Prosím o radu-určení velikosti tlakového spínače
Moderátor: Moderátoři
Bude mi to sloužit,uvedu příklad na vyfoukávání třeba prachu,nebo čističe po očištění spínače a podobných maličkostí. Proto tam víc jak 4bar nepustím, chci to pojistit ještě bezpečnostním ventilem,který tam bude jako další ochraný prvek. Dále jsem dal na vaši radu,vyhodil jsem nádobku o které nic nevím a sehnal takovou,na které jsou jasně uvedena potřebná data. Dále bych chtěl nesmírně všem poděkovat za vaše rady a říct,že si jich vážím a omluvit se za mé špatně položené otázky.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
No nechci ti brát iluze, ale deset litrů zásobník - to s tou pistolí foukneš párkrát a pak budeš čekat a čekat a čekat... až se ti to dofouká. Kompresor z ledničky, jak už tu někteří psali, ti dá bez problémů i 20 bar. Kdysi jsme z něj měli v práci takovej zásobníček a když mu umřel manostat, tak dal i 25 bar... ještě, že měl právě i přetlakovej ventil... Prostě ty na takovýhle účely nepotřebuješ velkej tlak, ale spíš větší OBJEM ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Skus pohledat na šroťáku třeba vzduchojem z náklaďáku (nebo i jich dát víc vedle sebe)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Skus pohledat na šroťáku třeba vzduchojem z náklaďáku (nebo i jich dát víc vedle sebe)
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Zdarec, to už bych si taky koupil z Hornbachu nějakej ten kompresor se vzduchojemem. Kompresor z lednice je na prd. Jednak plive olej, jednak ten olej je pěknej hajzl a rozpouští gumu. Jednak jeho "plnící průtok je tak mizerný, že trvá docela dlouho, než natlakuje pneumatiku od bicyklu. Asi tak dlouho, jak ty kompresory za kilo z Lídlu. Navíc za 3000Kč máš jistotu, že Ti tio nejebne pod rukama. A na vyfukování používám turbínku z nafukovacího lehátka. Dá se sehnat samostatně v TV productu za tuším 300KČ.
http://www.tvproducts.cz/cz/detail/post ... /Kompresor
http://www.tvproducts.cz/cz/detail/post ... /Kompresor
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Souhlasím s tím, že pořád je to sranda, dokud to nekřápne, takže Vám popíši, co mám doma já.
1. Kompresor - dvoupístový chladírenský. Nevýhoda - olej, kterým se maže klika, se dostává nad písty a do výstupu kompresoru. To není chyba, to je vlastnost. Výhoda - nízká cena z kovošrotu, bytelnost, bude běhat léta, stačí jen kontrolovat olej.
2. Třícestný elektricky ovládaný ventil. Odpoustí vzduch za kompresorem při vypnutí komporesoru, aby motor a kompresor nemusely startovat do takového odporu. Výstup z 3cestného ventilu do vzduchu je osazen takovým tlumičem z drobných bronzových kuliček. Když při vypnutí projde přes kuličky trochu oleje tak vím, že kompresor má oleje dost.
3. Zpětná klapka - zabraňuje vypuštění tlakové nádoby při vypnutí kompresoru. Mám takovou tu vodovodní, léta bez problémů.
4. Pojišťovací ventil. Nezapomeňte na to, je to nejdůležitější část. Fakt to není sranda.
5. Tlaková nádoba - mám 40l z náklaďáku. Provozní tlak je 8 barů, zkušební 12 barů. Nádoby se zkouší vodou. Naplníte ji vodou a trochu dotlakujete (voda je prakticky nestlačitelná, takže stačí málo a máte potřebný zkušební tlak). Nádobu necháte natlakovanou třeba několik hodin, můžete ji poklepat na svárech. Nesmí uniknout žádná voda. Ta voda je tam proto, že když nádoba praskne, tak se voda vyleje na zem a to bude vše. Nic se nerozletí, tlak vody okamžitě poklesne.
5. T-kus. Na jedné straně kontkaktní manometr (nastaven tak, aby kompresor zapínal na 2 barech a vypínal při 4 barech). Na druhé straně už mám výstup (rychlospojku), samozřejmě přes odlučovač oleje a regulátor tlaku (nastaven na 2 bary).
6. Ještě mám přímý výstup z kompresoru, když chci rychle něco vyfoukat a nechci čekat na naplnění nádoby. Ale musím pak mít stále stisknutou spoušť u ofukovací pistole. Objem vzduchu v trubce z akompresorem je malý a velmi brzy by došlo k velkému nárustu tlaku (de facto uzavřu za tímto výstupem trubku k 3cestnému ventilu).
Takto používám kompresor už řadu let, a to na ofukování nářadí, při řezání závitů, plnění pneu apod. Na stříkání to fakt není, tam je velká spotřeba vzduchu. Vzorce na spotřebu vzduchu a vkon kompresoru najdete třeba v katalogu firmy uni-max (dílenská technika apod.).
Přímý výstup kompresoru taky používám k plnění 2l lahve od sněhového hasicího přístroje, kterým pak mohu kdekoli něco vyfoukat. Plním ji na 16 barů.
Takže asi tak. Ještě jednou - nezapomeňte na pojistný ventil a jeho občasnou kontrolu (musí být kontrolovatelný, např. nadzvednutím kuželky). Pojišťovák bez kontroly je k ničemu.
Petr Filipi
1. Kompresor - dvoupístový chladírenský. Nevýhoda - olej, kterým se maže klika, se dostává nad písty a do výstupu kompresoru. To není chyba, to je vlastnost. Výhoda - nízká cena z kovošrotu, bytelnost, bude běhat léta, stačí jen kontrolovat olej.
2. Třícestný elektricky ovládaný ventil. Odpoustí vzduch za kompresorem při vypnutí komporesoru, aby motor a kompresor nemusely startovat do takového odporu. Výstup z 3cestného ventilu do vzduchu je osazen takovým tlumičem z drobných bronzových kuliček. Když při vypnutí projde přes kuličky trochu oleje tak vím, že kompresor má oleje dost.
3. Zpětná klapka - zabraňuje vypuštění tlakové nádoby při vypnutí kompresoru. Mám takovou tu vodovodní, léta bez problémů.
4. Pojišťovací ventil. Nezapomeňte na to, je to nejdůležitější část. Fakt to není sranda.
5. Tlaková nádoba - mám 40l z náklaďáku. Provozní tlak je 8 barů, zkušební 12 barů. Nádoby se zkouší vodou. Naplníte ji vodou a trochu dotlakujete (voda je prakticky nestlačitelná, takže stačí málo a máte potřebný zkušební tlak). Nádobu necháte natlakovanou třeba několik hodin, můžete ji poklepat na svárech. Nesmí uniknout žádná voda. Ta voda je tam proto, že když nádoba praskne, tak se voda vyleje na zem a to bude vše. Nic se nerozletí, tlak vody okamžitě poklesne.
5. T-kus. Na jedné straně kontkaktní manometr (nastaven tak, aby kompresor zapínal na 2 barech a vypínal při 4 barech). Na druhé straně už mám výstup (rychlospojku), samozřejmě přes odlučovač oleje a regulátor tlaku (nastaven na 2 bary).
6. Ještě mám přímý výstup z kompresoru, když chci rychle něco vyfoukat a nechci čekat na naplnění nádoby. Ale musím pak mít stále stisknutou spoušť u ofukovací pistole. Objem vzduchu v trubce z akompresorem je malý a velmi brzy by došlo k velkému nárustu tlaku (de facto uzavřu za tímto výstupem trubku k 3cestnému ventilu).
Takto používám kompresor už řadu let, a to na ofukování nářadí, při řezání závitů, plnění pneu apod. Na stříkání to fakt není, tam je velká spotřeba vzduchu. Vzorce na spotřebu vzduchu a vkon kompresoru najdete třeba v katalogu firmy uni-max (dílenská technika apod.).
Přímý výstup kompresoru taky používám k plnění 2l lahve od sněhového hasicího přístroje, kterým pak mohu kdekoli něco vyfoukat. Plním ji na 16 barů.
Takže asi tak. Ještě jednou - nezapomeňte na pojistný ventil a jeho občasnou kontrolu (musí být kontrolovatelný, např. nadzvednutím kuželky). Pojišťovák bez kontroly je k ničemu.
Petr Filipi