Vrtačka
Moderátor: Moderátoři
- Superpavel
- Příspěvky: 374
- Registrován: 20 pro 2010, 01:00
Vrtačka
Čau.Kuchali ste někdy vrtačku narex ?Jestli jo tak potřebuju něco vědět.Slyšel sem, že tyhle vrtačky maj první ozubený kolo plastový kvůli dvojitý izolaci.Jeto pravda ? Potřebuju vědět než koupím.
Starší typy ho mají s plastovým středem - ozubení je kov, ale mezi ním a předlohovým hřídelem je plast. Když se to namáhá torzně, často se ten plast strouhne, protože hřídel pod ním je jen zdrsněná nebo jemně drážkovaná - a první kolo se pak volně protáčí a vrtačka netáhne - měl jsem tenhle problém na EV-108 Combi, vyřešit se to muselo jedině výměnou celé předlohy z jiného kusu se sčudnutým motorkem - jako ND už to na tenhle typ koupit nejde...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nové typy mají převody kovové, spotřebič je třídy 2(dvojitá izolace). V několika narexkách jsem měnil ložiska, tak jsem měl možnost prozkoumat střeva.Vrtačky to jsou dobré, ale pokud malou vrtačkou děláš hrubé práce, tak se nediv.Kondenzátor v rukojeti je na odrušení. (PavelFF - dík, dnes jsem jaksi mimo) ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Naposledy upravil(a) Lukar dne 27 bře 2011, 18:49, celkem upraveno 1 x.
- Superpavel
- Příspěvky: 374
- Registrován: 20 pro 2010, 01:00
Tak mi ale vysvětlete, jak je dnes vyřešena izolace motoru od ocelového sklíčidla. Když tam není to plastové mezikolo.
Jinak Narexka je určitě dobrá volba. Moje stará COMBI UM má přes 40 let a stále vrtá(i když ji už skoro nepoužívám). Kdysi jsem s ní vrtal ze stojanu i tišťáky s milimetrovým vrtákem při 2100 ot/min. Má převodovku pro 900 nebo 2100 otáček.
Jinak Narexka je určitě dobrá volba. Moje stará COMBI UM má přes 40 let a stále vrtá(i když ji už skoro nepoužívám). Kdysi jsem s ní vrtal ze stojanu i tišťáky s milimetrovým vrtákem při 2100 ot/min. Má převodovku pro 900 nebo 2100 otáček.
Jedna izolace určitě nestačí. Musí být rovnocenná dvojité izolaci. Řekl bych, že při tepelném přetížení vinutí se může propálit izolace a dojít ke zkratu na ocelové části statoru či rotoru.
Ložiska z plastu pochopitelně problém vůbec neřeší, pokud nejsou z plastu buď hřídel nebo ozubená kola.
Spotřebiče třídy 2.
Ochrana před nebezpečným dotykem dvojitou izolací. Povrch spotřebiče by měl být zhotovený z izolantu. Případné kovové části musí být odděleny od částí živých, takovým způsobem, který je rovnocenný dvojité izolaci (plastové převody, táhla apod.). Tato izolační bariéra nesmí být narušena při žádné běžné závadě přístroje (např. při zkratu ve vinutí motorku nesmí dojít k roztavení krytu).
Ložiska z plastu pochopitelně problém vůbec neřeší, pokud nejsou z plastu buď hřídel nebo ozubená kola.
Spotřebiče třídy 2.
Ochrana před nebezpečným dotykem dvojitou izolací. Povrch spotřebiče by měl být zhotovený z izolantu. Případné kovové části musí být odděleny od částí živých, takovým způsobem, který je rovnocenný dvojité izolaci (plastové převody, táhla apod.). Tato izolační bariéra nesmí být narušena při žádné běžné závadě přístroje (např. při zkratu ve vinutí motorku nesmí dojít k roztavení krytu).
Plastové to kolečko není. Je to jak píše Ekkar. Menší ozubené kovové kolečko je vloženo do většího a je to zalité hmotou podobnou epoxidu. Vrtačka byla skoro nezničitelná, ale skončila na broušení plotu před barákem. Ve sklíčidle ocelový kartáč a po dvou dnech broušení přestala táhnout. Po rozebrání převodovky to bylo jasné. Izolované kolečko se protočilo. Slepit to nejde, protože je to hodně mech. namáhané. U Narexu to kolečko sehnat nejde. Sehnal jsem podobnou Narexku se spáleným motorem a přehodil převodovku.