Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bohouspechoc
Příspěvky: 1
Registrován: 07 srp 2010, 02:00

u nové fabie je to vidět na kompjutru

#46 Příspěvek od bohouspechoc »

u nové fabie (felicie, superbu...) je to vidět na kompjutru - ten ukazuje i spotřebu paliva a ta je při jízdě z kopce a bruzdění motorem opravdu 0!
:D :P :!:

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#47 Příspěvek od Maskot »

Jedna vec je 0 na displeji a druha skutecnost.U skodovek to je tak jak pises,ale ted mam Fiata a tam ukazuje 2l.Po dotazu v servisu jsem se dozvedel,ze ta hodnota je vice mene dana softem.Uplne uzavrit vstriky udajne nelze kvuli jejich mazani a chlazeni.

Uživatelský avatar
Sesi
Příspěvky: 287
Registrován: 31 pro 2007, 01:00

#48 Příspěvek od Sesi »

U benzínu se vstřiky mazat nemusí, je možné je úplně vypnout(a taky že se vypínají). Takže opravdu na palubáku je pak nula. Ale podle zkušeností je to závislé na sw v řídící jednotce, kdy úplně vypne vstřikování(podle teploty motoru, otáček + rychlosti poklesu, i rychlosti jízdy), v neposlední řadě i kvůli emisím, podle signálu z lambda sond(y) - ŘJ nenechá motor bez paliva dlouho, protože pak chladne kat a po obnově vstřikování by se zhoršily emise. Ale jak už jsem psal, tohle všechno hodně závisí na konkrétním autě.

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#49 Příspěvek od Jessy »

Andrea píše:Nějak nechápu, co má valivý odpor ložisek kol a aerodynamický odpor auta společného s bržděním motorem. A jestli má motor opravdu takový odpor k točení se, tak to radši zůstanu bez auta.
:lol: :lol:
Si fakt zlatá, a neber to prosim ako urážku, baba som záujmom o automoto, prip. elektriku má pre mna zvláštne čaro :wink:

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#50 Příspěvek od petrfilipi »

Mám Fabii I, 1.4MPI, a věřím palubnímu počítači.
Když při teplém motoru a jízdě z kopce zařadím 5, tak jedu za nula, ovšem když má motor aspoň 1.500 otáček. Chápu to tak, že pod 1.500 otáček by se třeba už nepodařilo motor "nastartovat" pouhým vstříknutím a zapálením paliva (tj. bez startéru). Když otáčky klesají (kopec není tak prudký), musím zařadit 4, otáčky se zvýší, ale brzdění je intenzivnější. Takže při delším mírnějším kopci kombinuji jízdu na volnoběh s brzděním motorem se zařazeným 5. rychlostním stupněm.
Brzdění motorem používám velmi často, z Chrudimi do Prahy přes Kolín jsem schopen jet za 4,4 l/100km (2 dospělí, 2 děti, auto plné věcí).
Taky používám brzdění motorem při jízde v obci, kdy bych jinak musel brzdit klasicky brzdami.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#51 Příspěvek od Duvsan »

Neviem, ale mne sa podarilo vo Favoritke zabudnúť na svetlá a vytĺcť baterku. Je to prelomový model, už má vstrekovanie BOSCH. Za volant som posadil sestru, roztlačil som to, zaradila 3-ku, pustila spojku a motor naskočil. Aké tam boli otáčky? Pravda, rozvodový remeň je nový. :D

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#52 Příspěvek od Paja250 »

Duvsane, ve Favoritu nemáš rozvodový řemen, ale řetez...
...A máte to zapojené v zásuvce?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#53 Příspěvek od Atlan »

To je uz stara vec koli znizenie emisii a spotreby. na zaciatku to fungovalo tak ze na plynovom pedale bol spinac (karburatore) ak bol pedal uvolneny a otacky vecsie ako caa1500 tak bol volnobezny kanal triska zavreta a nesiel tam benzin (teda išiel ale podstatne menej) kedze aj klapky boli zavrete, Pri nizzsich otackach sa ventil otvoril a davkoval palivo a to zdovodu ak nebola zaradena rychlost a auto stalo na neutrali ta kpre udrzanie volnobeznych otacok potreboval benzin z volnobeznej trysky. otazky okolo 1500 boli preto take vysoke aby stihol zareagovat ventil a celkovo motor kym ta mdotieklo palivo z ventilu aby nedoslo pri vyradeni rychlosti alebo prudkom pridani plynu na neutrali k shasnutiu motora....

Co sa tyka ukazovania alubnych pocitacov fiat citroen ... niektore to maju riesene tak ze ukazuju spotrebu aj pri zaradenom stupni uvolnenom pedali akcelratora.... aj ked benzinu tam ide podstatne menej proste ukazuju ako keby bol zosliapnuty pedal... v citroene povedali ze je to len soft zalezitost ze tolko paliva ako ukazuje tam nejde tak neviem.

Uživatelský avatar
petr1991
Příspěvky: 301
Registrován: 29 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

#54 Příspěvek od petr1991 »

Pouzivam brzdeni motorem velmi casto, ked to len ide. Primárne mi nejde o to brzdit, ale mat otácky motora vyssie nez volnobezné aby sa zavrel prívod paliva. Preto nikdy ked nemusim, nevyradujem na neutral. Staci len trochu predpokladat a poznat vlastnosti motoru. Displej mi ukazuje priemernú spotrebu 3.9l/100km (renault megane 1,5 dci)

Uživatelský avatar
Sesi
Příspěvky: 287
Registrován: 31 pro 2007, 01:00

#55 Příspěvek od Sesi »

Atlan: Mrkni na můj příspěvek výše(8.8.). To vypínání paliva velmi závisí na konkrétním autě, tedy jak je daná ŘJ naprogramovaná. Z mých zkušeností u několika aut nestačilo mít nějaké konkrétní otáčky(vyšší než např. 1500ot.), aby se palivo vypínalo, ale rozhodovalo z jakých otáček byl pokles, např. z hodnoty vyšší než asi 2800ot., jinak se pořád palivo mírně vstřikovalo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“