potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
IMHO nebylo by od věci se na tu palubní síť (nikoliv až na výslednou nahrávku) podívat spektrákem, jestli jsou tam nějaké body ve spektru, které by se potom daly odfiltrovat třeba LC obvodem (což sice nenahradí DSP, ale na první pokusy to třeba stačí) . Prostě se na to dívat tak, že když připojíš sluchátka na anténu, taky neslyšíš hrát rádio...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ak som dobre rozumel, tak rozbehneš auto na voľnobeh, potom zošľapneš plyn a budeš merať čas za aký dosiahzne maximálne otáčky. Z toho vypočítaš výkon motora.
Pri benzíne vieš merať iskry, pri nafte máš problémy.
Podľa Hilla ťažko zmeriaš pulzy na batérii ... no ale Hill uvažoval o ideálnej batérii - v ktorom aute asi je? Takže to spektrum 200mV je asi reálne.
Riešil by som to:
Oddelením striedavej zložky z 12V cez kondenzátor, na záťažový odpor 100 - 500Ohm.
Cez pásmovu priepusť 3. radu 500Hz, na komparátor a derivačný člen.
Ihly nahráš a ďalej spracuješ.
Pri benzíne vieš merať iskry, pri nafte máš problémy.
Podľa Hilla ťažko zmeriaš pulzy na batérii ... no ale Hill uvažoval o ideálnej batérii - v ktorom aute asi je? Takže to spektrum 200mV je asi reálne.
Riešil by som to:
Oddelením striedavej zložky z 12V cez kondenzátor, na záťažový odpor 100 - 500Ohm.
Cez pásmovu priepusť 3. radu 500Hz, na komparátor a derivačný člen.
Ihly nahráš a ďalej spracuješ.
páš 100%pravdu.Toto zapojení jsem uělal,bohužel mi to neumí kreslit a namohu ho sem zatím dát k prohlídnutí,ale snad večer až přijde domů mladej tak to provede.Akorát jako filtr jsem použil integrační člen sločený c=m1 ar=10k to celé2krát.Asi je to špatně protože,když to nastavím při 800ot tak to nechodí při4000ot.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://www.fanclub-do.net/phpBB2/images ... e%2027.jpg
http://www.fanclub-do.net/phpBB2/images ... e%2026.jpg
Nesmíš si plést lomítka...
http://www.fanclub-do.net/phpBB2/images ... e%2026.jpg
Nesmíš si plést lomítka...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
to REZIS:Před kompresí o po výbuchu se změní prudce rychlost otáčení.Vstřik.čerpadlo to samozřejmě neovlivní.Tyto devijace se potom zesílí zbaví zbytečného bordelu a detekují.Na STK,když to nejde vyčíst,tak musíš rosvítit světla,aby byl odběr altík se asi víc prohne a začne generovat.Nezáleží ani na poměru řemenic.Skrátka je to bomba věc.Jen kdyby mi to chodilo jak jim.
Môj ideový návrh je asi takýto:
Kondenzátorom oddeliť striedavú zložku, ktorá ide na záťažový odpor rádove 100 Ohm. Ide o to, že na jednosmernej zložke je nasuperponovaná striedavá zložka z alternátora a množstvo signálu z "iných" zdrojov. Predpokladám, že alternátor je tvrdý zdroj a odpor 100 Ohm ho nezatlmí, rušivé spektrum pochádza z mäkkých zdrojov a 100 Ohm ho vyskratuje. Za tým nasleduje integrátor (dolná priepusť), ktorého hraničná frekvencia je málo vyššia ako najvyšší kmitočet. Komprátor a integrátor len upravia výstupný signál.
Program vypočítava strmosť krivky df/dt z čoho počíta vlastnosti motora, takže vôbec nezávisí od spekra frekvencie ... ide o lineárne funkcie, kde jedinou premennou sú frekvencia a čas. Všetko ostatné sú konštanty, ktoré sa vložia do vzorcov.
Môj názor je, že by to malo fungovať.
Kondenzátorom oddeliť striedavú zložku, ktorá ide na záťažový odpor rádove 100 Ohm. Ide o to, že na jednosmernej zložke je nasuperponovaná striedavá zložka z alternátora a množstvo signálu z "iných" zdrojov. Predpokladám, že alternátor je tvrdý zdroj a odpor 100 Ohm ho nezatlmí, rušivé spektrum pochádza z mäkkých zdrojov a 100 Ohm ho vyskratuje. Za tým nasleduje integrátor (dolná priepusť), ktorého hraničná frekvencia je málo vyššia ako najvyšší kmitočet. Komprátor a integrátor len upravia výstupný signál.
Program vypočítava strmosť krivky df/dt z čoho počíta vlastnosti motora, takže vôbec nezávisí od spekra frekvencie ... ide o lineárne funkcie, kde jedinou premennou sú frekvencia a čas. Všetko ostatné sú konštanty, ktoré sa vložia do vzorcov.
Môj názor je, že by to malo fungovať.