Vysavač Zelmer - podivné chování motoru

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#16 Příspěvek od Artaban001 »

Já tam teda žádný součástky nevidím. Jen nějakou měděnou cestu. Rubovou stranu tam nevidím - soudím podle náhledu, co poskytuje ten upload. Jinak nějakýho Zellmera máme taky, a při zapnutí se ten motor roztáčí docela pomalu.Úbytek napětí které vznikne na koncích té dráhy průtokem proudu je informace pro ten regulátor, aby dodržel omezený proud pro rozběh. Tady není potřeba vysoká přesnost, proto se dá jako bočník použít kus plošného spoje..

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#17 Příspěvek od JirkaCZ »

ja jsem myslel desku regulátoru jakože ve vysavači.. tato kovová destička je pouze u motoru, a z druhé strany nic není...


Tak co "ohryzek36" dohodneme se nějak ? ?? ?

Uživatelský avatar
Hanizek
Příspěvky: 364
Registrován: 01 dub 2009, 02:00
Bydliště: Uganda

#18 Příspěvek od Hanizek »

Změřil jsi odpor vinutí mezi lamelama komutátoru, jak jsem ti psal? Podle toho na 100% poznáš, jestli je vadný (aniž by jsi musel skládat motor dokupy).
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#19 Příspěvek od JirkaCZ »

no jelikož jsem psal že mám multimetr v šatně tak asi těžko že.. zítra si pro něj jdu a hned to proměřím :) Ještě bych se teda zeptal jak na to... to mám vzít jakože jen tak dvě lamelky vedle sebe a změřit jim odpor nebo jak ? Vůbec totiž nevím jak je ten rotor udělaný :) a nebo si myslel jakože lamely naproti sobě ? Možná jsem to jen blbě pochopil tak abych neměřil nějaký blbosti :D Dyž mi sem hodíš ještě upřesněnej postup a taky jakou hodnotu naměřit pokud je vadný nebo naopak funkční tak zítra okolo půl třetí tady bude další informace :) zatím díky

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#20 Příspěvek od tatramacek »

:wink:

Miroslav Maněna-elektro Map

Ulice: Tyršova 33

Město: Česká Kamenice

PSČ: 407 21

Telefon: 412 584 684

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#21 Příspěvek od JirkaCZ »

jen taková doplňující otázka :D co má být ta adresa ?? tam by mi popřípadě vyměnili rotor nebo jak ?? Děkuji :D

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#22 Příspěvek od tatramacek »

:lol: Já bych sem jen tak pro pobavení asi adresu nedával :wink:
Zkus tam zavolat a uvidíš 8-)

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#23 Příspěvek od JirkaCZ »

nechci tam volat bbez neejaakych dalsich udaju. prijima ten pan i zasilky postou?? sice je kamenice 45 minut auteem ale vyhodnejsi by urcite bylo poslat to postou

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#24 Příspěvek od tatramacek »

to uz nechavam na tobe. Ja se snazil ti najit nejblizsi servis... Pokud chces aby ti vysavac jel tak tam budes muset zavolat :lol: 8-)

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#25 Příspěvek od keemo »

JirkaCZ píše:? sice je kamenice 45 minut auteem ale vyhodnejsi by urcite bylo poslat to postou
Sis tym isty? :D

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#26 Příspěvek od tatramacek »

Mno taky mne ta poznámka zarazila. Pokud tam autem jedeš tak ti to sice vyjde o něco dráž ale pořád se Ti to vyplatí lépe než poštou. Dojedeš tam,ložiska a motor si myslím že Ti složí na počkání,zatím si projdeš město,zajdeš na kávičku do nějaké restaurace... Sakra zase básním :DD
Ale je to tak

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#27 Příspěvek od JirkaCZ »

no nevím zase se to zamotalo... proměřil jsem ten rotor a všechny lamely mají odpor cca 0,8 - 0,7 Ohm tak to znamená co ? a pokud přepnu měřák na skoušečku zkratů čiže to pískání tak stačí dát ten jakože bod na jednu lamelku a potom dyž propískám všechny ostatní tak každá píská a je jich tam 24 :) ikdyž je třeba na druhé straně...

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#28 Příspěvek od JirkaCZ »

Ale teĎ jsem přišel na nový objev.. zandal jsem rotor do toho ložiska co je u turbíny.. to ložisko mám vtom držáku pořád.. a ten roto má vuli na každou stranu tak 2 - 3mm.. uplně lítá jakože ten kroužek co se točí v ložisku tak se děsně kejve vtom ložisku :D je to asi k nepochopení ale snad chápete :D a to ložisko co je u komutátoru na tom je trochu lépe ale taky má vůli.... tak se ptám je toto " v normě" a nebo jsou to ložiska ?? podotýkám že ten lux se i přehříval...

EDIT a dyž jakože chytnu do ruky a roztočím tak je cítit jak ty ložiska jakože "cvakají"

Uživatelský avatar
Hanizek
Příspěvky: 364
Registrován: 01 dub 2009, 02:00
Bydliště: Uganda

#29 Příspěvek od Hanizek »

To, co jsi naměřil znamená, že je rotor v pořádku (z hlediska vinutí). Cívky bývají nejčastěji zapojeny do série, jako uzavřené vinutí (jsou vlastně zapojené "do kruhu"). Společný vývod dvou cívek je připojen na lamelu komutátoru.

Mezi dvěma sousedníma lamelama je tedy zapojena "cívka". Když je přerušená, naměříš odpor těch ostatních (tudíž o dost vyšší hodnotu), když je v ní zkrat, naměříš zase menší.

Myslím si, že ta ložiska by vůli určitě mít neměla! To bude nejspíš příčina tvého problému.
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#30 Příspěvek od JirkaCZ »

Dobrý den, no ono je to jedno z druhým, venku na světle jsem zjistil že na každou lamelu jsou připájeny dva drátky.. on je to tedy asi jeden ale je připojen oběma konci nebo nevím.. a asi u 4 lamel je dycky jeden drátek utržený... pájet to nehodlám. Takže jsem motor předal do opravy na adresu co mi poslal tatramacek a pán si stím určitě poradí. Takže všem děkuji za pomoc

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“