Elektroskútr, slabé baterky
Moderátor: Moderátoři
Elektroskútr, slabé baterky
Potřebuji odstranit závadu. Závada je způsobena buď špatným dobíjením, nebo slabými akumulátory. K provozu slouží do serie zapojené 3 články gelových baterii 3 x 12V/12Ah. K nabíjení je od někoho po domácku vyrobena jednoduchá nabíječka kolem 36V. Po nabití se dá naměřit 13,5V na jednotlivých baterkách. Potíž je v tom že se nabíjení často nedaří. První dotaz zní jestli je vhodné nabíjet 3 baterky v serii. Druhý je že jsem zakoupil impulsní nabíječku na 12V. Jednotlivé baterky byla ochotná nabíjet ale kdybych je nabíjel paraelně všechny najednou bylo by to vhodné? Třetí je jakou vhodnou zátěží bych otestoval stav akumulátoru. Děkuji za rady
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
1) Pokud jsou stejné značky, kapacity a stáří, tak proč ne; ideální by ale byl balancer.
2) Pokud je budeš mít v provozu do série, tak bych je pro účely nabíjení rozhodně paralelně nezapojoval. Pokud by byly v provozu zapojené paralelně (tzn. byly by paralelně neustále), tak by nebyl problém.
3) Nejdřív bych spíš změřil vnitřní odpor. Případné měření kapacity přibližně tak, aby to vyšlo na 10hodin (tzn. cca 1A).
2) Pokud je budeš mít v provozu do série, tak bych je pro účely nabíjení rozhodně paralelně nezapojoval. Pokud by byly v provozu zapojené paralelně (tzn. byly by paralelně neustále), tak by nebyl problém.
3) Nejdřív bych spíš změřil vnitřní odpor. Případné měření kapacity přibližně tak, aby to vyšlo na 10hodin (tzn. cca 1A).
Ak batérie nabíjaš v sérii, nabíjač by mal skončiť nabíjanie pri 41,4V (13.8V x 3). Vadná batéria sa prejaví tak, že bude mať rozdielne napätie pri konci nabíjania (väčšinou nad 14V), kým ďalšie dve budú v norme. Takisto môžeš zmerať napätie vtedy, keď ti dochádzajú batérie, jedna bude mať zreteľne nižšie napätie ako ostatné dve. Doporučujem ale vymeniť všetky tri naraz, od rovnakého výrobcu, rovnakej série. Ak vymeníš len tú vadnú batériu, budeš do pol roka riešiť to isté s ďalšou...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Děkuji za příspěvky. Tak jsem tedy zkusil do toho dát nové baterky stejného typu i kapacity. Doma jsem nabíjel každou zvlášť malou universalní nabíječkou z Lidlu. Baterky se nabily na 12,8V. Ve skutru se výkon zvýšil nepatrně tak doufám že se alespoň navýší dojezd. Taky jsem znova změřil nabíjecí napětí té vyrobené nabíječky.Je to 35,5V. Doufám že když nemá žádné automatické vypínání že se nedosáhne přebíjení a baterie se nezničí.
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
Proto jsem nabíjel kupovanou nabíječkou která by měla být i na gelovky a signalizuje nabitý stav.Dokázala nabít nové baterie na asi max 13,5V ale po odpojení to kleslo po chvíli na 12,8V. Po 10 min. zátěže klesly na 12,6V. Na těch starých bateriich je stálých 13,6V. Nabíjeny byly do serie nabíječkou na 35,5V. Motor štítek žádný nemá ale ukazatel signalizuje nabito.
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
co je to za UPS? viděl jsem nějakou BACK, které vedly 3 dráty z akupacku (2 baterky). Ale co tu mám Smart 700 (2x12V/7Ah), Smart 1000 (2x12V/12Ah), Smart 1500Rack (2x12V/7Ah paralelně s dalšíma 2x12V/7Ah), Smart 2200 Rack (4x12V/5A paralelně ještě s jedním 4x12V/5A) nebo jednu celkem velkou Online UPSku 1500VA kde je 6x12V/7Ah a všechno je to bez balanceru.
A co jsem měřil napětí, tak jsou +-0,05-0,07V maximálně
A co jsem měřil napětí, tak jsou +-0,05-0,07V maximálně
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00