Čo s hrdzou u Favorita?
Moderátor: Moderátoři
Prepáčte, mal som hneď na začiatku; ide o blatník, časť nad kolesom. Podbehy sú zatiaľ (dúfam) v poriadku.
Čo keby som to kôkladne (viac vrstiev) zasoplil tmelom uprostred poludňajšieho slnka? Hermeticky to uzavrie a tým zakonzervuje.
EKKAR, dúfam, že si nemyslel nové auto. V lote som ešte nevyhral.
Čo keby som to kôkladne (viac vrstiev) zasoplil tmelom uprostred poludňajšieho slnka? Hermeticky to uzavrie a tým zakonzervuje.
EKKAR, dúfam, že si nemyslel nové auto. V lote som ešte nevyhral.
Čti pořádně:Duvsan píše:...
EKKAR, dúfam, že si nemyslel nové auto. V lote som ešte nevyhral.
Jiný neznamená nový, ani já jsem si nikdy nekoupil NOVÝ auto - vždycky jen JINÝ...EKKAR píše:Myslím že ... bude levnější ... jít koupit jiný auto...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ono je taky důležitý vědět, zda jde o přední nebo zadní blatník. Tím, že to zatmelíš na slunku, tomu vůbec nepomůžeš, spíš naopak. Nezakonzervuje to nic, vevnitř to bude hnít dál a přes zimu ten kus tmelu upadne celý.
Je to zbytečná práce, jediná oprava, která nějaký čas vydrží, je vyvařením a následnou opravou laku a tlumicích nátěrů, jak už jsem psal.
Je to zbytečná práce, jediná oprava, která nějaký čas vydrží, je vyvařením a následnou opravou laku a tlumicích nátěrů, jak už jsem psal.
...A máte to zapojené v zásuvce?
Vím o čem mluvím: Jestli se ti Favo takhle rozpadá, máš dvě možnosti
1. Autoklempíř - vyměnit a vyvařit plechařinu + antikorozní nátěry, tmelení, broušení, lak. Nějakou dobu to vydrží, ale je to nákladné a pracné (jednu věc necháš opravit, další se začne sypat).
2. Pořídíš jiné auto - ušetříš čas a peníze které vložíš do nákupu jiného (lepšího).
Sám jsem volil možnost 2 a nelituju toho. Vyspravování laminátem a oprava rezavých míst k ničemu nevedly a byl to boj s větrnými mlýny.
Dneska koupíš za pár korun relativnvě slušnou Feldu a když trochu přitlačíš tak i Fabku 8 až 10 let starou. Pokud ta Fabka nebude bouraná, tak věř tomu, že má velmi dobrou antikorozní úpravu (pozink) a nerezne.
1. Autoklempíř - vyměnit a vyvařit plechařinu + antikorozní nátěry, tmelení, broušení, lak. Nějakou dobu to vydrží, ale je to nákladné a pracné (jednu věc necháš opravit, další se začne sypat).
2. Pořídíš jiné auto - ušetříš čas a peníze které vložíš do nákupu jiného (lepšího).
Sám jsem volil možnost 2 a nelituju toho. Vyspravování laminátem a oprava rezavých míst k ničemu nevedly a byl to boj s větrnými mlýny.
Dneska koupíš za pár korun relativnvě slušnou Feldu a když trochu přitlačíš tak i Fabku 8 až 10 let starou. Pokud ta Fabka nebude bouraná, tak věř tomu, že má velmi dobrou antikorozní úpravu (pozink) a nerezne.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Zajímavý, já mám opačný zkušenosti - musíš si samozřejmě dát bacha, všecko prověřit a pokud možno mít před koupí možnost prověrky u nezávislého mechanika, ale mám už třetí "nenové" auto - s prvním jsem najel asi 80 000 (šáde 120L 4kvalt - měl jsem ji přes 6 let), se druhým přes 65 000 (Forman 135GLXi - 5,5 roku), se třetím zatím asi 15 000 (Roomster 1,4 - zatím rok a půl). Vždycky jsem musel dlouho vybírat, dá se říct že u každého auta to trvalo dvakrát tak dlouho než u předchozího, ale nikdy jsem se vysloveně nespálil...Duvsan píše:...
Ekkar, auto spod ruky asi veľká výhra nebude.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
No jednu Fabiu som uz videl hnit na zaujimavych miestach. Zadny blatnik, to je klasika u vsetkych aut (to mi hnil aj na Mazde, uz je vyrezany a vymeneny). Ale aby zacali hnit dvere len tak pod oknom, tak to som videl hadam len u Daewoo Espero (tam dvere hniju uplne vsade a vlastne aj vsetko ostatne ).
Navíc, jakmile autoklempíř do té karoserie řízne, vyleze hromada dalších bolestí. Výsledná cena opravy se Ti pak nemusí vůbec líbit.
A na to, že v dutinách karoserie někdy bude suchý vzduch zapomeň. Tedy - on tam bude, ale jenom v případě, že bude suchý vzduch všude okolo.
A na to, že v dutinách karoserie někdy bude suchý vzduch zapomeň. Tedy - on tam bude, ale jenom v případě, že bude suchý vzduch všude okolo.
...A máte to zapojené v zásuvce?
Ekkar: Tak to si na tom podobně, akorát, že já jsem šáde měl 15! roků a místo Formana Favo 5 let, ale začal jsem asi o 8 let dřív než ty.
Naposledy upravil(a) Eleman dne 04 srp 2011, 22:27, celkem upraveno 1 x.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
To rnbw: Neviděl jsem u Fabie shnilý zadní blatník, jediné kritické místo je spoj předního blatníku a prahu. Tam se drží bláto (v zimě slané). Stačí několikrát do roka při mytí propláchnout, nejlépe ze zadní dutiny blatníku.
Samozřejmě to platí pokud nebyla bouraná, odřená apod.
A totéž o antikorozní úpravě platí pro ostatní auta koncernu Oktávky, Roomstry a VW, ale už ne pro Seaty, tam je to už horší.
Samozřejmě to platí pokud nebyla bouraná, odřená apod.
A totéž o antikorozní úpravě platí pro ostatní auta koncernu Oktávky, Roomstry a VW, ale už ne pro Seaty, tam je to už horší.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Šak hej , předpokládaná doba doběhu by mohla být s minimálními náklady dva roky a to už ty feldy budou za hubičku . I ten nejmenší zásah cizího člověka nedoplatíš a tvrdit , že ta oprava vydrží je u auta do šrotu k smíchu . Já jsem se u feldy opravdu spálil . Kdo nechce riskovat , nekupuj 1,6ku , pokud pojede dobře , ale jak ti odejde něco namotoru , jsi vedle . Nyní hobluju 125ku za dva litry nákupky na TB , už nám taky safra zdražili . Na plechařině nic nedělám , ani na feldě , pojedou... Za cenu opravy plechařiny se stříkáním je opravdu jiné auto .
Pokud by se to mělo komplet udělat tak, aby to zase nějakých 10 let vydrželo, tak bys na to musel mít ne robotnícky, ale direktorský plat - vyřezání všech rezatých dílů, zavaření nových částí CO2 svářečkou, vybroušení, kyt, vybroušení, plnič pod lak, finální přebroušení a samotý lak vyjdou u fáčka tak na 30 tisíc... Nešpekuluj a radši si jdi obhlídnout bazary - za 30 tisíc už pořídíš minimálně o generaci lepší auto s perspektivou dalších 5-8 let života. Ten favoš už to má zcela zjevně za sebou, i když motor může být ještě OK...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Dnes som to ešte pozrel a pripadá mi to, že to už bolo opravované. Skoro by som tvrdil, že je to evidentné. Kamarát pozval brata pozrieť sa na jeho auto (hnilé podbehy), mrkne sa i na ten Favorit. Príde tak za dva týždne.
Nuž tak ďakujem za ochotu. Po finále podám hlásenie.
Čo keby som to aspoň opatlal odhrdzovačom (bezoplachový, spôsobuje pasiváciu kovu - aspoň píšu na etikete) a ponatieral? Koľko by to vydržalo? Teda ak chalanisko nevymyslí niečo lepšie.
Nuž tak ďakujem za ochotu. Po finále podám hlásenie.
Čo keby som to aspoň opatlal odhrdzovačom (bezoplachový, spôsobuje pasiváciu kovu - aspoň píšu na etikete) a ponatieral? Koľko by to vydržalo? Teda ak chalanisko nevymyslí niečo lepšie.