o5
Příspěvky: 172
Registrován: 01 říj 2009, 02:00
Bydliště: Velke Prilepy
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od r1a2s3t4o5 »

pepik9 píše:Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
Kde mam merat to napatie? Na baterii?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Přímo na starteru . Ale lépe měřit proud . Nejlépe obojí .

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#6 Příspěvek od bardot13 »

Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.

Uživatelský avatar
r1a2s3t4o5
Příspěvky: 172
Registrován: 01 říj 2009, 02:00
Bydliště: Velke Prilepy
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od r1a2s3t4o5 »

bardot13 píše:Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
Takze (-) meraku by som mal zapojit tiez na starter. Pripojim to na srubu ktora drzi starter na motore...

Uživatelský avatar
r1a2s3t4o5
Příspěvky: 172
Registrován: 01 říj 2009, 02:00
Bydliště: Velke Prilepy
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od r1a2s3t4o5 »

Robilo to este zaujimavu vec, potom co som pretocil klucikom na startovanie sa stalo toto:

- trosku pootocilo motorom
- potom co prestalo motorom tocit sa mi rozsvietili svetla

Rozsvecovanie svetiel mam spravene tak, ze ked sa objavi 12V na alternatore (je to to iste ako kontrolka na pristrojovom panely) tak mi zopne rele, ktore spina kontaky na packe rozsvecovania svetiel.
To znamena, ze aj ked sa alternator netoci, objavi sa na nom 12V ako keby sa tocil.

Skade sa to tam bere?

Na scheme zapojenia startera a alternatora mam rele napojene na bod IF2 zlty kabel (To combustion Type Power Heater)
Přílohy
Toyota_CDT220_schema_zapalovania.GIF
Zapojenie Startera a Alternatora na Toyota Avensis 02'
(58.14 KiB) Staženo 146 x

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#9 Příspěvek od bardot13 »

Jak se dívám na schéma, tak další příčinou může být špatné startovací relay.Opálený kontakt kde vznikne úbytek napětí.Vlivem toho cívka magnetu spouštěče nemá plné napětí a může nedostatečně spínat hlavní proud do startéru.Změřit bod B na spouštěči proti kostře.Mělo by tam být při startu cca 12V.Nemělo by výrazně klesnot.

Uživatelský avatar
r1a2s3t4o5
Příspěvky: 172
Registrován: 01 říj 2009, 02:00
Bydliště: Velke Prilepy
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od r1a2s3t4o5 »

Auto uz startuje.

Prva oprava kedy som vymenil cievku, ktora vytlaca volnobezku do zotrvacnika bol spravny krok a vyriesil cvakanie (pri merani zopnutia pipakom, mi piplo az ked som ten cudlik vo vnutry zatlacil dost velkou silou, pri novom to zopne skor a bez prerusovania).

Problem bol, ze pri vyberani startera, som povolil srubku, ktora drzi hadicu od intercoolera a pod nou je ukostreny motor, tym som si vyrobil dalsi problem = prechodovy odpor.

Odvtedy uz nemohlo tiect dostatok prudu do startera a tym padom ani tocit motorom!!!

Odhalil som to tak, ze mi prislo divne, ze po pretoceni klucika skoro vobec netocilo starterom a po chvilke sa rozsvietili svetla, ktore sa automaticky rozsvietia, ked je 12V na alternatore. (To sa aj naozaj stalo, kedze strata na tom spoji bola tak velka, ze motor mal cez alternator potencial 12V)

Takze bacha na to ktore srubky povolujete...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“