Pokud je požadavek, aby bedna HRÁLA, výhybka se vždy konstruuje podle konkrétních reproduktorů, nějaká podobná univerzální bude vždy kompromis. Minimálně je potřeba správně zvolit dělící kmitočet a strmost výhybky. Myslím, že v tomhle by Ti fundovaněji dokázali poradit na nějakém specializovaném fóru, třeba na Prodance.
no jasny.. me tuhle vyhybku poradil primo technik z dexonu,akorat se mi nechce davat 455,- za jednu.. a budu potřebovat dvě.. tak sem myslil, jestli by nebylo lepší ji postavit...
Dávat dohromady basák s citlivostí 90 dB a výškáč s citlivostí 100 dB není nejlepší nápad. Kromě toho má ta výhybka dělící kmitočet 3000 Hz a výškáč začíná na 4000 Hz. Celé mi to přijde jako úplně nevhodná kombinace.
Jednoznačně souhlasím se Sendyxem - jsou daleko lepší repra za přijatelnou cenu, levné jsou poplatné své ceně. A hlavně, nekvalitní reprosoustava znehodnotí celý systém. Nepíšeš, na co to chceš používat, tak že těžko hodnotit. Pokud však chceš kvalitu, a nemáš možnost přesnějšího měření jako já, jediné objektivní měření jsou uši, volil bych osvědčené a vyzkoušené konstrukce - i když pozor, subjektivní dojem je opravdu subjektivní, tak že to co kamarádovi libozvučí může být pro tebe katastrofa. Taky strašně závisí na prostoru, zařízení místnosti, podlahové krytině...... Není to sranda a znehodnotit celý řetězec kvůli šetření na bednách je škoda.
Elmouse - nepitval jsem parametry jako ty, ale výškáč se dá zatlumit vyhybkou, ten dělící kmitočet bude problém, pozor taky na to, že výrobce uvede rozsah výškáče, ale doporučený dělící kmitočet bývá ještě o něco výš.
Tady vstupuje do hry tolik faktorů (již zmíněné , dále konstrukce bedny , tlumení , tuhost přední a zadní stěny , předpokládaná hlasitost reprodukce ) , že si myslím , že řešení zde , nebude nikdy "řešení" . Pro slušné výrobce je návrh a nutné měření beden , dost podstatný výdaj .
BOBOBO zdravím, proto píšu, na co to chce vlastně použít, třeba je to jedno. pokud však chce nějakou kvalitu, pak nezbývá než osvědčená a vyzkoušená konstrukce. Onehdá jsem se pídil po měřícím mikrofonu a nakonec jsem to z cenových důvodů vzdal, na doma se to prostě nevyplatí. něco napoví výpočty, po prostudování hodně knih, ale měření je jednoznačné. A pozor, i osvědčená konstrukce se dá znehodnotit šetřením na materiálech.
Měření sice nevypovídá vše, ale nápad zkombinovat 12" huhlák levné výroby s tweeterem je nanic. Kdyby sis postavil aspoň prodancovskou kombinaci s 12" Ciare, tam je větší citlivost, odladěná výhybka atd.
miras269
Před léty jsem se pokoušel o to samé. Postavit si reprobeny a ušeřit. Výsledek by tristní. Výhybky jsem kupoval hotové a stály hodně přes tisíc korun k tomu cena za reproduktory. Materiál na stavbu beden jsem měl. Bedny byly stavěně podle modrého Amatérského rádia. Hrály, ale pořád se mi zdálo, že to není úplně dobré. Nebudu to natahovat. Skončilo to tím, že jsem si našetřil a koupil hotové a bylo to úplně o něčem jiném. Když jsem si spočítal na kolik mi ta stavba přišla a kolik jsem na tom strávil času, tak poměr cena-výkon byl zoufalej. Došlo mi, že by bývalo lepší čas, který jsem tomu věnoval využít tím co umím a na ty bedny si vydělat. To si ale asi slyšet nechtěl, ale možná k tomu časem taky dojdeš. Je škoda času stráveného opakováním chyb druhých, lepší je poučit se z nich. U reproben je to opravdu o měření, zkoušení a to stojí hodně peněz a času.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
no hele máš pravdu,ja sem teda jedny stavel,nevysli na moc a hrajoou vcelku dobre,ale sou to dvoupasma z auta... a výšky hjaou hodně těžce.. a doposud jsem se nedokopal k tomu udělat výhybku pro výškáč...
Mistr má na praxi bedny na kterých jsme se učili dělat zesilovače,krmili jsme je 2x10 zesikem z nepájivýho pole a hrálo to jako bůh.Dělal je se žáky jako práci pro SOŠku,takže k tomu beztak bude mít veškerou dokumentaci,tak je skusím okopírovat.. ale díky všem