Čo s hrdzou u Favorita?
Moderátor: Moderátoři
Mňa len mätie to, že som bol v dojme, že na čistý plech patrí základovka a až na ňu tmel.
Sandal, BOBOBO, ten plnič myslíte dvojzložkovú živicu?
Poznáte akrylový sprej MOTIP? V miestnej mototechne momentálne mali len to.
Inak, keď dám na to živicu, cez zimu prídu mrazy a bude zlúpnutá. Toho sa práve bojím.
Sandal, BOBOBO, ten plnič myslíte dvojzložkovú živicu?
Poznáte akrylový sprej MOTIP? V miestnej mototechne momentálne mali len to.
Inak, keď dám na to živicu, cez zimu prídu mrazy a bude zlúpnutá. Toho sa práve bojím.
Ano,plnič je něco jako základová barva pro lak.Je dvousložková.Ještě jsem zapoměl dodat že musíš ošetřit plech i z druhý strany.Nejlíp nějakou stále pružnou barvou něco jako byl dřív plastonit nebo plastonex nebo jak se to jmenovalo.Tlumex nedoporučuju protože pod nim schnije plech jedna báseň.Má malou přilnavost k plechu.Nebo gumoasfalt a dát několik vrstev.Pak to vydrží.
Jinak tmel přímo na plech nikdy ne na základovku.
Ten sprej motip neznám.Těmhle jednosložkám moc nevěřim.Jsou to sračky.
Jinak tmel přímo na plech nikdy ne na základovku.
Ten sprej motip neznám.Těmhle jednosložkám moc nevěřim.Jsou to sračky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
U tých dvojzložiek sa vždy bojím jedného; päťkilová plechovka a s ňou tužidlo v tubke ani nie veľkosti zubnej pasty. Keď potrebujem namiešať pol deci, ako mám vymerať to tužidlo?
Čo tak ten gumoasfalt z oboch strán a z vonkajšej naň vrchný lak?
BOBOBO, to čo si popisoval, vydržalo to (nezlúplo sa)?
Sandal, ten autolak mám pýtať ako autolak?
Čo tak ten gumoasfalt z oboch strán a z vonkajšej naň vrchný lak?
BOBOBO, to čo si popisoval, vydržalo to (nezlúplo sa)?
Sandal, ten autolak mám pýtať ako autolak?
Suřík je "jenom" prášek , jako v barvě pigment . No a musíš mít "filmotvornou" složku , např. syntetickou , nitro , fermež atp . Nejjednodušší nátěr získáš "rozkvedláním" suříku ve fermeži či bezbarvém syntetickém laku . Všeobecně další nátěrové vrstvy mají být na stejném chemickém základu . Jednoduše fermež na fermež , syntetiku na syntetiku atp . Přesnější směsi máš v receptáři pro elektrotechnika .
Hmmm, takže namiesto originálu používajuceho fermež, by bol v dnešnej dobe vhodnejší ako nosič nitrocelulozový lak - je dosť odolný a na výber je široký sortiment ďalších odtieňov na prekrytie. To by ma zaujímalo, či to niekto prakticky odskúšal.
Teda pokiaľ nemá fermež aj inú vlastnosť prečo bola používaná, ak opomeniem nižšiu cenu a vyššiu dostupnosť na tú dobu.
Ako sa tak zamýšlam, princíp ochrany mínia nebude rovnaký ako elektrochemická ochrana pozinkovanou vrstvou, ako sa tomu ľudovo hovorí zinok sa obetuje a "koroduje" namiesto ocelovej konštrukcie. Zrnká mínia sú obalené nosičom a nie su v kontakte s chránenou konštrukciou a navzájom medzi sebou, nedochádza tak ku elektrochemickej reakcii, možno preto vydrží minium nezmenené desiatky rokov, ale ako to, že sa farba po celú tú dobu neolupuje, ako je tomu o moderných náterových hmôt.
Teda pokiaľ nemá fermež aj inú vlastnosť prečo bola používaná, ak opomeniem nižšiu cenu a vyššiu dostupnosť na tú dobu.
Ako sa tak zamýšlam, princíp ochrany mínia nebude rovnaký ako elektrochemická ochrana pozinkovanou vrstvou, ako sa tomu ľudovo hovorí zinok sa obetuje a "koroduje" namiesto ocelovej konštrukcie. Zrnká mínia sú obalené nosičom a nie su v kontakte s chránenou konštrukciou a navzájom medzi sebou, nedochádza tak ku elektrochemickej reakcii, možno preto vydrží minium nezmenené desiatky rokov, ale ako to, že sa farba po celú tú dobu neolupuje, ako je tomu o moderných náterových hmôt.
Naposledy upravil(a) bastliar dne 04 srp 2011, 11:59, celkem upraveno 1 x.
Na autoplechy ako základ minimálne syntetiku, lepšia by bola fermež, ale kto bude čakať mesiac, kým zaschne, že? Na natieranie plotov a brán jedine fermež, tieto farby potom vydržia desiatky rokov. Dobrý bol na hrdzavé plechy kedysi aj Hammerite, kým kvôli ekobludom nezmenili zloženie a namiesto fuj-fuj šesťmocného chrómu používajú dáku náhradu a už to veľa nevydrží...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Podběh je svařený s vnějším lemem blatníku - bodové svary.
V kostce: Jestli je to v takovémhle stádiu, tak jedině odříznout, navařit COčkem nový díl, udělat vrchní lak, podběh stříknout/natřít tlumicí hmotu (třeba BODY950). Vnitřní dutinu vystříkat nějakým rezistinem nebo jiným prostředkem na dutiny karosérií.
EDIT: přečetl jsem si to po sobě a opravil chyby
V kostce: Jestli je to v takovémhle stádiu, tak jedině odříznout, navařit COčkem nový díl, udělat vrchní lak, podběh stříknout/natřít tlumicí hmotu (třeba BODY950). Vnitřní dutinu vystříkat nějakým rezistinem nebo jiným prostředkem na dutiny karosérií.
EDIT: přečetl jsem si to po sobě a opravil chyby
Naposledy upravil(a) Paja250 dne 04 srp 2011, 21:43, celkem upraveno 1 x.
...A máte to zapojené v zásuvce?