Tak jsem si dal tu praci a .. Za tranzistory jsem dal ty krasne IRF540. Napajeni pouze 20V. Abych to nemusel dlouhosahle rozepisovat, tak motor jsem nahradil indukcnosti a odporem (jednalo se o relativne malicky BLCD motor). PWM jsem pustil na Gate se strmosti nabehu 300nS a spadem 200nS. Pauza mezi pulzy 2mS a pulz 1mS. Tzn. pwm 500Hz se stridou 50/50. s napetim na GATE 10V.
Abych to otestoval v extremu meril jsem napeti na + te kapacity a ted jsem zkusi uplnou volovinu. Dal jsem kapacitu 10nF, abych videl co se deje.
a ejhle jiz s prvnim nabehem se na kapacite vysplhal na 30V a po 6 pulzu uz drzel hrube napeti 150V s tim ze neklesl na 100V. S cehoz plyne:
1) ze PSpice se s fetoval, protoze si nejsem jist, ze to jeste zilo s tim IRF540 a ze by se tam vubec dostalo do stavu 150V.
2) Ze volba teto kapacity je dost kriticka a je nutne ji s pocitat. Je totiz podstatne ne jen jeji hodnota, ale i jeji vnitrni odpor.
Pac kdyz jsem tam jiz pichl 220uF ESR, tak zvlneni napeti bylo max +/- 0,8V.
S toho plyne ze cim je tento motor macatejsi a vykonejsi, jsou tyto jevy dramatictejsi a je potreba velmi peclive volit tuto kapacitu. Dokonce zlepseni se projevi, kdyz ji odstupnuji v radech. Pokusne jsem to rozdelil na 220uF 10uF a 100nF a najednou to bylo jako ze skatulky.
Mohl sem si vice pohrat s tlumivkou a zjistit jaky ma ta na cely problem vliv, ale to uz pro me neni podstatne. Podstatne je, ze moje teorie s kapacitou je potvrzena.
Spise ted zvazuji odskouset model nejakeho s tech macatejsich motoru. 3kW 3f 380. S usmernenymi 3mi diodovymi polomosty.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a vice si pohrat s realnymi soucastkami. Pravda bude asi proti Spiece nekde jinde. Nic mene cim lepe ho nakrmim, ti vice se budu blizit realite. Nazivo to nemam vubec odvahu zkouset
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)