Čo s hrdzou u Favorita?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

Čo s hrdzou u Favorita?

#1 Příspěvek od Duvsan »

Favorit, zakvitnuté blatníky. Musím to opraviť, lebo po zime tam budú diery. Moja predstava bola to obrúsiť, natrieť základovkou, ak bude treba, tak zatmeliť a nafarbiť povrchovou. Ale dozvedel som sa, že tmel sa dáva na čistý plech a základovka až naň? 8O
Alebo vraj "výplň", čo je základovka i výplň v jednom. Aký je správny postup a čo použiť? Dík

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Podla mna tam budu diery uz ked to obrusis. Takze vymenit (vpredu cely, vzadu vyrezat).

Uživatelský avatar
HiGhLaNdEr
Příspěvky: 912
Registrován: 08 bře 2005, 01:00
Bydliště: Českobudějovicko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od HiGhLaNdEr »

Kolik si představuješ že do toho dáš peněz a času ???

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#4 Příspěvek od Duvsan »

len zadné a ešte na kufrových dverách. Myslel som šmirdlákom to obrúsiť a zatrieť. Ale uvidím, keď to obrhlím. Len chcem vedieť, čo potom na to.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Vyřezat nebo vystříhat, navařit nový lemy. Na zadku Fáva když sundáš barvu, najdeš jen díru do plechu a STK mají detektory síly laku + kytu, s lemy "uplácanými" z plniče neprojdeš...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#6 Příspěvek od KUBO »

tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#7 Příspěvek od Duvsan »

Zatiaľ skúsim byť optimista. Na kufti to len načína, horšie je to nad kolesami. Ale i po vyvarení to treba zafarbiť. Tak čím? Aký je postup nanášania vrstiev? Ď

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

S tím už jsem skončil . Rez ve stavu , když se tlačí ven barvou neudržíš . V dnešní době opravám odzvonilo . Jedině vzít hákem a potáhnout laminátem až do čistého plechu a otočit až do podběhu . Dnešní polyestery jsou za chvíli tvrdé . Dveře bych neopravoval a dal ze šroťáku jiné i když jiné barvy . V květnu jsem tak dělal firemní pickup . Byly upadlé boční plechy , tak páskem plechu svařeno s prahy přes vrch laminát a vypadá to , že je to z výroby .

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#9 Příspěvek od kevin_mitnick »

KUBO píše:tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.
Podle toho poctu aut v ruznych stadiich rozpadu, co tam u vas na Slovaci potkavam tipuju, ze vyskyt mobilni STK je asi stejne casty jako vyskyt Lochnesske prisery v Gabcikovu...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Si myslíš , že u nás je to jinak ? Sám mám bobky kdyby mne zastavili . Také mám pohnilo ... :D I u nás se dá STK koupit .

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#11 Příspěvek od Duvsan »

BOBOBO píše:Jedině vzít hákem a potáhnout laminátem až do čistého plechu a otočit až do podběhu .
Prosím, tomu slangu som celkom nepochopil.
Mám to chápať, že keď na tú hrôzu nad kolesami vezmem šmirgeľ, tak pod farbou nájdem len diery?
Stále chcem byť ešte optimista. Ak by som sa dobral k čistému plechu, čo dať naň? Ď

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

Najdeš tam jen díry protože přes lak ti plech neprorezaví.Vždycky hledej příčinu na druhý straně plechu.
Malé dírky v plechu:Obruš na čistej plech,natáhni tmel.Přebruš ho.Na to dej plnič a po zaschnutí dvě vrstvy vrchního laku.Proboha jen né barvu ve spreji.
Velké díry 5mm a víc:Vem flexu a vyřízni co je potřeba a cočkem zavař novej kus plechu.Natáhni tmel.....
Kup si na to autolak protože ten ti tam vydrží.Sprej se oloupe a plnič s tmelem jsou jak houba a zrezaví ti to znova.Investice tak na 500-1000kč,podle toho kolik ti prodaj nejmenší množství barvy.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

No rozbrusem s lamelovým kotoučem obrousit až tam co je čistý plech a na ten čistý plech přímo přilaminovat . Ta pryskyřice přímo plnoplošně přilne k čistému plechu a doufej , že jsou lemy alespoň jako krajka a ten laminát(zatím nasycenou skelnou tkaninu ) ohneš až dovnitř ke kolu . Nalámal jsem kusy polystyrenu a zapřel o kolo zevnitř do vytvrzení . Zbylou tuhnoucí pryskyřicí vyrovnáváš štětcem největší dolíky . Sežere to čas , jsem v hodinovce , tak mne to nebralo .

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#14 Příspěvek od pepik9 »

Když mi u fava vyrazila rez na blatníku pod blinkrem, tak jsem to opravil a za pár měsíců to vyrazilo znova. Když jsem ty blatníky po čase měnil, tak to bylo orezlé i z druhé strany, i když to bylo v té dutině, kam se přímo voda a bláto nedostává.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ZdenekHQ »

kevin_mitnick píše:
KUBO píše:tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.
Podle toho poctu aut v ruznych stadiich rozpadu, co tam u vas na Slovaci potkavam tipuju, ze vyskyt mobilni STK je asi stejne casty jako vyskyt Lochnesske prisery v Gabcikovu...
Mě tady na některých "nemobilních" STK štve to, že když zjistí, že ti hůř brzdí levý zadní kolo, i když jsi byl týden před tím v servisu, tak ti sundají nálepky a měl bys správně odjet s odtahovkou, kterou asi provozuje jejich kámoš, na což se jim většina lidí vys***. Přitom ta moje jezdila 14 dnů s autem, kde brzdily jen dvě kola a ještě napůl a ještě s tím chtěla jezdit po republice a vyrazit na technickou...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“