Renault-Megane

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martan206
Příspěvky: 47
Registrován: 14 črc 2006, 02:00

Renault-Megane

#1 Příspěvek od Martan206 »

Zdravím,ventilátor topení jede jen na plnou polohu.Mám vymontovanou
desku elektroniky.Jsou tam pro řízení otáček na chladici dva výk.tranzistory,ale není čitelný typ.Nemá někdo s týmto řízením ot. ventilátoru nějaké zkušenosti,popř. zapojení.(vent. se točí na plno přes relé,které je také na desce a je spínané nejspíš přivedením -12V a to při
přepnutím přepínače na šestou polohu. Ostatní spín.program neznám)
dík

Uživatelský avatar
softstarter
Příspěvky: 27
Registrován: 22 srp 2006, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od softstarter »

Skus najit v obvodu zapojenou tepelnou pojistku bude nejspis spalena byva to dost casta zavada u Reaultu

Uživatelský avatar
Martan206
Příspěvky: 47
Registrován: 14 črc 2006, 02:00

#3 Příspěvek od Martan206 »

Tepelná pojistka tam je a má podezdřele 8ohmů. Je to dobře nebo špatně? Tranzistory jsem objevil,že jsou FW26025 (náhr. MJ2955) a jsou taky špatné.díky moc M.

Uživatelský avatar
pitrb
Příspěvky: 43
Registrován: 07 čer 2005, 02:00

#4 Příspěvek od pitrb »

Kde by se dala sehnat ta tepelná poj.? Vypadá jak malá baterka do hodinek

HONZA.S

Topení

#5 Příspěvek od HONZA.S »

U francouzkých aut napø Peugeot 405, 605, Citroen BX a CX, a pod dìlali regulaci zpùsobem, jak popisueš. Nevidìl jsem sice regulaci u Megana ale ty ostatní co jsem vyjmenoval a ještì jiné jsem svého èasu opravoval ve vìtším množsví pro autoelektikáøe. Nepamatuji si to oznaèení co tam píšeš tech tranzistorù ale já jsem jako náhradu používal èeské darlingtony KD366 A,B,C, nejlépe ty C ty tam vydrželi nejdéle. V nìkterých byl jeden, v jiných byly dva paralelnì. Francouzi tam používali výrobce Mexiko tìch tranzistorù, regulovali tam mínusem. Ta tepelná pojistka byl termistor, který pøes kostru regulátoru pøi vìtším ohøevu mìnil otáèky ventilátoru, protože elektronika byla v tìlese vìtráku. Regulátory byly nìkolika znaèek, ted se mi vybavilo pouze Valeo. Jinak pozor oni francouzi to maj udìlaný tak, že ventilátor se toèí pomalu i když je vìtrák vypnut a je zapnuto zapalování. je to na vzduchu neznatelné ale je to tak. Jinak životnost originál regulátoru bývala u taxikáøù pìt let a opravených touto metodou rok až dva. Jinak nový regulátor se pohyboval mezi 3000 až 4000 u P405. U modernìjších aut jako P806 používaly Fety zalité v zalévací hmotì a to šlo špatnì opravit. Zdraví Honza

Uživatelský avatar
Florian
Příspěvky: 47
Registrován: 26 čer 2005, 02:00
Bydliště: ŽATEC

#6 Příspěvek od Florian »

Také jsem jednou řešil a našel jsem na netu tohle:http://www.vlovepeugeot.com/webboard/05955.html
Je to pro Peugeota.Ale dost podobně osazené.Megane to má trochu jinak,ale tranzistory myslím stejné.Ta tepelná pojistka měla u mého asi cca 4ohmy.
Ale majitel sehnal jiný regulátor z vrakoviště,takže se oprava nekonala.
Jo a jeden z tranzistorů měl zkrat ,druhý přerušený.

Uživatelský avatar
Martan206
Příspěvky: 47
Registrován: 14 črc 2006, 02:00

#7 Příspěvek od Martan206 »

Rozhodl jsem se reg. osadit darl. MJ11015 (98 kč),dám vědět jak jsem dopadl.Údajně se dá místo FW26025 také použít 2N6287,ale jsou hůř dostupné.

Uživatelský avatar
Martan206
Příspěvky: 47
Registrován: 14 črc 2006, 02:00

#8 Příspěvek od Martan206 »

Maká to bez problémů

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“