Autoleštička
Moderátor: Moderátoři
Již dlouho se i pro domácí použití používají tyto motory s permanentem a usměrněním . Takové ty načervenalé uhlíky se používají pro "pomaluběžné" motory . Ze zoufalství uprav uhlíky z vyhozeného vysavače . Ty dnešní "uhlíky jsou i z takové srajdy , která nepráší , ale maže se . Uhlík bývá otrhaný právě z vysokého tepelného namáhání při hoření oblouku na špatném rotoru .
Male jiskreni ja na komutatoru vzdy, ale jestli se pri otackach jiskreni spoji v prstenec okolo celeho komutatoru nebo i treba pres jeho 1/4, byva to zavitovy zkrat ve vinuti kotvy. Uhliky z nizkonapetoveho motoru, treba sterace atd. bych tam nedaval, mezi lamelami komutatoru u str. motoru je transformacni napeti, ktere se uhliky zkratovava. Uhliky z nizkonapetovych motoru maji vyssi obsah medi.
Uhlíky jsou právě jen ty čistě černé, jako bývají ve stěračových motorcích apod. nízkonapěťových motorcích. U uhlových brusek jsem viděl i ty čistě černé, ale v moji mám takové jakoby s měděným nádechem. To budou asi ony, že? To jsem se právě ptal, jestli bych mohl použít na motorek co je na 230V uhlíky z motorků z auta. Mám doma uhlíky na motorek ventilátoru chladiče, topení, stěračů a mají podobné rozměry. Některé by tam pasovaly, ale nevím, jestli je mohu použít, když jsou původně pro nízkovoltový provoz. Ty z té leštičky jsou takové ostřílené, jako z oblouku. Rotor má vinutí čisté, není spálené ani tmavé, jedině že by bylo vinutí špatně navinuto už od novosti.
A s těmi uhlíky. Mohu tedy použít ty nízkovoltové, nebo mám zkusit sehnat do nějakých mixérů, vrtaček, úhlových brusek apod. na 230V?
A s těmi uhlíky. Mohu tedy použít ty nízkovoltové, nebo mám zkusit sehnat do nějakých mixérů, vrtaček, úhlových brusek apod. na 230V?
No já právě taky v těch motorcích na nízké napětí často vídám ty čistě černé a u motorů s vyšším výkonem a na 230V vidívám většinou černé ale lesklé, nebo takové s přídavkem mědi.
Takže ty s nízkonapěťových motorků použít nelze? Hm, zkusím tedy nekde sehnat ty z větších motorů na 230V. Zatím děkuji za rady.
Takže ty s nízkonapěťových motorků použít nelze? Hm, zkusím tedy nekde sehnat ty z větších motorů na 230V. Zatím děkuji za rady.
Dnes jsem zjistil, že některé drátky na rotoru jsou přerušeny, proto asi motor nejede. Nevím, jestli už to bylo, nebo jsem to udělal já. nevíte prosím někdo, kolik by mohlo stát převinutí? A jak je to s vinutím na větší výkon, šlo by to? V drážkách rotoru je ještě dost místa, takže pár závitů navíc by tam vešlo. Nebo se na větší výkon musí vinout hrubším drátem?
-
- Příspěvky: 2031
- Registrován: 01 črc 2005, 02:00
- Bydliště: zbídačený kraj
- Kontaktovat uživatele:
Vyplatí se to? Pro zajímavost sem pak napiš cenu za převinutí.
- Přílohy
-
- lesticka.png
- nová leštička Filson
- (28.43 KiB) Staženo 52 x
*****
Ano, to je ta má. Já ji koupil na inzerát za hodně výhodný peníz. Bohužel motor nebyl v dobrém stavu, majitel mě trošku ošidil. Chtěl jsem ji právě převinout, věděl bych potom, že něco vydrží, ne jako ty čínské sr...y. Jestli někde seženu firmu co převíjí motory, zkusím se zeptat, co by to stálo.
Pár typů leštiček mají nyní i OBI, ale cena 799,- kč, to se mi zdá na tu kvalitu hrozně moc. Stejně jako ty po...é nabíječky Filson apod. S tou kvalitou bych odhadoval cenu té leštičky maxim. 500,- kč.
Pár typů leštiček mají nyní i OBI, ale cena 799,- kč, to se mi zdá na tu kvalitu hrozně moc. Stejně jako ty po...é nabíječky Filson apod. S tou kvalitou bych odhadoval cenu té leštičky maxim. 500,- kč.