potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

Protože mezi jedním koncem cívky a napájením je přece přerušovač. Jinak by to nezapalovalo.
Ty to chceš snímat před tím přerušovačem, kde je připojená baterka, u které je žádoucí co nejmenší vnitřní odpor, jinak řečeno, aby to co nejlíp vyhladila.
Snímej na přívodech cívky a něco spolehlivě nahraješ.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Sendyx »

No, takže je to jinak, ty vlastně potřebuješ záznam pulsů zapalování nebo vstřiku paliva (pro dehťák) a řešíš to na jedoucím voze - případ, který jsem popsal původně já, by se aplikoval na volně běžící motor. Pokud si sw nějak dovodí třecí odpory, hmotnost vozu, momenty rotujících částí, tak to s nějakou přesností nějak funguje.
To, co je v tom odkazu jako snímač zapalování, je fušeřina nejhoršího zrna, typický výtvor autotuňáka (mít galvanicky spojený přehrávač s palcem, to je kus 🤐, co to vymyslel). Podobně to ale fungovat bude, proč si neuděláš jednoduchý senzor zapalování a kvůli dehťákům si nekoupíš tlakový piezosenzor ? Nebo proudové čidla..

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#18 Příspěvek od misumi »

nepochopil si mi.Skus to napíchnout třeba u nafty.Tam žádny kladívka nejsou.A co třeba vartas,Tam je těch kladiv jako za totáče :roll:

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Crifodo »

proč to firmě u přístroje, který v sériové výrobě stojí 50 litrů, funguje a tobě ne? to je otázka. Třeba je tam použita digitální filtrace dat, numerická statistika, nějaké vtipné algoritmy...
Aby to nebylo plácání o ničem, hoď sem nějaké schéma obvodu, o který se ti jedná, nějaké oscilogramy, a pak se můžem o problému bavit konkrétně.
kritiku myšlení tuningářů nechám stranou, slibuju :lol:

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#20 Příspěvek od Sendyx »

U nafty se dá použít tlakový piezosenzor, píšu to už potřetí.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#21 Příspěvek od misumi »

to Sendyx:Máš pravdu.Mohu vzít třeba piezo-mikrofom a snímat chvění motoru,ale ta zásuvka na 12v mi nedá spát.Toho Davese co počeštil dinostríd osobně znám a chci mu pomoci.Mělo by to umět auto ,moto, 6v 12v 24v, 2takt ,4takt benzin,dehet ,Skrátka změřit vše co se tuní.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#22 Příspěvek od Sendyx »

Chvění motoru by šlo možná taky, ale ne mikrofonem. Nějaký akcelerometrický senzor by to zvládnul. Nebo možná tlakový senzor u výfuku. Z palubní sítě - asi jen odvozeno od altíku, čili při malých točkách asi nic.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#23 Příspěvek od misumi »

mám v kompu záznam tranzita dehtáka a vím, že mám horší vstřik.Na tom záznamu je to vidět,ale samozřejmě nadokážu určit který to je.Jen se to každým 4. impulzem opakuje.Nahrával jsem jen 750ot.volnoběh.Pokusím se to poskytnout k nahlédnutí i ze zapojením,které by to mělo dekodovat.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#24 Příspěvek od misumi »

chvění je už starost s mechanickým přiděláním k motoru a strácí to univerzálnost.Myslím si ,že už sme blízko u cíle.Já jsem televizák,vyučenej na oravach přez kolorky a dnešní btvp,vhs dvd a set top boxy mi stále ještě živí.Sice jakš takš ale boty podrážet neumím .Pro mně je počítač nepochopitelnej stroj a vadí mi,že mi to hlava nebere.Programování piců atd opravdu přenechám tim,co to umí.Myslím si,že vygenerovat imp.z palubní sítě musí jít jednodušeji,než pic a prog.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#25 Příspěvek od Crifodo »

misumi, každá věc, čím je univerzálnější, tím je víc na 🤐. Zkus si zajít do lékárny pro univerzální prášky, do optiky pro univerzální brejle, do železářství pro univerzální šroubovák. Kdo je tu dříve narozený a dělal čb fotky, vzpomene si na Univerzální vývojku. :cry:
Vybral sis velice problematické připojení, kde se žádný rozumný a snadno zpracovatelný signál čekat nedá, tak se nediv, že ani jeho vyhodnocení nebude úkol pro nedělního bastlíře. S tím digitálním zpracováním je to asi tak jako s DSP zpracováním radiosignálu: můžu si naladit silnou stanici a poslouchat ji třeba na krystalce, ale můžu se rozhodnout, že budu lovit signály tak slabé, že tam žádnou analogovou metodou prokazatelně nejsou. S pomocí DSP je tam naprosto spolehlivě najdu třeba 30 dB pod úrovní šumu...
Jiná věc je pak prezentace naměřených veličin, tam se můžeš přidržet tradičních metod a je to OK :)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#26 Příspěvek od Sendyx »

Přesně to jsem chtěl napsat. Pokud by se to mělo v celém rozsahu toček nějak vyhodnocovat z palubní sítě, asi tam bude muset být nějaký adaptivní D filtr, který bude chytat třeba typické odezvy sítě na pulz čerpadla, rušení zapalování apod., žádná sranda to nebude a jen posbírat data potřebná pro vývoj podobného filtru bude dost potíž. Šel bych cestou nejmenšího odporu, sadu klamerek na zapal. kabely, senzory na potrubí, nebo zkusit snímat rázy u výfuku. Třeba by šlo i nějaké čidlo přímo na výfukové potrubí.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#27 Příspěvek od rezis »

Pokud jem to dobre pochopil ty potrebujes zjistit jak rychle vylezou ty otacky tedy zrychleni. Co mit takove kolecko jako maji polisi na mereni vzdalenosti treba na prisavku za naraznik a na nem dynamometr. melo by jit o to jak rychle vylezou ty otacky a tedy vykon. Je tak me to napadlo uz mlcim :idea: :wink:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#28 Příspěvek od Sendyx »

To jsem teda nepochopil...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#29 Příspěvek od rezis »

Myslenka byla merit rychlost. Impulz jako impulz. Ono je to stejne spjato a v jeho mereni je jak rychle to pujde nahoru
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#30 Příspěvek od misumi »

Nerochopil bylo určeno pro HILL.Píše mi to pomalu.TO REZIS i taková možnost byla řešena,ale zas ta mechamika?Odpoledne pošlu to co sem nahrál z toho tranzita.Zatim dík

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“