Modrá kontrolka chladící kapaliny Fabia

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
KarelHDI
Příspěvky: 11
Registrován: 07 zář 2011, 02:00

Modrá kontrolka chladící kapaliny Fabia

#1 Příspěvek od KarelHDI »

zdravím, docela se mi líbí ve dvojkové fábii to, že při studeném motoru svítí modrá kontrolka teploty chladící kapaliny a po zahřátí motoru zhasne, nevíte někdo jak by se to dalo udělat? taky by se mi to v autě líbilo, je to sice taková kravinka, ale je to hezký :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Buď komparátorem, měřícím úbytek napětí na termistorovém čidle teploty chladicí kapaliny - to u "analogových" aut, nebo nějakým MCU, vyčítajícím data z CAN-bus sběrnice auta a využívající byte obsahující údaj o teplotě chladicí kapaliny - a podle jeho "váhy" rozsvěcující nebo zhasínající modrou. Jinak u škodovek to je osazeno až od fóbije2/roomstera facelift - tedy dejme tomu od února 2010, do té doby byl standardní pouze indikátor přehřátí červenou LEDkou a pouze u nejluxusnější verze palubní desky (MaxiDot) ručičkový miniteploměr - ale také řízený digitálně filtrovanými daty pomocí procesoru přístrojového štítu. A jen tak mezi náma - ta "modrá" je jen placebo, namísto aby zhasínala až po ohřátí CELÝHO motoru na cca 45°C, zhasíná už po několika málo stovkách ujetých metrů, kdy v motoru určitě ještě není teplota dostatečná k tomu, aby se mu dal "navalit plnej knedlik" - což ale právě to zhasnutí modré MÁ signalizovat... :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#3 Příspěvek od Banda »

Tak jestli to má být pro okrasu, tak bych nechal nabíjet kond + komparátor + termistor, ať to aspoň trochu responduje s okolní teplotou a za 3-5 min by LED zhasla. To se snad motor už zahřeje, pokud nebude jezdit po sibiři :wink:

Uživatelský avatar
KarelHDI
Příspěvky: 11
Registrován: 07 zář 2011, 02:00

#4 Příspěvek od KarelHDI »

ale aby to nesvítilo i když by se auto nastartovalo teplý

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#5 Příspěvek od Banda »

Tak holt nezbyde, než si ten termistor, natáhnout až k motoru.
Možná by ani nemusel být až u motoru, ale někde, kde proudí vzduch od motoru dovnitř auta (ventilace apod.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Běžně se takové čidlo dává na hadici od motoru k topení/klimě. Moderní auta už právě kvůli klimatizaci mají trvalý průtok "topnou" kapalinou od motoru. Důvodem je potřeba odtavovat námrazu na výměníku klimy. Požadovaná teplota vzduchu proudícího do interiéru se nenastavuje množstvím protékající kapaliny pomocí kohoutu, ale různě nastavitelnými klapkami řídícími proudění vzduchu agregátem klimy - řešení sice mechanicky složitější, ale komfortnější a snazší pro elektronické řízení "digitální klimou" - vše stačí utáhnout poměrně malá serva, která by na přímou regulaci kapaliny musela být několikanásobně silnější = dražší. Proto lze na vstupu "topení" snímat teplotu motorové chladicí kapaliny jen s minimálním rozdílem a zpožděním.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“