stabilizovat zdroj v autě

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#46 Příspěvek od masar »

To použít samozřejmě může. Ale také lze předřadný odpor navrhnout pro max. proud při 14,4V.
Ale to se točíme pořád dokola... :wink:

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#47 Příspěvek od Jessy »

breta1 píše:Já si myslím, že problém nebude ve špičkách, ale ve šmejďáckých ledkách. Ledka na jmenovitý proud snese proudové špičky v řádu milisekund desetinásobně, to by musely být špičky v autě přes 100V.
Ale ochranou se nic nezkazí

Myslím že sa myliš - LED bez ochrany ti kludne odpravi (teda pokud su pustené počas štartovania)
Opakovane som svojho času skúšal LED do parkovačiek miesto žiar., a vždy za týž., dva odišli. A to vraj boli so zvýš. odolnosťou práve pre použitie v autách
Serifus píše:Mám takovej hloupej dotaz... jaký napěťový špičky vznikaj v autě? A kvůli čemu? Marně nad tím přemýšlím... Když vypnu spotřebič, tak tam asi něco stoupne,.. ale že by to byla ona špička? :idea: :?:
Špice sú rádovo 100-ky (klidne i 300 V), a to hlavne pri štartovaní (resp. pri jeho ukončení)
stres3d píše:nejaky spicky to je kravina je to spis tim ze ma odpory na 12V/max proud led a pri otackach cca 3000 dava alternator 14,4V..
koukni na tohle http://www.belza.cz/simple/psld.htm
trochu umazes par veci a je to :)
Kravina je to čo vravíš, tie špice sú tam 100%

Po sobě jdoucí příspěvky téhož autora sloučené do jediného.
Jak vidím, nikdo ti neodpovídá, protože topuješ rok uzavřené vlákno a opakuješ informace, které tu už dávno byly.

Hill
Naposledy upravil(a) Jessy dne 23 črc 2011, 21:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#48 Příspěvek od Jessy »

Ospravedlňujem sa ak Vám tým pridávam robotu hoši, no ako som Ti už vysvetlil, svoj význam to má - Samozrejme nie pre tých, ktorí vlákno pôvodne založili, ale zato pre mnohých ďalších, ktorí budú rovnaký probl. riešiť v budúc. Ich nebude zaujímať, že bola medzi odpoveďami ročná pauza, podstatná bude pre nich informácia. Nečakal som že mi niekto odpovie, šlo mi len o to aby si prípadný čitateľ neurobil záver podľa nezmyselného príspevku niekoho, kto netuší o čom vraví.

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#49 Příspěvek od dj_rizek »

Ze v palubnim napeti auta jsou spicky je jasny ale takovej masakr radove stovky voltu je trochu moc.To by v tom aute vyhorelo vsechno co ma nejaky polovodice,ridici jednotka by byla jako prvni,protoze co jsem mel tu cest rozebirat tak tam zadny ochrany v napajeni nebyly to samy autoradio,central atd.

Moje praxe s Tuningem podsviceni uzasnejma modrejma ledkama je takova ze si lidi koupi za super cenu ledky,neprectou si svitivost,uhly sviceni a po namontovani jim to nesviti jak ma-ale hele ono kdyz zmenim odpor k ledce sviti to vic,to uz by slo.

Zakladni chyba bejva v pracovani na hranici moznosti LED pripadne blbne dobijeni tim bych rozhodne zacal jako prvni,pripadne jina zavada na elektroinstalaci-spatna kostra a tak.

Jinak zajimavy cteni

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#50 Příspěvek od Jessy »

Chlapi to fakt merali (osciloskopom), aj keď to bola tuším Tatrovka, a špice dosahovali viac ako 300V. Trvali rádovo mikrosec. no LED to spolahlivo odrovná. Ja som teda pri tom nebol, no 3x mi cca po mes. odišli parkovačky z LED, pretože som ich počas štart. nevypínal. Inak s tou ochranou nemáš pravdu - všetky polovodiče použité v aute ochranu majú , takisto rádio má na napájaní odruš. člen, dokonca aj relátka spínajúce ind. záťaž majú vo vnútri D

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#51 Příspěvek od denis15 »

Každá originální jednotka je proti špičkám ošetřena-tlumivky, transily či jiný způsob. Ty přidávané tunery to některé lepší taky mají. Dělal jsem na tříkolku modul děličky pro otáčkoměr a vydržel 2 dny, než po startu umřel-komplet přerušené šváby. Po instalaci filtru na vstup klid.
Jinak ale souhlasím i s druhým názorem-problém je, že všichni dřou ty led na doraz a pak jim stačí málo, nehledě na to, že postupně slábne jejich svit. Zní to blbě, ale mám to v praxi vyzkoušené. Led mám v kuchyni nad kuch. linkou a po roce svítí tak polovičním svitem a každá jinak. Prostě PRC. :cry:

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“