čidlo množství nasátého vzduchu
Moderátor: Moderátoři
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
čidlo
pokud to čidlo není ůplně kaput tak diagnostika zjistí prdlačku.
poznatky jsou momentálně takové, že po očištění čidla od prachu a namontování se auto přestalo po startu dusit a klesla spotřeba - na jednom z odporů byl nabalený prach
poznatky jsou momentálně takové, že po očištění čidla od prachu a namontování se auto přestalo po startu dusit a klesla spotřeba - na jednom z odporů byl nabalený prach
Re: čidlo
Kde si zobral takú informáciu? Hovorí ti niečo výpis živých dát? Diagnostika nie je iba výpis zaznamenaných chýb v RJ, ako si väčšina ľudí myslí...práveže výpisom živých dát a diagnostikou akčných členov sa dá zistiť oveľa viacmichal29 píše:pokud to čidlo není ůplně kaput tak diagnostika zjistí prdlačku...
Jenže to taky tu diagnostiku "živých dat" někdo musí umět pustit a interpretovat... Když jsem se onehdá zeptal "takzvaného VAG diagnostika", jestli mám v pořádku obě lambdy, tak nejdřív hledal v paměti závad - a když nic nenašel, tak už už se chystal prohlásit, že jo. Tak jsem se zeptal, jestli by mi je nevyzkoušel přímo za jízdy (to diagnostika v laptopu musí samozřejmě umět). Nejdřív se kroutil, když jsem řekl že čas samozřejmě zaplatím, tak si došel pro asi tak 4cm tlustou bichli manuálu a začal študovat, jak se ta diagnostika za chodu vlastně dělá. Naštěstí uměl hledat v rejstříku a během asi čtvrt hodiny jsme vyjížděli z brány servisu, on na sedadle spolujezdce, laptop na kolenou a kabel v diagnostický zásuvce - a koukal jak Puk, co mu tam lítá za hodnoty... A jestli lambdy správně cyklujou podle regulace dávky vstřiku - to luštil jak panic pí*u, nosem rejdil po skle displeje jak rejsek...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
snímač
zdravím takže po očištění čidla a opravě pneumatického ovladače auto zase funguje jak má, takže ještě jednou díky za rady.
obracím se ale zniovu na Vás s prosbou o radu: nemůžu se dopátrat správných hodnot odporu či napětí snímače polohy vačkového hřídele a snímače otáček na klikovém hřídeli u Fiatu Punto 1,2 8V rok 2000. závada je taková, že nelze nastartovat, vstřikovače fungují, čerpadlo tlačí ale chybí napětí na primáru zapalovacích cívek. víte? poradíte? díky Michal
obracím se ale zniovu na Vás s prosbou o radu: nemůžu se dopátrat správných hodnot odporu či napětí snímače polohy vačkového hřídele a snímače otáček na klikovém hřídeli u Fiatu Punto 1,2 8V rok 2000. závada je taková, že nelze nastartovat, vstřikovače fungují, čerpadlo tlačí ale chybí napětí na primáru zapalovacích cívek. víte? poradíte? díky Michal
Naposledy upravil(a) michal29 dne 19 pro 2010, 18:23, celkem upraveno 1 x.
Většina ŘJ snímá hlavně polohu kliky - na setrvačníku je udělaná mělká rýha tak, aby čidlo pracující na indukčním principu zaznamenalo průchod té drážky pod svou aktivní plochou a do ŘJ poslalo definovaný impuls. Program i mechanické uspořádání motoru jsou uspořádané tak, že ta drážka prochází pod čidlem v momentě, kdy je píst prvního válce v horní úvrati. Když vypadne signál tohohle čidla, ŘJ "si myslí", že se motor neotáčí a nedá zapalovací impulsy. Už jsem se s takovým problémem setkal na několika autech - nejdou nastartovat, přitom startér točí a vstřikovače stříkají - ale není jiskra, i když podle diagnostiky je zapalování v pořádku. Vyměň to čidlo otáček kliky a myslím, že na 99% budeš mít opraveno.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ohmetrom zmeraš (rádove) stovky ohmov, a ak je zlé tak má moc, až nekonečno.
Ak železom pocítiš, že tam je magnet, musí byť čidlo OK. Dá sa to vidieť pri osciloskopickom meraní, kmitaním nad železným pásikom. Amplitúda závisí od rýchlosti pohybu a vzdialenosti-medzery.
Pri niektorých snímačoch sa musí nastavovať vzdialenosť snímača od rotujúceho kotúča. Často to býva oveľa menej ako milimeter.
Ak železom pocítiš, že tam je magnet, musí byť čidlo OK. Dá sa to vidieť pri osciloskopickom meraní, kmitaním nad železným pásikom. Amplitúda závisí od rýchlosti pohybu a vzdialenosti-medzery.
Pri niektorých snímačoch sa musí nastavovať vzdialenosť snímača od rotujúceho kotúča. Často to býva oveľa menej ako milimeter.
Naposledy upravil(a) procesor dne 19 pro 2010, 18:47, celkem upraveno 2 x.
Obávám se, že ŘJ se neřídí statickou hodnotou odporu, ale že je pro ni rozhodující IMPULS, který čidlo vyvolá v momentě, kdy kolem něj prochází ta rýha na setrvačníku. Jestli tam je indukční senzor (jako že na 99,99% je), bude se v okamžiku průchodu značky kolem čidla měnit jeho odběr ze zdroje = ze vstupu ŘJ, který se v tomto případě chová jako zdroj se snímáním odebíraného proudu. Výsledkem je změna úbytku napětí na vlastním odporu čidla - a to ŘJ vyhodnotí. Jestli v senzoru třeba nekmitá oscilátor, bude jeho odběr stálý rýha nerýha - a ŘJ nemá svůj impuls na otáčku. Uvědom si, že nevyhodnocuješ statický signál, ale jeho změnu = HRANU IMPULSU!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nevím, jestli by v prostředí pod kapotou plném impulsního rušení obstál jako jeden z nejzákladnějších snímačů provozních dat motoru pouze pasívní senzor s magnetkem a cívečkou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!