Naprogramovani PIC - digilalni tachometr na motorku

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
digisonek
Příspěvky: 3
Registrován: 18 kvě 2010, 02:00

Naprogramovani PIC - digilalni tachometr na motorku

#1 Příspěvek od digisonek »

Zdravim sechny.Mam problem.Potrebuji vymyslet a vytvorit rychlomer s pocitadlem km na motorku.Jelikoz se mi jedna o implementaci misto stavajiciho budiku tachometru(speedometru) kterej je ko a po vymene motoru nemam kam zapojit snimac.Proto jsem myslel,ze pouziji klasicke soucastky a postavim sam,jelikoz neprogramuji.Predstava je mit LED 3x7seg na rychlost v km/h (do 299..treba) a pocitadlo km + denni pocitadlo - proste klasika.Jenze jsme nakoupil soucastky asi za 500,hall cidlo.. a zjistil jsem,ze je to dost mega stavba (4553,dd347..)ahlavne jak zalohovat napajeni pri celkem solidnim odberu (samotnych cmos IO) a hlavne cejchovani...budiz.Nenasel by se nekdo,kdo by mi udelal aspon nejaky sw navrh s PIC?Nechci tu zatezovat forum,je mozne mne kontaktovat na mail.diky moc

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#2 Příspěvek od procesor »

Mal si kúpiť bicyklový computer za 200,- ...a je to.

Uživatelský avatar
digisonek
Příspěvky: 3
Registrován: 18 kvě 2010, 02:00

#3 Příspěvek od digisonek »

procesor píše:Mal si kúpiť bicyklový computer za 200,- ...a je to.
cyklo se mi nelibi,nema podsviceni a presnost.Pripadne ani takovou maximalku:).Kazdopadne jsem jiz neco hledal jak v moto digi budikach,ale bud to bylo drahy nebo se mi to tam nevjde..
Ne,vazne,pokud by byl nekdo tak moc ochoten,budu rad.Predpokladam,ze par projektu a napadu nekdo mit bude.diky mobil 603980641 nebo email:richard.lukes@economia.cz

Uživatelský avatar
nop
Příspěvky: 158
Registrován: 18 kvě 2007, 02:00

#4 Příspěvek od nop »

zapomen na to nebudes to mit homologovaný pro provoz na verejne komunikaci

Uživatelský avatar
digisonek
Příspěvky: 3
Registrován: 18 kvě 2010, 02:00

#5 Příspěvek od digisonek »

..na tom taky neco je.Kazdopadne kdybych tohle neresil,ma nekdo nejaky typ nebo napad,jak mo pomoct?mam hall sensor a tak bych potreboval aspon nejakej citac do 999 (s nejakym vnitrnim osc pro kalibraci...?) a pocitadlo do 999.9/99999 treba ,ale hlavne s pameti bez napajeni...urcite tu nekdo neco takoveho delal...:).dik

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od p32 »

nop píše:zapomen na to nebudes to mit homologovaný pro provoz na verejne komunikaci
To je zajímavé. Musí tam vůbec nějaký tachometr být ? Pokud jedu správně a nejedu rychleji, abych mě změřili za rychlejší jízdu, tak si myslím, že nemusí vůbec fungovat a v tom případě tam není ani nutnej. Ale to si jen myslím, nemáš nějakej odkaz na předpis, kde je nutnost tachometru napsána ?

Uživatelský avatar
Chenzee
Příspěvky: 464
Registrován: 26 čer 2007, 02:00
Bydliště: Vysočina

#7 Příspěvek od Chenzee »

p32 píše: Pokud jedu správně a nejedu rychleji, ...
Možná, že k tomu, abych veděl, zda jedu správně nebo trošku rychleji potřebuji právě tachometr :upset:
Žádnej učenej z nebe nespadl ...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Udělat podsvícení do cyklokomputeru je otázka vlepení 2-4 LEDek do krytu a vyřešení jejich napájení z motorky - zbytek už je stejný jako na bicyklu. Současné cyklokomputery mají dostatečně vysoký rozsah rychlosti a umějí zobrazovat přesněji, než staré mechanické tachometry montované původně na kozí dechy značek Jawa-Pionýr, Jawetta, Stadion a klidně i Simson. Jediný problém by mohl nastat v momentě, kdy by někdo (STK nebo PaCh při kontrole na silnici) vyžadoval určitou velikost číslic - analogový tachometr má zřetelnou rafiku a rychlost se dá poměrně přesně rozlišit i jen podle polohy rafiky, kdežto na displeji jsou jen číslice - rozpoznání trvá o zlomek sekundy déle, než zjištění polohy analogové rafiky... jinak si myslím, že v případě tachometrů u těchto starých vozítek si nikdo na homologaci nehraje - cyklokomputery jsou jednak modernější a díky oblým hranám i bezpečnější, navíc mnozí cyklisté jsou schopní (hlavně při jízdě dole kopcom :lol: :lol: :lol: ) dosahovat netušených maxim - a to všechno ty cyklokomputery zvládnou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#9 Příspěvek od procesor »

He, niektoré computre do 240km/h v pohode hoci majú pouzitý iba magnet s jazyčkovým relé kontaktom. A presnosť podľa obvodu kola na +-1mm.

Uživatelský avatar
stres3d
Příspěvky: 63
Registrován: 25 říj 2009, 02:00

#10 Příspěvek od stres3d »

sory ze sem pisu po takovy dobe ale chtel bych neco podobnyho ale daleko jednodusi. v programovani pic se vubec nevyznam takze bych i klidne byl schopen nekomu kdo by mi pak pomohl napsat program a pomohl se zapojenim nejak odmenit.
Na motorce mam origo snimac na retezovym kolecku - na matce co drzi kolecko na hrideli je plast kterej otaci s osickou co jde do cidla - tam bude asi halluv snimac to bych zmeril na oscilu.. ted sem zatim v teoreticky fazi. Budik to ma klasickej rucickovej akorat je elektronickej (pochopitelne :lol: )

Co bych potreboval - prevodnik frekvence (signal z cidla) na napeti. Konstantu bych pak dopocital - prumer kola minus plus lomeno krat prevody (rozeta kolecko) - to ted to zatim neresim. Jde o to ze bych si spocital kolik otacek kolecka kde to snima se rovna jednomu kmh. a tento pocet otacek se v podstate = zakladni frekvence jednotky. No a chtel bych aby zakladni frekvence = treba 10mV. Takze 300kmh = 3V. Tento vystup bych zapojil na merak z gemu s lcd (kdybych sehnal s vetsim displayem bylo by to lepsi). No a ten by mi v podstate ukazoval uz ty kilometry za hodinu. pokud by 10mv bylo malo slo by to dat treba 1kmh=30mV a na vstup pak dat delic..

napada nekoho jak jednoduse udelat prevodnik f/U s tim ze urcita frekvence napr. kazdych 800Hz (fakt placnuty bez jakyhokoliv vypoctu) = 10mV na vystupu (takze 1600hz = 20mv atd.)? Nebo je potreba pic kterej by to prepocitaval (to by asi bylo presnejsi)? Diky

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#11 Příspěvek od procesor »

Na prevodník f/U je spústu zapojení a špecializovaných IO, ale šlo by to aj s PICkom

Racing jazci bežne používajú bicyklový komputrík, samozrejme nie na sledovanie rýchlosti počas jazdy (oni nesledujú ani ten originálny-nemejú na to čas), ale na záznam maximálky.

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#12 Příspěvek od Banda »

>stres3d: Asi by bylo lepší, kdyby byl dotyčný pomocník z tvého okolí.
Tudíž se ptám, z kterého kraje jsi?

Uživatelský avatar
stres3d
Příspěvky: 63
Registrován: 25 říj 2009, 02:00

#13 Příspěvek od stres3d »

plzensky..

jake ic mate na mysli napr? zkouknu datashity co to umi

Uživatelský avatar
stres3d
Příspěvky: 63
Registrován: 25 říj 2009, 02:00

#14 Příspěvek od stres3d »

tak sem trosku pocital a 1kmh je 1326,4Hz takze pri 300kmh tam bude maximalne 400kHz tak a co ted stim :oops:

chapu to dobre ze staci nejakej ic co umi f/U dat mu na nejakej vstup referenci 1326,4Hz a on mi bude delat presne to co chci?

edit:

musim promerit co cidlo nasel jsem ze je tam vice vystupku takze na jednu otacku to da treba 8 bulu to budu muset zmerit kolik je jich presne a ic jsem nasel lm2907 :)

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#15 Příspěvek od Banda »

Nechcu ti do toho mluvit, ale když už máš digitální signál a zobrazovat chceš digital, proč to převádět? Tohle je ideální práce pro PIC. Budeš tak mít absolutní moc nad tím jaký použiješ displej, jakým způsobem budeš zobrazovat, ukládat ujeté km atd.

Odpovědět

Zpět na „Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů“