problem zo starterom na Toyota Avensis 02
Moderátor: Moderátoři
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
problem zo starterom na Toyota Avensis 02
minuly tyzden mi starter prestal tocit. Pri pokuse o nastartovanie sa ozvalo cvakanie. Teraz po vymene cievky-rele, to uz necvaka ale pootoci motorom mozno o pol obratky.
Mam to popisane tu:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16693
ked som skusal vinutia na rotore na odpor, vyzera to tak, ze su vsetky zoskratovane. Je to normalne? Ako to tam vlastne je?
Mam to popisane tu:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16693
ked som skusal vinutia na rotore na odpor, vyzera to tak, ze su vsetky zoskratovane. Je to normalne? Ako to tam vlastne je?
Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
Kde mam merat to napatie? Na baterii?pepik9 píše:Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
Takze (-) meraku by som mal zapojit tiez na starter. Pripojim to na srubu ktora drzi starter na motore...bardot13 píše:Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
Robilo to este zaujimavu vec, potom co som pretocil klucikom na startovanie sa stalo toto:
- trosku pootocilo motorom
- potom co prestalo motorom tocit sa mi rozsvietili svetla
Rozsvecovanie svetiel mam spravene tak, ze ked sa objavi 12V na alternatore (je to to iste ako kontrolka na pristrojovom panely) tak mi zopne rele, ktore spina kontaky na packe rozsvecovania svetiel.
To znamena, ze aj ked sa alternator netoci, objavi sa na nom 12V ako keby sa tocil.
Skade sa to tam bere?
Na scheme zapojenia startera a alternatora mam rele napojene na bod IF2 zlty kabel (To combustion Type Power Heater)
- trosku pootocilo motorom
- potom co prestalo motorom tocit sa mi rozsvietili svetla
Rozsvecovanie svetiel mam spravene tak, ze ked sa objavi 12V na alternatore (je to to iste ako kontrolka na pristrojovom panely) tak mi zopne rele, ktore spina kontaky na packe rozsvecovania svetiel.
To znamena, ze aj ked sa alternator netoci, objavi sa na nom 12V ako keby sa tocil.
Skade sa to tam bere?
Na scheme zapojenia startera a alternatora mam rele napojene na bod IF2 zlty kabel (To combustion Type Power Heater)
- Přílohy
-
- Toyota_CDT220_schema_zapalovania.GIF
- Zapojenie Startera a Alternatora na Toyota Avensis 02'
- (58.14 KiB) Staženo 146 x
Jak se dívám na schéma, tak další příčinou může být špatné startovací relay.Opálený kontakt kde vznikne úbytek napětí.Vlivem toho cívka magnetu spouštěče nemá plné napětí a může nedostatečně spínat hlavní proud do startéru.Změřit bod B na spouštěči proti kostře.Mělo by tam být při startu cca 12V.Nemělo by výrazně klesnot.
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
Auto uz startuje.
Prva oprava kedy som vymenil cievku, ktora vytlaca volnobezku do zotrvacnika bol spravny krok a vyriesil cvakanie (pri merani zopnutia pipakom, mi piplo az ked som ten cudlik vo vnutry zatlacil dost velkou silou, pri novom to zopne skor a bez prerusovania).
Problem bol, ze pri vyberani startera, som povolil srubku, ktora drzi hadicu od intercoolera a pod nou je ukostreny motor, tym som si vyrobil dalsi problem = prechodovy odpor.
Odvtedy uz nemohlo tiect dostatok prudu do startera a tym padom ani tocit motorom!!!
Odhalil som to tak, ze mi prislo divne, ze po pretoceni klucika skoro vobec netocilo starterom a po chvilke sa rozsvietili svetla, ktore sa automaticky rozsvietia, ked je 12V na alternatore. (To sa aj naozaj stalo, kedze strata na tom spoji bola tak velka, ze motor mal cez alternator potencial 12V)
Takze bacha na to ktore srubky povolujete...
Prva oprava kedy som vymenil cievku, ktora vytlaca volnobezku do zotrvacnika bol spravny krok a vyriesil cvakanie (pri merani zopnutia pipakom, mi piplo az ked som ten cudlik vo vnutry zatlacil dost velkou silou, pri novom to zopne skor a bez prerusovania).
Problem bol, ze pri vyberani startera, som povolil srubku, ktora drzi hadicu od intercoolera a pod nou je ukostreny motor, tym som si vyrobil dalsi problem = prechodovy odpor.
Odvtedy uz nemohlo tiect dostatok prudu do startera a tym padom ani tocit motorom!!!
Odhalil som to tak, ze mi prislo divne, ze po pretoceni klucika skoro vobec netocilo starterom a po chvilke sa rozsvietili svetla, ktore sa automaticky rozsvietia, ked je 12V na alternatore. (To sa aj naozaj stalo, kedze strata na tom spoji bola tak velka, ze motor mal cez alternator potencial 12V)
Takze bacha na to ktore srubky povolujete...