potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
Moderátor: Moderátoři
potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
viz nadpis.Nejedá se mi o měření, ale o to, jak z palubní sítě vygenerovat impulzy, rovnající se počtu jisker. Viz měřicí přístroj od fi. ATAL. Jmenuje se atal 113. Vybastlil jsem něco jako zesilovač, detektor, integrační člen a komparátor s operákem.Chodí to špatně, je to velmi kritické na nastavení a na otáčky. Když to nastavím při 800ot, tak to nechodí při 4000 a naopak. Máte někdo nápad?
"potřebuji měřit otáčky/nejedná se mi o měření". Tak z toho jsem
Jestli tomu rozumím, tak chceš detekovat impulsy vzniklé vlastně nedostatečným odrušením sítě. Což bude samozřejmě nejen u každého modelu, ale i u každého kusu unikátně jiné a navíc závislé na stavu aku, na počtu momentálně připojených spotřebičů a třeba i na tom, jestli se zrovna netočí nějaký motor s jiskřícím komutátorem...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jestli tomu rozumím, tak chceš detekovat impulsy vzniklé vlastně nedostatečným odrušením sítě. Což bude samozřejmě nejen u každého modelu, ale i u každého kusu unikátně jiné a navíc závislé na stavu aku, na počtu momentálně připojených spotřebičů a třeba i na tom, jestli se zrovna netočí nějaký motor s jiskřícím komutátorem...
vidím.že se musím více rozepsat.Existuje program na měrění ps u automobilů.Mohu při případném zájmu dát link.Je k tomu potřeba sejmout impulzy z rozdělovače,nahrát třeba na mgf nebo mp3,přenést do programu,zadat převody atd.Program vykreslí krouták a kw nebo ps.Ze škodovky to není problem ale co dízl.Když jsem byl na stk,tak tam měli přístroj,který připojí na aku krokosvorkama a ukazuje otáčky na displeji.Jen je třeba zadat počet válců.Využívá se toho,že před kompresí se otáčky spomalí a po býbuchu zrychlí.Při měřění na aku je tam asi200mv bordelu,který tomu odpovídá.Kmitočet není nijak závratný.volnoběh=27hz a 10000 ot.=333hz.Jen je potřeba to vygenerovat.Hraju si s tím asi rok a výsledek nic moc
ono měření se samozřejmě nechá provádět i jinak.Třeba snímat ot.kola,nebo Venturiho trubicí atd.Jedná se ale hlavně o jednoduchost a univerzalnost.Cigaretový zapalovač dnes má každé auto a změřeno je za 1minutu.Jedná se o měřěni víceméně informativní třeba na tuning srazech a po úpravach motorů.Motorovou brzdu to nenahradí.
pořád mi uniká smysl toho měření? dozvíš se, více nebo méně kostrbatou metodou, že motor v nějakém okamžiku točí tolik a tolik, ale co s tím? z toho žádný "krouťák" nevykreslíš. Na to je potřeba trochu rozsáhlejší diagnostika...
Trochu mimo téma, o lidech okolo tuningu jsem si udělal určitý obrázek z jejich přístupu k reprodukované hudbě a technice okolo
ale nic ve zlém.
Trochu mimo téma, o lidech okolo tuningu jsem si udělal určitý obrázek z jejich přístupu k reprodukované hudbě a technice okolo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ale nic ve zlém.
Mozna ti budu krivdit ale mi to pripada trochu jako scifi urcit výkon motoru ze zvlneni sítě. Nvic alt je pres remeny a vetsinou je v tech remenicich gumovy krouzek proti razum klimy a serva takze urcovat zpomaleni pred kompresi a zrychleni po výbuchu mi moc nehraje. Ale mozna to jde. Spis bych se pichl primo na alt s osciloskopem. Musis ale vedet jaky je tam prevod a kolik to mam polu.
Internet - metla lidstva
krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje
Hod sem odkaz at se poucim. Mi to totiz hlava nebere. Kdyby to chodilo tak by 99% motorkaru prisli na to ze nemaji sve motorky seskrcene tak jak to maji v technicaku. Nemci na to maji brzdy asi ne jen tak z frajerinymisumi píše:krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet - metla lidstva
jedině je tam lék na dušičku.Když tuníš 30let staré auto a na srazu vyhraješ diplom.Já vím pro někoho je to o ničem,ale je to lepší,než vysvětlovat zákazníkům proč nejde nova v čechlinku, a proč multiplex A nemá primu.Z toho mi naskakuje kopřivka.Vím,že přístroj existuje a sere mi vymýšlet vymyšlené.Ale ten ATEL113 co to umí stojí asi 50tis.