Předem se omlouvám za otázku která jsem nepatří ale nechce se mi pročítat" celý net" ale jak velkou ekologickou daní se je zatíženo prodej starého auta "favorit"? rok výroby 90-93 odpovědi typu dej to do kovošrotu neberu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Moderátoři
A) v cesku neni uzakonena tzv. dohlasovaci povinnost takze kdyz neni "procvakly" OTP da se bez trestne jezdit klidne sto let
jenom v tzv. poloprevodu (vTP vozidlo prevedeno odhlaseno na pana XY)
tento zakon nahrazuje predpis o dohlaseni vozidla do 5ti pracovnich dnu ale nelze ho uplatnit jinak nez tim ze pri odhlasovani auta resp. nahlaseni na dopravce zmenu vlastnika tak puvodnimu majitely procvaknou platnost na otp, ale kdyz ho puvodni majitel nepredlozi treba s tim ze ho nechal kupci nebo ze ho ztratil tak ho neprocvaknou a tim padem otp nekonci platnost [:-D]
B) prodej vozidla bez prepisu
vozidlo se proda na normalni kupni smlouvu pochopitelne po vzajemne dohode obou stran pri cemz kupujici dostane veskere doklady k vozidlu a plnou moc k uzivani a libovolnemu nakladani snim vcetne jeho prodeje a zastupovani na uradech ve veci prevodu vozidla na noveho majitele na oplatku kupujici vystavi prodavajicimu cestne prohlaseni ze ode dne koupe vozidla prebira veskerou zodpovednost za jeho provoz
Prostřižené nebo jinak znehodnocené ORV je neplatné. S neplatným nebo chybějícím ORV nesmíš jezdit. Takže v případě ztráty nebo znehodnocení ORV požádáš logicky o vydání nového dokladu. Pokud ti ho opět procvaknou, je z toho trošku začarovaný kruhmtajovsky píše:Běžně to dělají a co pak s tím? To mu mám jako dopředu říct: "Běda, jestli mi něco provedete s ORV, mám s sebou 38 Special." ?Philip_Fry píše: a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. ...