Zdravím a prosím o radu.Zjistil jsem v autě, že se mi vybíjí akumulátor a důvodem bylo autorádio,který normálně hraje.Kontakty +a- (při měření
ohmmetrem) jsou spojený.Nevím snad to jsou diody.U elektr.přívodu je jedna větší zener.dioda.Musím tu diodu při měření odpojit?
Ako, čím si meral?
Na vstupe napájania je bežne zapojená opačne pólovaná dioda ako ochrana proti zničeniu pri prepólovaní. Ak si meral prístrojom v polohe diodaTest, logicky v jednej polohe nameriaš diodu, v druhej polohe prerušenie /nie skrat!/. Ak ale meriaš skrat! a to aj po prehodení meracích vodičov, tak asi ti to nebude a ani nemôže hrať!?!?
Aha, čítam, že Ohmmetrom - na akom rozsahu?? si meral??
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Měřil jsem na 10xohm,ale propouští z jedné strany 1000ohmů,kde by to mělo být uzavřený.Diodu jsem při měření neodpájel,tak jestli to není tím.[/quote]
Autorádio je jinak v pořádku,prostě akorát skratuje a vybíjí autobaterii.
Tak-že pokud vyměním tu diodu, tak už nebude probíjet?
Ano, za předpokladu že je baterie OK a navíc autor nepíše, za jak dlouho k tomu vybití dojde. Ono v kombinaci se špatnou baterií stačí dva tři dny a je to... Ale tyhle věci snad tady ani nemusím psát...
Co je asi nejdůležitější říct - SENCOR není značka, to je podvod na člověky. Koupil bych něco normálního a pokud už v autě není, zapojil bych vypínání vytažením klíčku ze spínačky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Solidní rádio má 2 oddělené přívody na +12V - jeden trvalý, kterým se napájejí paměti a také koncové zesilovače, ten se jistí obvykle 15A nebo ještě silnější pojistkou - ten zůstává trvale připojený. Druhý je slabší a ovládá se právě třeba spínačkou nebo dalšími obvody - ten se jistívá někdy i jen 3A pojistkou. Slouží jako ovládací, označuje se často "IGNITION" (= zapalování) a po jeho spojení s kladným pólem napájení 12V se "odblokují" do té doby "uspané" koncové zesilovače a rádio začne odebírat větší proud i z toho silnějšího přívodu, který je trvale na +12V. Bez aktivovaného přívodu "Ignition" je spotřeba zanedbatelná, prakticky jednotky mA - jen pro udržení zálohování pamětí nastavení a předvoleb. Je to obdoba velkých autozesilovačů, které mají trvale připojený "plus" a k tomu tenký drát, označený "REMOTE" neboli "řízení". Ten trvale napájený drát je obvykle žlutý, spínaný červený - a škodofka to má ve všech autech nevím proč obráceně...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...