Vysavač Zelmer - podivné chování motoru
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Já tam teda žádný součástky nevidím. Jen nějakou měděnou cestu. Rubovou stranu tam nevidím - soudím podle náhledu, co poskytuje ten upload. Jinak nějakýho Zellmera máme taky, a při zapnutí se ten motor roztáčí docela pomalu.Úbytek napětí které vznikne na koncích té dráhy průtokem proudu je informace pro ten regulátor, aby dodržel omezený proud pro rozběh. Tady není potřeba vysoká přesnost, proto se dá jako bočník použít kus plošného spoje..
no jelikož jsem psal že mám multimetr v šatně tak asi těžko že.. zítra si pro něj jdu a hned to proměřím Ještě bych se teda zeptal jak na to... to mám vzít jakože jen tak dvě lamelky vedle sebe a změřit jim odpor nebo jak ? Vůbec totiž nevím jak je ten rotor udělaný a nebo si myslel jakože lamely naproti sobě ? Možná jsem to jen blbě pochopil tak abych neměřil nějaký blbosti Dyž mi sem hodíš ještě upřesněnej postup a taky jakou hodnotu naměřit pokud je vadný nebo naopak funkční tak zítra okolo půl třetí tady bude další informace zatím díky
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
no nevím zase se to zamotalo... proměřil jsem ten rotor a všechny lamely mají odpor cca 0,8 - 0,7 Ohm tak to znamená co ? a pokud přepnu měřák na skoušečku zkratů čiže to pískání tak stačí dát ten jakože bod na jednu lamelku a potom dyž propískám všechny ostatní tak každá píská a je jich tam 24 ikdyž je třeba na druhé straně...
Ale teĎ jsem přišel na nový objev.. zandal jsem rotor do toho ložiska co je u turbíny.. to ložisko mám vtom držáku pořád.. a ten roto má vuli na každou stranu tak 2 - 3mm.. uplně lítá jakože ten kroužek co se točí v ložisku tak se děsně kejve vtom ložisku je to asi k nepochopení ale snad chápete a to ložisko co je u komutátoru na tom je trochu lépe ale taky má vůli.... tak se ptám je toto " v normě" a nebo jsou to ložiska ?? podotýkám že ten lux se i přehříval...
EDIT a dyž jakože chytnu do ruky a roztočím tak je cítit jak ty ložiska jakože "cvakají"
EDIT a dyž jakože chytnu do ruky a roztočím tak je cítit jak ty ložiska jakože "cvakají"
To, co jsi naměřil znamená, že je rotor v pořádku (z hlediska vinutí). Cívky bývají nejčastěji zapojeny do série, jako uzavřené vinutí (jsou vlastně zapojené "do kruhu"). Společný vývod dvou cívek je připojen na lamelu komutátoru.
Mezi dvěma sousedníma lamelama je tedy zapojena "cívka". Když je přerušená, naměříš odpor těch ostatních (tudíž o dost vyšší hodnotu), když je v ní zkrat, naměříš zase menší.
Myslím si, že ta ložiska by vůli určitě mít neměla! To bude nejspíš příčina tvého problému.
Mezi dvěma sousedníma lamelama je tedy zapojena "cívka". Když je přerušená, naměříš odpor těch ostatních (tudíž o dost vyšší hodnotu), když je v ní zkrat, naměříš zase menší.
Myslím si, že ta ložiska by vůli určitě mít neměla! To bude nejspíš příčina tvého problému.
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Dobrý den, no ono je to jedno z druhým, venku na světle jsem zjistil že na každou lamelu jsou připájeny dva drátky.. on je to tedy asi jeden ale je připojen oběma konci nebo nevím.. a asi u 4 lamel je dycky jeden drátek utržený... pájet to nehodlám. Takže jsem motor předal do opravy na adresu co mi poslal tatramacek a pán si stím určitě poradí. Takže všem děkuji za pomoc