Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)
Moderátor: Moderátoři
Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)
Mám velkou prosbu k bastlířům, znalým autoelektriky a schopným pomoci člověku v Praze - Stodůlkách.
Jedná se o invalidu s průkazem ZTP, má Felicii, která je jeho téměř výhradním dopravním prostředkem, ale vybíjí mu baterku takovým tempem, že za 3-4 dny odstavení už nenastartuje. V servisu mu nebyli ochotní pomoct, řekli mu, že žádnou závadu nenašli, baterka je přesto po několika málo dnech opět prázdná. Zatím to řeší odpojováním kostry od baterie, což ale samozřejmě není moc košer.
Sám to mám příliš z ruky, jinak bych se k němu vypravil sám - je potřeba projít instalaci, změřit klidové odběry jednotlivých větví a pokusit se aspoň najít, co je tím nezvaným žroutem. Je možné, že v autě je udělaný nějaký starší bastl, který se poondil a bude ho potřeba odstranit nebo opravit. Já o tom autě víc nevím, detaily si bude dotyčný muset zjistit sám přímo na místě. Potom už snad už servis bude ochotnější pomoct (ZTPéčkaře musejí ze zákona dělat přednostně, z toho samozřejmě nejsou vůbec odvázaní a odbývají to jak jen to jde), případně bude možné pomoci na místě bastlířským zásahem.
Kontakt je buď mailem sadraj z@vin@č volny.cz (bez mezer) nebo na Skype "sadrajsadraj".
Díky předem všem ochotným a schopným pomoct.
Jedná se o invalidu s průkazem ZTP, má Felicii, která je jeho téměř výhradním dopravním prostředkem, ale vybíjí mu baterku takovým tempem, že za 3-4 dny odstavení už nenastartuje. V servisu mu nebyli ochotní pomoct, řekli mu, že žádnou závadu nenašli, baterka je přesto po několika málo dnech opět prázdná. Zatím to řeší odpojováním kostry od baterie, což ale samozřejmě není moc košer.
Sám to mám příliš z ruky, jinak bych se k němu vypravil sám - je potřeba projít instalaci, změřit klidové odběry jednotlivých větví a pokusit se aspoň najít, co je tím nezvaným žroutem. Je možné, že v autě je udělaný nějaký starší bastl, který se poondil a bude ho potřeba odstranit nebo opravit. Já o tom autě víc nevím, detaily si bude dotyčný muset zjistit sám přímo na místě. Potom už snad už servis bude ochotnější pomoct (ZTPéčkaře musejí ze zákona dělat přednostně, z toho samozřejmě nejsou vůbec odvázaní a odbývají to jak jen to jde), případně bude možné pomoci na místě bastlířským zásahem.
Kontakt je buď mailem sadraj z@vin@č volny.cz (bez mezer) nebo na Skype "sadrajsadraj".
Díky předem všem ochotným a schopným pomoct.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Rady případně s odkazem, že to je odpověď na Ekkarem zprostředkovanou prosbu, pošlete prosím přímo na výše uvedený mail - ten člověk je ale elektronicky jen částečně gramotný, navíc má určité problémy se zdravím, takže by potřeboval vysloveně fyzicky helpnout.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Re: Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)
Já měl podobný problém a zjistil jsem že jízda s rosvícenými světly, stěrači, topením a ohřevem zadního skla způsobí přesně to samé! a nedej bože před zajetím do garáže eště startovat! potom je baterka tak hotová že za dva dni nenastartuje i když je auto naprosto v pořádku.
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
Pokud jde o člověka neznalého elektrotechnických základů, může být pro něho nebezpečná jakákoliv rada, počínaje zvednutím kapoty. Proto se také přimlouvám, aby se našel někdo z jeho okolí, kdo by mu mohl pomoci. Je třeba změřit jednotlivé klidové odběry, jak píše EKKAR, některá autoradia jsou ve vypnutém stavu dost nenažraná, a též zkontolovat stav akumulátoru, jestli už není těmi hlubokými stavy vybití také kaput, jak časté a jak dlouhé jízdy podniká, pokud jsou krátké, jestli občas dobije nabíječkou atd. atd. A to vše asi sám nezvládne i při sebelepší radě. To že mu v servise nepomohli, to mne dnes nepřekvapuje. Tam už neopravují, jenom vyměňují. Zvláště když tam přijede s deset roků starým autem, pak je velký nezájem i u značkového servisu.
Můj příspěvek k problému je ten, že v půl roku staré, nové Felicii také nevydržel akumulátor v nabitém stavu ani jeden týden. Příčinou byl prach a další nečistoty v zásuvce zapalovače cigaret, které občas zvlhly a vytvořily vodivý můstek mezi kostrou a středovým kontaktem, který je v tomto případě jen několik mm vzdálený. Naštěstí k určení diagnózy stačil nos.
Můj příspěvek k problému je ten, že v půl roku staré, nové Felicii také nevydržel akumulátor v nabitém stavu ani jeden týden. Příčinou byl prach a další nečistoty v zásuvce zapalovače cigaret, které občas zvlhly a vytvořily vodivý můstek mezi kostrou a středovým kontaktem, který je v tomto případě jen několik mm vzdálený. Naštěstí k určení diagnózy stačil nos.
U felicií se stává , že je volný řemen na pohon alternátoru . On se zdá že je napnut dostatečně ale někdy je tak "ojetý " že chodí po dně řemenic a nepřenese při krátkých jízdách potřebný výkon . Je potřeba jej "zkušebně" mírně přešponovat , nebo eventuelně vyměnit. Ku podivu se ani nepálí a téměř není cítit.
Ještě jsem zapoměl napsat jednu věc. U těchto starších aut se nepočítalo s denním svícením, regulátory měly jiné parametry. Ze skušenosti vím ,že věci hodně pomůže zhasínat světla dříve nežli motor ,myslím tím třeba stání před vraty,závorami (parkovačky) rozsvítit a topení až při rozjezdu -dá se na to zvyknout. Dále je též nutné občas baterii dát na nabíječku a nechat mírně přebít , velké proudy alternátorů způsobují snížení kapacity a tím mírným "převařením" se to dá částečně odstranit . Dokud byla v autech dynama nebyl tento jev tak markantní.
Jseš vedle - jak Fáčko, tak Feli už s denním svícením počítané má - proto taky mají 70A a silnější alternátory - pro srovnání, škodule "stovka" neboli první boleslavský produkt vybavený alternátorem (první série ještě s dynamem a 3kotvičkovým reglerem) měla alternátor s parametry 14,5V/37A !!!
A k těm dynamům - dynamo by vůbec nedokázalo utáhnout dnešní auto v městském provozu, protože dává výkon až od otáček, které by v dnešním autě vůbec nedosáhlo nebo jen na dálnici. Přebíjet baterku nabíječkou je taky pěkná zhovadilost, protože jí stačí "ke štěstí" už jen ty proudové nárazy od alternátoru po startu. Pokud baterku budeš přebíjet, budeš jí ubližovat ještě víc. Zasulfátované desky se ošetřují jinak - ale přebíjením rozhodně ne.
A k těm dynamům - dynamo by vůbec nedokázalo utáhnout dnešní auto v městském provozu, protože dává výkon až od otáček, které by v dnešním autě vůbec nedosáhlo nebo jen na dálnici. Přebíjet baterku nabíječkou je taky pěkná zhovadilost, protože jí stačí "ke štěstí" už jen ty proudové nárazy od alternátoru po startu. Pokud baterku budeš přebíjet, budeš jí ubližovat ještě víc. Zasulfátované desky se ošetřují jinak - ale přebíjením rozhodně ne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nebudu se dál přít ale nerozhoduje jenom výkon alternátoru ale hlavně nastavení regulátoru -proto se do fabií přidával nebo ještě přidává odpor před žárovky v reflektorech- regulace byla nastavena vysoko a údajně změněna kabeláž pro světla- měla menší odpor a žárovky praskaly. Souhlas s tím že dnešní auto by dynamo nezabezpečilo , napsal jsem to protože pro akumulátor bylo dynamo s mech. regulátor byl pro aku. šetrnější než alternátor .To "převaření " je myšleno obrazně pouze jako krátkodobé mírné překročení napětí 14,4 skutečně částečně odstraňuje počínající sulfataci.Jsou to mé skušenosti z praxe i od lidí kteří se zabývali opravami baterií a dobíjení. Jsme ale mimo předmět vlákna tak ti kdo chtějí vědět víc ať si najdou info. na vebu, ona celá věc kolem dobíjení je podstatně složitější.
To "60" - dej si tady do vyhledávání slova "regenerační dobíječ" nebo "regenerační dobíjení" - dovíš se víc.
A jinak díky všem za pomoc, naštěstí už se mi ozval známý z jiného fóra, shodou okolností pražák - na tu zatrápenou feli se zajede podívat.
A jinak díky všem za pomoc, naštěstí už se mi ozval známý z jiného fóra, shodou okolností pražák - na tu zatrápenou feli se zajede podívat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!