Výroba přístroje pro měření napětí a proudů z/do aku 12V
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Výroba přístroje pro měření napětí a proudů z/do aku 12V
Dobrý den všem.
Kamarád, můj dvorní automechanik, se na mě obrátil s prosbou o konstrukci servisního měřícího přístroje s dvěma měřidly, jedno by mělo ukazovat palubní napětí v osobním automobilu a druhé proud do/z baterie, včetně startování. Přesnost nemusí být nijak oslňující.
Nekonstruoval jste někdo něco podobného? Nejdříve jsem myslel, že tam dám MP120, ale nemám s nulou uprostřed, takže bych koupil dva digitální panelové voltmetry. Na napětí to bude v pohodě, na proud to snad na bočník, který mám (200A/60mV) nějak napasuji. Ručkový MP bych musel nějak chránit proti přetížení, ten digitální snad něco snese.
Doufám, že tyto malé voltmetry mohu napájet z měřeného obvodu, jinak bych tam asi dal 1-2 9V baterie, abych nemusel dělat ještě přívod z 230V. Nebo nějaký izolovaný zdroj 12V/12V.
Děkuji za Vaše případné nápady.
Petr Filipi
Kamarád, můj dvorní automechanik, se na mě obrátil s prosbou o konstrukci servisního měřícího přístroje s dvěma měřidly, jedno by mělo ukazovat palubní napětí v osobním automobilu a druhé proud do/z baterie, včetně startování. Přesnost nemusí být nijak oslňující.
Nekonstruoval jste někdo něco podobného? Nejdříve jsem myslel, že tam dám MP120, ale nemám s nulou uprostřed, takže bych koupil dva digitální panelové voltmetry. Na napětí to bude v pohodě, na proud to snad na bočník, který mám (200A/60mV) nějak napasuji. Ručkový MP bych musel nějak chránit proti přetížení, ten digitální snad něco snese.
Doufám, že tyto malé voltmetry mohu napájet z měřeného obvodu, jinak bych tam asi dal 1-2 9V baterie, abych nemusel dělat ještě přívod z 230V. Nebo nějaký izolovaný zdroj 12V/12V.
Děkuji za Vaše případné nápady.
Petr Filipi
Bočník 400A/60mV není problém sehnat. Ovšem nový stojí možná víc než klešťový ampérmetr. Taky používám klešťový ampérmetr(Metra PK150). Jako voltmetr PU501 nebo digitál. Jinak na test přechodových odporů a zjištění konice akumulátoru používám zátěžový voltmetr koupený(modrá plechová krabice s displejem). Chtěl jsme to vyrábět, ale narazil jsme na problém se zátěžovým odporem. Takže se to vyplatilo koupit.
Je to možný - ale kdy to bylo? Za Jeho Veličenstva krále Klacka I. ?? Digitálním klešťákem s pamětí špičky jsem měřil startovací proudy v práci na dílně už někdy v 90. letech...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Výroba cca 80. léta. Stejně si nějak nedokážu představit jak digitálním klešťákem změřím proudové šičky při kompresi na jednotlivých válcích a jak provést případnou synchronizaci (abych věděl který válec měl jakou hodnotu).
Ten digitál zobrazí globální maximum nebo zobrazí více maxim za sebou(paměť na několik naměřených hodnot)?
Ten digitál zobrazí globální maximum nebo zobrazí více maxim za sebou(paměť na několik naměřených hodnot)?