Prostě erefťáci vzali nějaký fakt osvědčený šváb /ne jako rožnovští s MA0403/ a nejenže jej opráskli důkladně, ale napráskali z něj tolik různých verzí, jaký origoš nikdy neměl.
Třeba osvědčený BD237-238 neměly nikdy tolik verzí, než kolik jich bylo pod označením SD3xx vyráběný v NDR.
Obyčejnou TBA810 udělali ve čtyř verzích, ve dvou i s účinným chladičem /A210K/, aby konstruktéři neměli tolik práce.
Tu A277D už Kája zmiňoval, jsou to UAA170 a UAA180 v jednom.
A na co neměli výrobu či dostupný podklady /třeba nf TO3 výkoňáky/, to si od nás lacino či barterem v rámci RVHP dovezli
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je zajímavý, že to RVHP mezi NDR a ČSSR fungovalo celkem dobře. Německých polovodičů tu bylo v půlce 80. let fakt mraky a celkem volně.
Oni zas měli naše KD607 a KD503 téměř za půlku, než za kolik se prodávaly tady
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naposled stála KD503 za socialismu 130,-Kčs.
Ale kluci je ze zájezdů, zaměřených převážně na lov barevných zářivkových trubic, žárovek a luxusních fénů a kulm pro holky, vozili KD503 v elektronkový krabičce za jejich EVP 25,-M, přes tehdejší kurs tedy za 75,-Kčs. To už je při deseti docela rozdíl, koupit je tady či tam.
Nebyly tam sice k dostání všude a vždycky, ale šlo se s nima domluvit, že do dalšího zájezdu za 2 týdny něco schovají. A držely ty baby slovo, taky že schovaly. Něco typickýho z ČSSR jim za to kluci dávali, ale už si nevzpomenu co.
Čertví proč...