Co je TurboDrive
Moderátor: Moderátoři
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
Co je TurboDrive
Zajímá mě jaký je vlastně rozdíl mezi VCR Philips s TurboDrive mechanikou a Philipsem s klasickou mechanikou. Přínáší to nějaké výhody nebo nevýhody? Jaké máte zkušenosti s Philips videi vy?
A čemu říkáš "klasická mechanika"? Zejména u Philipse, který používal svého času mechaniky typu FOX s vedením pásku bližším řadě Grundig V2000 nebo VHS300 nebo Betamaxu? Nebo u těch ostatních, kteří zavádí pásek převážně zpředu?
Zkrátka je to jen další označení mechaniky, jako bylo označení FOX.
Víceméně reklamní finta, protože normálnímu uživateli mohlo být jedno, jakou mechaniku má uvnitř.
Těch bezejmenných mechanik je daleko víc a rozdíly lze dejme tomu dát do tabulky, ale ta toho v důsledku stejně moc neřekne.
Jedině vidět (nebo aspoň rozstřílené sestavy v katalogu náhradních dílů).
Zkrátka je to jen další označení mechaniky, jako bylo označení FOX.
Víceméně reklamní finta, protože normálnímu uživateli mohlo být jedno, jakou mechaniku má uvnitř.
Těch bezejmenných mechanik je daleko víc a rozdíly lze dejme tomu dát do tabulky, ale ta toho v důsledku stejně moc neřekne.
Jedině vidět (nebo aspoň rozstřílené sestavy v katalogu náhradních dílů).
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
toto je podle mě klasická Philipsácká mechanika
- Přílohy
-
- 12_1203010608.jpg
- (288.21 KiB) Staženo 201 x
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
Když se řekne "klasická mechanika Philips", tak vidím Avex VM6465 s omega-pružinou, po které se odvaluje zápich v mezikole. A to byla tuším čtvrtá verze mechaniky ve VHS.
Stejnou mechaniku používal i Uher, ale pak do svých výrobků začal cpát vše, jen ne Philipsy.
Po ní přišla mechanika FOX s přítlačnou kladkou, která se musela vejít do ještě zavřené kazety a byla na ozubeném hřebenu, který ji i s páskem vytahoval k tónovému hřídeli (capstanu). Ten měl setrvačník a byl poháněný plochým řemínkem od stejnosměrného motorku. Pásek se zaváděl prstencem "za buben.
Mechaniku FOX pamatuji ve dvou verzích, které se navzájem lišily jen v drobnostech.
Mechaniky FOX se často najdou i v značkách neznačkách: Musikland, Universum, Schneider a dalších.
Pak následovaly opět mechaniky se synchronními motory capstanu a přítlačnou kladkou na šneku, který ji přenášel vrchem přes pásek. Nahoře dvě labyrintová kola, zespodu jedno, mechanika převážně uprostřed krabice, praskající šneky. Mechanicky laciná hračka, řekl bych. Tedy i ta tvoje. Kdo měl kliku na povedený kus, ještě si na ni pohraje, většina jich už ale dosloužila.
Za klasiku bych ji neprohlásil v žádném případě.
Zlatý stříbrný Panasonic deck 5 nebo 6 (šasi tlakový odlitek z hliníkové slitiny, vše poháněné od capstanu ozubeným řemínkem, planetový převod na labyrint) - hojně používaný i v hromadě jiných značek i neznaček, jen jich spousta zařvala kvůli nutnosti výměny bubnu. Do té výměny už nechtěli majitelé nic vrážet a mnoho přístrojů skončilo ve šrotu. Zbytečně - bubny do jiných značek jsou totiž výrazně dražší.
Stejnou mechaniku používal i Uher, ale pak do svých výrobků začal cpát vše, jen ne Philipsy.
Po ní přišla mechanika FOX s přítlačnou kladkou, která se musela vejít do ještě zavřené kazety a byla na ozubeném hřebenu, který ji i s páskem vytahoval k tónovému hřídeli (capstanu). Ten měl setrvačník a byl poháněný plochým řemínkem od stejnosměrného motorku. Pásek se zaváděl prstencem "za buben.
Mechaniku FOX pamatuji ve dvou verzích, které se navzájem lišily jen v drobnostech.
Mechaniky FOX se často najdou i v značkách neznačkách: Musikland, Universum, Schneider a dalších.
Pak následovaly opět mechaniky se synchronními motory capstanu a přítlačnou kladkou na šneku, který ji přenášel vrchem přes pásek. Nahoře dvě labyrintová kola, zespodu jedno, mechanika převážně uprostřed krabice, praskající šneky. Mechanicky laciná hračka, řekl bych. Tedy i ta tvoje. Kdo měl kliku na povedený kus, ještě si na ni pohraje, většina jich už ale dosloužila.
Za klasiku bych ji neprohlásil v žádném případě.
Zlatý stříbrný Panasonic deck 5 nebo 6 (šasi tlakový odlitek z hliníkové slitiny, vše poháněné od capstanu ozubeným řemínkem, planetový převod na labyrint) - hojně používaný i v hromadě jiných značek i neznaček, jen jich spousta zařvala kvůli nutnosti výměny bubnu. Do té výměny už nechtěli majitelé nic vrážet a mnoho přístrojů skončilo ve šrotu. Zbytečně - bubny do jiných značek jsou totiž výrazně dražší.
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
promiňte pane Hájek ale nemohu s vámi totiž na 100% souhlasit. Přechod s z přehrávání na převíjení či zpět totiž nevyžaduje u této mechaniky žádnou manipulaci z páskem. Pouze se odstaví přítlačná kladka a unašeč od brzdy z pásku. opravdu je tato mechanika šetrná. Používám tento typ mechaniky dlouho(měl sem ještě jinýho, staršího philipse (ne turbodrive) ) Jediný poznatek a rozdíl který sem oproti TurboDrive Mechanice zaznamel je že na OSD a displeji ukazuje reálný čas pásku kdežto stejná ale ne TurboDrive mechanika pouze nulovatelné počítadlo, zajímavé...
Zbytečná citace celého předchozího příspěvku vymazána.Viz PRAVIDLA, odst.14b)
Hill
Zbytečná citace celého předchozího příspěvku vymazána.Viz PRAVIDLA, odst.14b)
Hill
Jeden cas jsem pouzival video TESLA,tenkrat jsem ho dostal nefunkcni,pri oprave me v mechanice zaujalo obrovsky labyrintovy kolo kde byly poradny paky s cepama a na cepech byly ''kameny'' ktery jezdily v tom kole.
Nevite co to bylo za mechaniku?
TurboDrive jsem mel nekolik,hruza mechanika,bylo nekolik druhu takze byl mazec ji davat dohromady z vic mechanik.
Panasonic a SuperDrive taky no comment,ty praskaly jak o zivot,posledni co jsem nedavno vrakoval navic vyrobena z plechu na konzervy
FOX mechaniku taky znam dobre,ty me sakra potrapily
Nevite co to bylo za mechaniku?
TurboDrive jsem mel nekolik,hruza mechanika,bylo nekolik druhu takze byl mazec ji davat dohromady z vic mechanik.
Panasonic a SuperDrive taky no comment,ty praskaly jak o zivot,posledni co jsem nedavno vrakoval navic vyrobena z plechu na konzervy
FOX mechaniku taky znam dobre,ty me sakra potrapily
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00
asi myslíš legendární VM 6465 a VM 6570, první zmíněný model vyráběla TESLA ze součástek PHILIPS (dodávaly se do bratislavy rozložený mechaniky který se v bratislavě montovaly. 6570 vyráběla firma AVEX(opět v továrně bratislavské tesly) opět v licenci Philipsu. FOX mechanika byla užita ve VCR VM 6671, mechanika snad ještě horší než TurboDrive.dj_rizek píše:Jeden cas jsem pouzival video TESLA,tenkrat jsem ho dostal nefunkcni,pri oprave me v mechanice zaujalo obrovsky labyrintovy kolo kde byly poradny paky s cepama a na cepech byly ''kameny'' ktery jezdily v tom kole.
Nevite co to bylo za mechaniku?:lol:
Ta mechanika je šetrná možná k sobě, ale tím, že velmi rychle rozjížděla unašeče na převíjení a ještě tahala pásek přes rotační hlavu, to při častém převíjení vytahalo pásek, hlavně u kazet E240. Bohužel provozní zkušenost u několika PanasonicůRomanoRepairs píše:promiňte pane Hájek ale nemohu s vámi totiž na 100% souhlasit. Přechod s z přehrávání na převíjení či zpět totiž nevyžaduje u této mechaniky žádnou manipulaci z páskem. Pouze se odstaví přítlačná kladka a unašeč od brzdy z pásku. opravdu je tato mechanika šetrná. ..
Z těch, které se chovaly šetrně ke kazetám, aniž by úplně zatáhly při převíjení pásek do kazety, byly nejlepší právě ty Panasonic 5 a 6, i když byly hodně pomalé.
Nejméně však trpěl převíjením pásek v mechanikách, které ho před převíjením napřed uklidily do kazety, a nejlepší rozběh měly mechaniky se samostatným převíjecím motorem nebo samostatnými motorky pro každý unášeč (Akai, Philips, Grundig řada 300).
Samozřejmě, pokud měla mechanika brzdy a spojky v pořádku. Ale to platí pro každou mechaniku.
Nejméně však trpěl převíjením pásek v mechanikách, které ho před převíjením napřed uklidily do kazety, a nejlepší rozběh měly mechaniky se samostatným převíjecím motorem nebo samostatnými motorky pro každý unášeč (Akai, Philips, Grundig řada 300).
Samozřejmě, pokud měla mechanika brzdy a spojky v pořádku. Ale to platí pro každou mechaniku.
- RomanoREPAIRS
- Příspěvky: 611
- Registrován: 08 led 2011, 01:00