Problém s nabíječkou
Moderátor: Moderátoři
Markoni, pri akej záťaži si to skúšal, keď na začiatku píšeš, že to vyhodí poistku hneď po pripojení aku? Podľa mňa je zlá dióda(y) v mostíku. Musí to hriať aj naprázdno a poistka "vyletí" až po pripojení záťaže.markoni píše: Bez zátěže to se přiznám jsem nezkoušel ale co jsem zkusil při zátěži a to je hrůza, chladič na tom diodovém můstku úplně rozpálen...
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím
Tak diody v můstku jsou v pořádku ručně jsem nakreslil jednoduché schéma od můstku až po nabíjenou baterii díky za pomoc
Tak diody v můstku jsou v pořádku ručně jsem nakreslil jednoduché schéma od můstku až po nabíjenou baterii díky za pomoc
- Přílohy
-
- schéma.JPG
- (41.51 KiB) Staženo 30 x
No tak kdybys tohle schema dal hned na začátku vlákna, asi by bylo podstatně kratší. Mimochodem, nekreslil jsi to popálenou rukou v gypsu?
Předně - to co jsi nakreslil může jako nabíječka pracovat jen v určitém případě. Postrádá totiž proudové omezení, což je pravděpodobnou příčinou tvého problému.
Měl by sis něco přečíst o nabíjení a nabíječkách.
Předně - to co jsi nakreslil může jako nabíječka pracovat jen v určitém případě. Postrádá totiž proudové omezení, což je pravděpodobnou příčinou tvého problému.
Měl by sis něco přečíst o nabíjení a nabíječkách.
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Nejsi tak daleko od pravdy má diagnoza je DMO to nechci tady rozebíratmasar píše: Mimochodem, nekreslil jsi to popálenou rukou v gypsu?
to proudové omezení je ten bočník že by byl vadný? ale co se na tom bočníku může pokazit? dá se ten bočník něčím nahradit v dnešní době ta nabíječka už něco "pamatuje" díkymasar píše: Předně - to co jsi nakreslil může jako nabíječka pracovat jen v určitém případě. Postrádá totiž proudové omezení
Proto jsem psal, že jako nabíječka to může pracovat jen v určitém případě. A tohle Marconiho případ asi nebude, jinak by tu to vlákno nebylo.
to Marconi - spoléhat na to, že bočník zastane funkci omezovacího odporu, vyžaduje velkou dávku fantazie.
Na bočníku má vznikat úbytek řádu desetin Voltu, který měří měřidlo. To odpovídá odporu bočníku řádově desítky miliOhmu.
Tvůj problém je špatně navržené (příliš velké) výstupní napětí k danému typu akumulátoru.
to Marconi - spoléhat na to, že bočník zastane funkci omezovacího odporu, vyžaduje velkou dávku fantazie.
Na bočníku má vznikat úbytek řádu desetin Voltu, který měří měřidlo. To odpovídá odporu bočníku řádově desítky miliOhmu.
Tvůj problém je špatně navržené (příliš velké) výstupní napětí k danému typu akumulátoru.
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Doufám že mě s toho nepodezíráte že je to moje práce ta nabíječka? to bylo děláno ve více kusovém množství elektrikářem a doposud nebyl s tím žádný problém a co se týče měření toho proudu klešťový multimetr nemám díkymasar píše:
Tvůj problém je špatně navržené (příliš velké) výstupní napětí k danému typu akumulátoru.
Tato nabíječka má charakteristiku blízkou nabíjení konstantním napětím. Přetížení této nabíječky tedy hrozí tehdy, když je nabíjecí napětí podstatně vyšší, než napětí akumulátoru. To se může stát např. v případě hluboce vybitého akumulátoru, popř. i zkratovaného článku akumulátoru, kdy má baterie napětí kolem 10V (Uvažujeme-li aku 12V).
Klešťový ampérmetr není nezbytný, stačí i měření obyčejným multimetrem, popř. využití zabudovaného měřidla (viz nakreslené schema), pokud se lze na toto měřidlo a odpor bočníku spolehnout.
Ale důležité je vědět, na jaký proud je nabíječka stavěna a jaký proud skutečně teče. Bez měření není vědění.
Klešťový ampérmetr není nezbytný, stačí i měření obyčejným multimetrem, popř. využití zabudovaného měřidla (viz nakreslené schema), pokud se lze na toto měřidlo a odpor bočníku spolehnout.
Ale důležité je vědět, na jaký proud je nabíječka stavěna a jaký proud skutečně teče. Bez měření není vědění.