Čtyřkolka, řídící jednotka

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Čtyřkolka, řídící jednotka

#1 Příspěvek od Puda »

Zdravíčko!
Kámošovi umřela řídící jednotka v čínský čtyřkolce. Potom co jsem zjistil, že je neopravitelná (zalitá v černým sajrajtu), jsem postavil zapojení z obrázku.
Problém je, že motor sice chytá krásně, v plném tahu jede normálně, volnoběh drží, ale při menším tahu jde nepravidelně, cuká, občas střílí do výfuku. Protože se mi nechtělo dělat výkonovej stupeň, tak jsem použil zapalovací modul z felicie, kterej už má výkonovej stupeň v sobě. Předstih je na 99% seřízenej dobře, se snímačem jsem nehýbal. Nemáte někdo nějakej nápad, jak ho umravnit?
p.s. odpory v komparátoru jsem určil podle křivky (relativně pěknýho obdélníku) na výstupu a podle kvality jiskry.
Přílohy
mik.JPG
(21.93 KiB) Staženo 95 x
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#2 Příspěvek od Atlan »

podla mna bude problem v tom vykonov stupni c osi pouzil.... neste by mohol byt problem ci si neprehodil vzostupnu hranu za zostupnu. Pripaden by som vyskusal obycajny koncovy stupen s IRFP260 a klasickou induckou...

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Puda »

zkoušel jsem spínat původní indukčku pomoci BUZ11, fungovalo to stejně, ale zase byl problém s tím že, při zapnutém zapalování a nenastartovaném motoru to dost topilo a žralo přes 10A. Při prohození vstupů komparátoru a nebo přidání ještě jednoho invertujícího tranzistoru to jenom střílí ale nechytne
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#4 Příspěvek od dj_rizek »

Ja teda nevim jak je to u tohohle motoru ale kdyz mi nejelo auto a nemohl jsem na to prijit,tak jsem vyndal snimac na klice a zapalovavani fungovalo ze to hodilo jiskru az po skonceni impulzu od hallova snimace na klice.
Ty tam mas co,taky hall,nebo ven civku jako mel treba Favorit?

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Puda »

jako snímač je tu jen cívka, a ta indukčka dává jiskru se sestupnou hranou
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#6 Příspěvek od dj_rizek »

Tak nevim,jeste jedna moznost,pokud mas zapalovaci civku na Felinu,tak zkusit odpojit felinackou civku od toho modulu a na modul pripojit orig civku.
Tu felinackou civku mas vyndanou z funkcniho auta nabo sis koupil novou vyrobenou v cine za cca 600,-? Ja dal za origo 2000,- a byla taky vadna,auto jezdilo na ni tejden.

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Puda »

Ta indukčka je z vraku, kterej dřív normálně jezdil
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Atlan »

ZAjtra idem riesit podobny problem... nechce to chytit... co som zatial pozeral max predstih je 34st a neviem ci ti to bude vychadzat casovo. Kedze predpokladam ze stvorkolka je jednovalec 4takt

Uživatelský avatar
kkk1
Příspěvky: 8
Registrován: 30 črc 2011, 02:00

#9 Příspěvek od kkk1 »

Nemáš tam korekci předstihu od otáček.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“