Čo s hrdzou u Favorita?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
SERAFIN
Příspěvky: 160
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Sliač

#16 Příspěvek od SERAFIN »

Keď raz začneš s tou hrdzou aj ked to obrúsiš natrieš prípravkom proti hrdzi základovkou atd aj tak to pomôže do najbližšej zimy potom je to znova naspät.Zbytočne zabitý čas....

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#17 Příspěvek od rnbw »

Presne tak, cez zimu to vyhnije znovu.

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#18 Příspěvek od msar »

ZdenekHQ píše: Mě tady na některých "nemobilních" STK štve to...
Jo, to mě taky pěkně naštvali, když za nesouměrnost zad. brzd (asi bordel v kapalině ucpal omezovač tlaku) závada C a vozidlo nezpůsobilé. Na nějakou odtahovku jsem ani nepomyslel, protože auto brzdilo zcela dobře...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ZdenekHQ »

To ti může být jedno, když nemáš platnou technickou, nesmíš na silnici.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#20 Příspěvek od FERYACT »

Rez otluč a použij na výrobu chloridu železitého.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#21 Příspěvek od Duvsan »

Mňa len mätie to, že som bol v dojme, že na čistý plech patrí základovka a až na ňu tmel.
Sandal, BOBOBO, ten plnič myslíte dvojzložkovú živicu?
Poznáte akrylový sprej MOTIP? V miestnej mototechne momentálne mali len to.
Inak, keď dám na to živicu, cez zimu prídu mrazy a bude zlúpnutá. Toho sa práve bojím.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#22 Příspěvek od Sandal »

Ano,plnič je něco jako základová barva pro lak.Je dvousložková.Ještě jsem zapoměl dodat že musíš ošetřit plech i z druhý strany.Nejlíp nějakou stále pružnou barvou něco jako byl dřív plastonit nebo plastonex nebo jak se to jmenovalo.Tlumex nedoporučuju protože pod nim schnije plech jedna báseň.Má malou přilnavost k plechu.Nebo gumoasfalt a dát několik vrstev.Pak to vydrží.
Jinak tmel přímo na plech nikdy ne na základovku.
Ten sprej motip neznám.Těmhle jednosložkám moc nevěřim.Jsou to sračky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#23 Příspěvek od Duvsan »

U tých dvojzložiek sa vždy bojím jedného; päťkilová plechovka a s ňou tužidlo v tubke ani nie veľkosti zubnej pasty. Keď potrebujem namiešať pol deci, ako mám vymerať to tužidlo?
Čo tak ten gumoasfalt z oboch strán a z vonkajšej naň vrchný lak?
BOBOBO, to čo si popisoval, vydržalo to (nezlúplo sa)?
Sandal, ten autolak mám pýtať ako autolak?

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#24 Příspěvek od bastliar »

:?: Vie niekto, ako namiešať olovnatú farbu minium - pre vlastnú spotrebu - použitím napriklad zakúpeneho laboratorneho oxidu olovnato olovičitého alias suríku. Údajne táto farba vydrží ochrániť desiatky rokov.
:?: A aké typy farieb možno a nemožno naniesť na túto základovku.
Ďakujem.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#25 Příspěvek od BOBOBO »

Suřík je "jenom" prášek , jako v barvě pigment . No a musíš mít "filmotvornou" složku , např. syntetickou , nitro , fermež atp . Nejjednodušší nátěr získáš "rozkvedláním" suříku ve fermeži či bezbarvém syntetickém laku . Všeobecně další nátěrové vrstvy mají být na stejném chemickém základu . Jednoduše fermež na fermež , syntetiku na syntetiku atp . Přesnější směsi máš v receptáři pro elektrotechnika .

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#26 Příspěvek od bastliar »

Hmmm, takže namiesto originálu používajuceho fermež, by bol v dnešnej dobe vhodnejší ako nosič nitrocelulozový lak - je dosť odolný a na výber je široký sortiment ďalších odtieňov na prekrytie. To by ma zaujímalo, či to niekto prakticky odskúšal.
Teda pokiaľ nemá fermež aj inú vlastnosť prečo bola používaná, ak opomeniem nižšiu cenu a vyššiu dostupnosť na tú dobu.

Ako sa tak zamýšlam, princíp ochrany mínia nebude rovnaký ako elektrochemická ochrana pozinkovanou vrstvou, ako sa tomu ľudovo hovorí zinok sa obetuje a "koroduje" namiesto ocelovej konštrukcie. Zrnká mínia sú obalené nosičom a nie su v kontakte s chránenou konštrukciou a navzájom medzi sebou, nedochádza tak ku elektrochemickej reakcii, možno preto vydrží minium nezmenené desiatky rokov, ale ako to, že sa farba po celú tú dobu neolupuje, ako je tomu o moderných náterových hmôt.
Naposledy upravil(a) bastliar dne 04 srp 2011, 11:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#27 Příspěvek od BOBOBO »

No tos tomu dal . Právěže nejmenší odolnost má právě nitroceluloza . Ta je dobrá jen na rychlé předání . Po nastříkání můžeš vše za hodinu narychlo prodat , ale odřeš to i hadrou ...

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#28 Příspěvek od helios »

Na autoplechy ako základ minimálne syntetiku, lepšia by bola fermež, ale kto bude čakať mesiac, kým zaschne, že? Na natieranie plotov a brán jedine fermež, tieto farby potom vydržia desiatky rokov. Dobrý bol na hrdzavé plechy kedysi aj Hammerite, kým kvôli ekobludom nezmenili zloženie a namiesto fuj-fuj šesťmocného chrómu používajú dáku náhradu a už to veľa nevydrží... :?
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#29 Příspěvek od Duvsan »

Ako je ten lem nad kolesom robený? To je dvojitý plech? Pozrel som to zblízka a zistil som, že to, čo som si myslel, že je odlupujúca sa farba, je plech. Prstami som ho vyhol von. Tomu už tuším nepomôže ani odhrdzovač. Pretmelím to a ono to zhnije pod ním. :(

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#30 Příspěvek od Paja250 »

Podběh je svařený s vnějším lemem blatníku - bodové svary.
V kostce: Jestli je to v takovémhle stádiu, tak jedině odříznout, navařit COčkem nový díl, udělat vrchní lak, podběh stříknout/natřít tlumicí hmotu (třeba BODY950). Vnitřní dutinu vystříkat nějakým rezistinem nebo jiným prostředkem na dutiny karosérií.

EDIT: přečetl jsem si to po sobě a opravil chyby :?
Naposledy upravil(a) Paja250 dne 04 srp 2011, 21:43, celkem upraveno 1 x.
...A máte to zapojené v zásuvce?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“