Autoleštička

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

Již dlouho se i pro domácí použití používají tyto motory s permanentem a usměrněním . Takové ty načervenalé uhlíky se používají pro "pomaluběžné" motory . Ze zoufalství uprav uhlíky z vyhozeného vysavače . Ty dnešní "uhlíky jsou i z takové srajdy , která nepráší , ale maže se . Uhlík bývá otrhaný právě z vysokého tepelného namáhání při hoření oblouku na špatném rotoru .

Uživatelský avatar
Hanizek
Příspěvky: 364
Registrován: 01 dub 2009, 02:00
Bydliště: Uganda

#17 Příspěvek od Hanizek »

Opravdu to zatím vypadá na vadný rotor. Změř odpor (nebo ještě lépe indukčnost, máš-li čím) mezi sosedníma lamelama (po celém obvodu komutátoru).
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od mtajovsky »

Male jiskreni ja na komutatoru vzdy, ale jestli se pri otackach jiskreni spoji v prstenec okolo celeho komutatoru nebo i treba pres jeho 1/4, byva to zavitovy zkrat ve vinuti kotvy. Uhliky z nizkonapetoveho motoru, treba sterace atd. bych tam nedaval, mezi lamelami komutatoru u str. motoru je transformacni napeti, ktere se uhliky zkratovava. Uhliky z nizkonapetovych motoru maji vyssi obsah medi.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#19 Příspěvek od varok »

Uhlíky jsou právě jen ty čistě černé, jako bývají ve stěračových motorcích apod. nízkonapěťových motorcích. U uhlových brusek jsem viděl i ty čistě černé, ale v moji mám takové jakoby s měděným nádechem. To budou asi ony, že? To jsem se právě ptal, jestli bych mohl použít na motorek co je na 230V uhlíky z motorků z auta. Mám doma uhlíky na motorek ventilátoru chladiče, topení, stěračů a mají podobné rozměry. Některé by tam pasovaly, ale nevím, jestli je mohu použít, když jsou původně pro nízkovoltový provoz. Ty z té leštičky jsou takové ostřílené, jako z oblouku. Rotor má vinutí čisté, není spálené ani tmavé, jedině že by bylo vinutí špatně navinuto už od novosti.
A s těmi uhlíky. Mohu tedy použít ty nízkovoltové, nebo mám zkusit sehnat do nějakých mixérů, vrtaček, úhlových brusek apod. na 230V?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#20 Příspěvek od Atlan »

ja som bol v tom že tie medene...su na väčšie prudy a su zaroven tvrdšie....

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#21 Příspěvek od varok »

No já právě taky v těch motorcích na nízké napětí často vídám ty čistě černé a u motorů s vyšším výkonem a na 230V vidívám většinou černé ale lesklé, nebo takové s přídavkem mědi.
Takže ty s nízkonapěťových motorků použít nelze? Hm, zkusím tedy nekde sehnat ty z větších motorů na 230V. Zatím děkuji za rady.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#22 Příspěvek od varok »

Dnes jsem zjistil, že některé drátky na rotoru jsou přerušeny, proto asi motor nejede. Nevím, jestli už to bylo, nebo jsem to udělal já. nevíte prosím někdo, kolik by mohlo stát převinutí? A jak je to s vinutím na větší výkon, šlo by to? V drážkách rotoru je ještě dost místa, takže pár závitů navíc by tam vešlo. Nebo se na větší výkon musí vinout hrubším drátem?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#23 Příspěvek od Eleman »

Tak to si myslím, že se vůbec nevyplatí. Za pár stokaček máš leštičku novou a z této ti ještě zbude náhradní lešticí kotouč.

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Jirka »

Vyplatí se to? Pro zajímavost sem pak napiš cenu za převinutí.
Přílohy
lesticka.png
nová leštička Filson
(28.43 KiB) Staženo 52 x
*****

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#25 Příspěvek od varok »

Ano, to je ta má. Já ji koupil na inzerát za hodně výhodný peníz. Bohužel motor nebyl v dobrém stavu, majitel mě trošku ošidil. Chtěl jsem ji právě převinout, věděl bych potom, že něco vydrží, ne jako ty čínské sr...y. Jestli někde seženu firmu co převíjí motory, zkusím se zeptat, co by to stálo.
Pár typů leštiček mají nyní i OBI, ale cena 799,- kč, to se mi zdá na tu kvalitu hrozně moc. Stejně jako ty po...é nabíječky Filson apod. S tou kvalitou bych odhadoval cenu té leštičky maxim. 500,- kč.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od jezevec »

Jestli si myslíš, že ti to někdo převine do tří stovek, tak to si hodně velký naivka. Jen cena mědi bude skoro za tu cenu.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#27 Příspěvek od varok »

Do pětset by mi to stačilo, ale cena bude asi ještě vyšší, že?

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od jezevec »

varok píše:Do pětset by mi to stačilo, ale cena bude asi ještě vyšší, že?
Do pěti set???... když za 515,- je nová i se zárukou? Divná logika.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#29 Příspěvek od varok »

Je to divné, ale kdybych si nechal navinout motor ve specializované firmě, která se tím zabývá, tak bych věděl, že to něco vydrží. Za 515,- kč koupím novou leštičku, ale pořád je to to bláto, které h...o vydrží.

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#30 Příspěvek od mirosne »

Prečo?Veď budeš mať 2 roky záruku.A na previnutý rotor Ti asi dajú len 3 mesiace.
Pozdravujem Vás, Miro.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“